مصاحبه میثاق رودسرابی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول رضا جعفری

در این مطلب مصاحبه میثاق رودسرابی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول رضا جعفری را می‌خوانیم

مصاحبه میثاق رودسرابی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول رضا جعفری


نام و نام خانوادگی: رضا جعفرینام شهر:
شیراز
رشته‌ تحصیلی: تجربیمیانگین تراز: ۷۰۷۴تحصیلات پدر:  فوق لیسانس مکانیک    شغل پدر:  
استاد دانشگاه
تحصیلات مادر: فوق دیپلم حسابداری   شغل مادر:
خانه دار


میانگین درصد آزمون ها:

ادبیات
84
عربی
88
دینی
93
زبان
90
زمین
 73
ریاضی
 80
شیمی
 70
فیزیک
83
زیست
73



آزمون‌ 

  1. ۱. از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 
  2. از سال دهم وارد کانون شدم و در همه آزمون ها شرکت کردم. برنامه راهبردی کانون این اجازه رو به من میداد که راحت تر برای خودم برنامه ریزی کنم و بدون این که ترسی از عقب موندگی داشته باشم خودم رو به آزمون ها برسونم. 
  3.  
  4. 2. دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 
  5. برای پایبند بودن به برنامه ریزی خودم نیاز داشتم که همیشه داخل آزمون ها حاضر باشم و نتیجه تلاش های خودم رو در دو هفته مطالعه ببینم. اگر در آزمون شرکت نمی کردم متوجه نقاط ضعف خودم نمی شدم. علت حضور پیوستگی من در آزمون ها شناخت نقاط قوت و ضعف و همچنین در معرض امتحان قرار دادن مططالعات بازه هر امتحان تا امتحان بعدی بود.
  6.  
  7. 3. مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 
  8. آزمون های هدفگذاری کمک می کنند که با سبک احتمالی آزمون اصلی آشنا بشم. حتی اگر خودم رو به بودجه بندی نرسونده باشم حتما در آزمون هدفگذاری شرکت می کنم تا با سبک سوالات آشنا بشم. آزمون مشابه پارسال این اجازه رو به من میده که ببینم از دید طراحان در هر بخشی از کتاب کدام مباحث مهم تر و سوال خیز تر جلوه میکنه. اینطوری قبل از هر آزمون این فرصت رو دارم که بخش های مهم تر رو مجددا بخونم. آزمون اصلی هم که مهم ترین نقش رو در شناسایی توانایی های من داره. ولی مهم تر از خود آزمون تحلیل بعد از آزمون هست که من سعی کردم بعد از هر آزمون این کار رو انجام بدم.
  9.  
  10. 4. شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 
  11. از انتهای سال دهم و کل سال یازدهم در خانه و با رعایت شرایط آزمون امتحان میدادم. پدرم هر روز صبح دفترچه آزمون رو برای من تهیه می کردند و خودشان هم به عنوان مراقب در تمام طول آزمون در کنار من حضور داشتند. اما از ابتدای سال دوازدهم با کمک مدرسه، آزمون ها رو به صورت حضوری میدم تا هر چه بیشتر خودم رو با شرایط آزمونی وفق بدم.
  12.  
  13. 5. چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟
  14.  با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟ خب حقیقتا چنین چیزی غیر قابل انکار هست. گاهاپیش آمده در آزمونی با این که درصد های خوبی کسب کردم ولی تراز بسیار پایین تری نسبت به اون چه حس می کردم بهم داده شده. ولی حداقل پیش خودم میدونم که این درصد ها حاصل تلاش خودم بوده. سعی می کنم خیلی به تراز و رتبه اهمیتی ندم و به درصد خودم نگاه کنم.
  15.  
  16. 6. آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟
  17. آزمون های هدفگذاری همانطور که گفتم باعث می شوند با سبک سوالات و نحوه پرسش سوالات از مباحث آزمون آشنا بشوم و بفهمم کدام مطلاب اهمیت بیشتری دارند. پس در هفته دوم که بعد از آزمون هدفگذاری هست بیشتر وقتم رو روی همان مباحث می گذارم.
  18.  
