دفترچه تست عمومی پایه مطابق آزمون 21 بهمن گروه پشتیبانان ویژه

در این دفترچه تست هایی از دروس عمومی پایه جهت امادگی در آزمون 21 بهمن آماده شده است.

دفترچه تست عمومی پایه مطابق آزمون 21 بهمن گروه پشتیبانان ویژه

سلام به شما کنکوری‌های پرتلاش 

این دفترچه نکات و درسنامه های دروس عمومی گروه پشتیبان ویژه برای همه دروس است. این دفترچه برای آمادگی آزمون 8 بهمن تدوین شده است. 

گروه علمی

نام درس

ادبیات

عربی

دینی

زبان 

نویسنده

مهشید خدامرادی
مدیا ویس بیگی
مائده حسنی
ملیکا علوی تبار

عیار علمی

دانشجوی ادبیات فرهنگیان
دانشجوی عربی فرهنگیان
رتبه 9 کنکور 1400
رتبه 93 کنکور 1400


نمونه تست: ( برای مشاهده تمامی مطالب دفترچه زیر را دانلود کنید.)

ادبیات:

1- «خیمه، هراس، اصل هر چیز، زره» به ترتیب، معانی کدام واژه‌هاست؟

سراسری انسانی ۹۹

۱ دژ، مهیب، مقیاس، ترگ

۲ شراع، رعب، ملاک، درع

۳ سریر، مهیب، معیار، خفتان

۴ سایه بان، دمان، سنجش، سنان

 

2- در کدام عبارت، غلط املایی، وجود دارد؟

سراسری زبان ۹۸

 با ایشان مصالحه کرد و نان پاره داد و عزم غزای روم کرد.

۲ احوال خویش در مطاوعت و صدق مناصحت به قابوس بنوشت.

۳ شغل این کفایت کرده آمد؛ به زودی بروم تا آن مخذول برانداخته آید.

۴ اگر رنج تالّم هر چه فراوان تر تحمّل در سخن، این منزلت نتوان گفت.

 

۳-  آرایه های تشبیه استعاره حس آمیزی و ایهام تناسب به ترتیب در کدام ابیات آمده است؟

سراسری ریاضی ۱۴۰۰

الف چون شبنم است بستر و بالین من ز گل / در خارزار از نظر پاک بین خویش

ب نال نی راست صد تنگ شکر در آستین /  بندبندش گر پر از شکر نباشد گو مباش

ج چرا از دست میرفتم چرا بیمار می بودم؟ / اگر می بود بر بالین من سیب زنخدانش

د کجا تاب نگاه گرم دارد سایه پروردی / که گردد آفتابی چهره از گلگشت مهتابش

 

۱ ب، الف، ج، د  ۲ ب، د، ج، الف  ۳ ج، الف، ب، د   ۴ ج، الف، د، ب


عربی

 

13-  عيِّن الخطأ:

١) مَن يَجنِب عَن كلامٍ فيه إساءةُ الأدبِ يَنجَح فى حياته!: هر‌کس از سخنی که در آن بی ادبی باشد، دوری کند، در زندگیش موفق می‌شود! 

٢) ما قالَ الاُستاذُ لزُملائى فى الصّفِّ إرتَبطَ بالجَميعِ!: هرچه استاد به هم‌شاگردی‌هایم در کلاس بگوید، به همه مربوط می‌شود! 

٣) ما تذَكَّرتَ يوم أمسِ شيئاً يُساعدُنا فى حلِّ المَشاكل!: هرچه دیروز به خاطر آوردی، ما را در حل مشکلات یاری می‌کند!

٤) مَن جالَس المؤمنينَ أنقَذَ نفسَه مِن السيِّئات!: هر کس با مؤمنان همنشینی کند، خودش را از زشتی‌ها نجات می‌دهد!

 

14-  عیّن العبارة الّتي اُستعمل فيها اسم التفضيل: 

١) إنّي اَعلَمُ مِن اللهِ ما لاتعلمونَ.

٢) اَفضِل على النّاس يُعظَمْ قدرُك!

٣) إنّي أحببتُ حُبّ الخير عَن ذكر ربّي.

٤) إنّه يَطيرُ إلى الاَعلى و الاَسفلِ و إلى اليمينِ و الشّمالِ!

 

15-  عيّن الماضي لا يُمكن أن يُترجم مضارعاً:

١) مَن فكَّر قبل الكلام قلَّ أخطائه!

٢) ما نَسِيني الأستاذ بعد التخرّج مِن الجامعة!

٣) ما فَعلت مِن الأعمال الحَسنة فلا تُضيِّعها!

٤) إذا ذَكَرتَ والدَيك فعظِّمهما في نَفسكَ!

 

16-  عیّن اسم التّفضيل يَختلف محلّه الإعرابيّ عن البقيّة:

١) وَ أدخِلنا في رحمتك و أنت أرحم الرّاحمين.

٢) ذلك خيرٌ لكُم إيماناً، و هذه هى أثمن الكلمة بالنّسبة لنا!

٣) ما وَجدتُه حتى الآن فهو خيبة الأمل، لكن الأمل أفضل لَنا!

٤) نحنُ نقصّ عليكَ أحسن القصص.

 

17-  عيّن ما ليسَ فيه اسلوب الشرطِ:

١) ما تُقَدِّم لِنفسك مِن خيرٍ تَجِدهُ عندَ اللهِ!

٢) مَن يُريد اَن يَحصدَ سروراً لِيَزرَعْ خيراً!

٣) مَن يَتَفَكّر في خَلقِ الله يُشاهِد قدرة اللهِ! 

٤) إذا شكوتُ إلى الطّيرِ نُحنَ في الوكناتِ!


دینی

 

23- کدام ویژگی در ایمان پنداران، منجر به فریب دور و دراز شیطانی می شود؟ (آزمون کانون، ۱۴ آذر ۹۹)

۱) «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يَزْعُمُونَ»

۲) «يُرِيدُونَ أَنْ يَتَحَاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ»

۳) «أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ»

۴) «يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ»

 

 

24- آیات شریفه «وَ جَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَ قَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا» و «لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» به ترتیب بیانگر کدام بعد رهبری پیامبر اکرم(ص) می باشد؟ 

(سراسری انسانی ۹۹)

۱) ایجاد اخوت اسلامی - محبت و مدارا با مردم

۲) تلاش برای برقراری عدالت - محبت و مدارا با مردم

۳) ایجاد اخوت اسلامی - سخت کوشی در هدایت مردم

۴) تلاش برای برقراری عدالت - سخت کوشی در هدایت مردم

 

25- عبارت های زیر به ترتیب پیرامون کدام سیره پیامبر اکرم(ص) در رهبری جامعه می باشد؟ 

(سراسری هنر ۹۹)

- در جنگ ها سفارش می کرد که پیران و زنان را نکشند.

- به مردم می گفت بدی های یکدیگر را پیش من بازگو نکنید.

- او با داروهای خویش، بیماران سرگشته را درمان می کرد.

۱) تلاش برای برقراری برابری - مبارزه با فقر و محرومیت - محبت و مدارا با مردم

۲) تلاش برای برقراری برابری - سخت کوشی در هدایت - مبارزه با فقر و محرومیت

۳) سخت کوشی در هدایت - تلاش برای برقراری برابری - مبارزه با فقر و محرومیت

۴) سخت کوشی در هدایت - محبت و مدارا با مردم - سخت کوشی در هدایت

منبع :

فایل های ضمیمه

Menu