  19. 7. چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ 
  20. چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟ آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال را در خود سایت به صورت آنلاین پاسخ می دهم ولی اگر در یک یا چند درس به مباحث نرسیده باشم فقط به درس های دیگر پاسخ می دهم. اما اگر کامل خودم رو آماده کرده باشم به کل آزمون پاسخ می دهم. علت این کار هم این است که حداقل توانایی خودم را در دروسی که برایشان آماده هستم را بسنجم.
  21.  
  22. 8.  از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟ 
  23. تابستان امسال نقطه عطف کنکور من بود. در تابستان با کمک برنامه راهبردی آزمون ها تمام مطالب پایه دهم و یازدهم را مرور کردم و خودم را به مقدار قابل توجهی جلو انداختم. این کار باعث شد تا در دوران مدرسه با خیال راحت تری به یادگیری دروس سال دوازدهم بپردازم و در کنار آن وقت کمی رو برای مرور مباحث پایه ای قرار بدهم.
  24.  
  25. 9. اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
  26.  در اولین آزمون که در سال دهم شرکت کردم تراز 5579 را کسب کردم ولی در آخرین آزمون تراز 7361 را به دست آوردم. مهم ترین عامل پیشرفت خودم رو تلاش و عدم نا امیدی می دونم. طی این چند سال در چند مقطع دچار افت شدم ولی نا امید نشدم و پیوسته سعی کردم خودم رو قوی تر کنم تا به جایی که میخوام برسم.
  27.  
  28. 10. کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟ 
  29. تمام دروس عمومی اصلی ترین نقاط قوت من هستند. از سال دهم همواره میانگین این دروس در آزمون ها زیر 80درصد نیامده و سعی کردم در این دروس خودم رو در بالاترین سطح نگه دارم. مهم ترین علت هم این هست که برای دروس عمومی مرز بندی قائل نیستم و اون ها رو به صورت درس به درس نمی خوانم. اعتقاد دارم تمام مطالب 3 سال این دروس به هم مرتبط بوده و هر وقت مبحثی رو مطالعه می کنم سعی می کنم ارتباط اون مبحث رو با مباحث قبل یا بعد از خودش در همان پایه یه حتی پایه های دیگر رو شناسایی کنم. اینطوری مطالب را بهتر و راحت تر درک می کنم و دیر تر از یادم می روند. 
  30.  
  31. 11. برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟ 
  32. پدر و مادرم اصلی ترین مشاورین من در این راه بودند و هستند. بعد از هر آزمون با هم آزمون را تحلیل می کنیم و سعی می کنیم علت افت یا پیشرفت در هر درس رو به دست بیاریم. همچنین پشتیبان ویژه من ، آقای فرهنگ رشیدی، که کانون در اختیار من گذاشته هم با کم های خودشون و مطالبی که به من میگن نقش غیر قابل انکاری داشتند. با توجه به اینکه خودشون یکی از رتبه های برتر کنکور خودشون بودند من بهتر میتونم باهاشون ارتباط بگیرم و از ایشون سوالا خودم رو بپرسم. همچنین گاها پیش آمده از ایشون سوالات خودم رو راجه به یک سری   سوالات در  آزمون ها بپرسم و ایشون هم به من پاسخ داده اند.
  33.  
  34. 12.  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟
  35.  شرکت در آزمون ها باعث پیشرفت چشمگیری در مدرسه برای من شد. در امتحانات مدرسه هم بدون هیچ مشکلی شرکت کردم و در کنار همکلاسی های خودم رقابت خوبی در مدرسه ایجاد کردیم که باعث پیشرفت همه ما شده است. 



برنامه و کتاب

  1. 13. همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟ 
  2. اهمیت به بازه های مرور، امتحانات جامع و همچنین قسمت بندی مناسب برای هر آزمون از نظر من مهم ترین ویژگی های برنامه راهبردی کانون هستند که  باعث شده برنامه ربزی راحت تری برای هر آزمون داشته باشیم.

  3. 14. چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟ 
  4. مدرسه ما تا حد ممکن سعی خودش رو می کرد تا با برنامه قلم چی پیش بیاد که برای ما دانش آموزان هم مشکلی به وجود نیاد. ولی خب گاها دچار چند برنامگی شدیم و این باعث سردرگمی دانش آموزان می شد. من اولویت خودم رو آزمون های کانون قرار دادم چون در این آزمون ها من بعدا در بازه مرور میتونستم خودم رو برسونم ولی مدرسه با سرعت جلو می رفت و اجازه برگش و مرور مطالب به ما نمی داد. 

  5. 15. آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟
  6. نسبت به سال دهم و یازدهم امسال بیشتر تست می زنم و همچنین ترکیبی خواندن مطالب نسبت به سال های گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده. 

  7. 16. برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟ 
  8. در درس هایی که احساس ضعف می کردم سعی کردم مطالعه بیشتر و تست بیشتری هم در برنامه قرار بدم. البته از نقاط قوت خودم هم غافل نشدم و تلاش کردم تا آن ها را هم در سطح خوبی نگه دارم.

 

  1. 17.  ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟ 
  2. در سال یازدهم از کتاب نوروز استفاده کردم و باعث شد که تمام مطالب مجددا برای من مرور شود. امسال هم از کتاب آبی قلم چی برای درس زبان استفاده می کنم. تست های خیلی خوبی دارد و باعث شده تا سبک سوالات کانون بسیار برای من آشنا بوده و در حل کردن آ نها به مشکلی بر نخورم.

  3. 18. آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟
  4.  بله. دفتر برنامه ریزی باعث شده تا عملکرد خودم را در هر هفته بسنجم و همینطور ببینم نسبت به هفته های قبل پیشرفت یا پسرفت در مقدار و کیفیت مطالعه داشته ام یا خبر. همینطور باعث شده تا بتوانم راحت تر برای هفته های آینده خودم هدفگذاری و برنامه ریزی کنم.

  5. 19. در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟ 
  6. در سال دهم و یازدهم برای درس زیست فقط کتاب درسی را می خواندم و کمتر تست می زدم. اما امسال این رویه را عوض کردم و آموزش خود را تست محور کردم. این کار باعث پیشرفت خوبی در درس زیست شناسی برای من شد.


 

برنامه و کتاب

  1. 20. همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟ 
  2. اهمیت به بازه های مرور، امتحانات جامع و همچنین قسمت بندی مناسب برای هر آزمون از نظر من مهم ترین ویژگی های برنامه راهبردی کانون هستند که  باعث شده برنامه ربزی راحت تری برای هر آزمون داشته باشیم.

  3. 21. چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟ 
  4. مدرسه ما تا حد ممکن سعی خودش رو می کرد تا با برنامه قلم چی پیش بیاد که برای ما دانش آموزان هم مشکلی به وجود نیاد. ولی خب گاها دچار چند برنامگی شدیم و این باعث سردرگمی دانش آموزان می شد. من اولویت خودم رو آزمون های کانون قرار دادم چون در این آزمون ها من بعدا در بازه مرور میتونستم خودم رو برسونم ولی مدرسه با سرعت جلو می رفت و اجازه برگش و مرور مطالب به ما نمی داد. 

  5. 22. آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟
  6. نسبت به سال دهم و یازدهم امسال بیشتر تست می زنم و همچنین ترکیبی خواندن مطالب نسبت به سال های گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده. 

  7. 23. برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟
  8.  در درس هایی که احساس ضعف می کردم سعی کردم مطالعه بیشتر و تست بیشتری هم در برنامه قرار بدم. البته از نقاط قوت خودم هم غافل نشدم و تلاش کردم تا آن ها را هم در سطح خوبی نگه دارم.

 

  1.  24. ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟ 
  2. در سال یازدهم از کتاب نوروز استفاده کردم و باعث شد که تمام مطالب مجددا برای من مرور شود. امسال هم از کتاب آبی قلم چی برای درس زبان استفاده می کنم. تست های خیلی خوبی دارد و باعث شده تا سبک سوالات کانون بسیار برای من آشنا بوده و در حل کردن آ نها به مشکلی بر نخورم.

  3. 25. آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟ 
  4. بله. دفتر برنامه ریزی باعث شده تا عملکرد خودم را در هر هفته بسنجم و همینطور ببینم نسبت به هفته های قبل پیشرفت یا پسرفت در مقدار و کیفیت مطالعه داشته ام یا خبر. همینطور باعث شده تا بتوانم راحت تر برای هفته های آینده خودم هدفگذاری و برنامه ریزی کنم.

  5. 26. در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟ 
  6. در سال دهم و یازدهم برای درس زیست فقط کتاب درسی را می خواندم و کمتر تست می زدم. اما امسال این رویه را عوض کردم و آموزش خود را تست محور کردم. این کار باعث پیشرفت خوبی در درس زیست شناسی برای من شد.



کارنامه وسایت

  1. 27. از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟
  2.  مصاحبه رتبه برتر ها، کارنامه آن ها و همچنین گاها مطالب مشاوره ای سایت را مطالعه کردم و سعی کردم شرایط خودم را با آنها وفق بدهم و ببینم نسبت به نفرات برتر هر سال چه ویژگی هایی را کمتر دارم یا در چه ویژگی هایی با آن ها مشترک هستم.

  3. 28. آیا تا بحال برای مرور و جمع بندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کرده اید؟ 
  4. استفاده از آزمون هدفگذاری، مشابه پارسال و همچنین بخش آزمون های مبحثی در صفحه شخصی بخش هایی بودند که من از آن ها برای جمعبندی استفاده کردم.

  5. 29. روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟ 
  6. از سال دهم تا الان به جز چند آزمون اندک، همواره در پردازش اول قرار داشته ام و در ساعت 14:30 تا 15:00 کارنامه خودم را دریافت کرده ام. بیشتر به درصد ها و تعداد غلط ها توجه می کنم و سعی می کنم در هر آزمون تعداد غلط های خودم رو کم و کمتر کنم.

  7. 30. از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟
  8.  تقریبا از تمام کارنامه های موجود در سایت استفاده می کنم. کارنامه اصلی که برای تحلیل آزمون من خیلی به درد بخور هست. کارنامه هدفگذاری به من این توانایی را می دهد تا ببینم در هر درس از کجا به کجا رسیده ام و برای آزمون های بعدی به کجا می خواهم برسم. کارنامه 5 نوع درس نقاط قوت و ضعف من را به من نشان می دهد. کارنامه پروژه ای با نشان دادن پیشرفت یا پسرفت من در تراز ها به من سطح آزمون را به نوعی نشان میدهد که آیا اگر من درصد پایینی داشته ام، آزمون سخت بوده و تراز بالایی کسب کرده ام یا خیر. کارنامه اشتباهات هم که علت هر اشتباه من را به من می گوید تا سعی  کنم مجددا این اشتباه ها را در آزمون های بعدی تکرار نکنم.

 

  1. 31. هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟ 
  2. در هفته اول آزمون مطالعه می کردم و آزمون قبلی را تحلیل می کردم. در هفته دوم بیشتر تست می زدهم با آزمون مشابه پارسال خود را آماده آزمون می کردم. آزمون را هر جمعه از ساعت 8:00 شروع می کردم و معمولا در پردازش اول قرار می گرفتم. زیرا میخواستم خودم را با نفرات اصلی بسنجم.

  3. 32. روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟
  4.  ابتدا به سراغ غلط ها می رفتم و سعی می کردم تا بدون نگاه کردن به پاسخ تشریحی خودم سوال را حل کنم. اگر موفق می شدم نشان دهنده بی دقتی من در حین آزمون بود. اما اگر باز هم اشتباه حل می کردم به سراغ پاسخ تشریحی می رفتم و نکات سوال را یادداشت می کردم. بعد به سراغ سوالات نزده می رفتم و همین کار را تکرار می کردم. نهایتا هم به سراغ سوالاتی می رفتم که درست جواب داده ام ولی کمی به درستی آن شک داشته ام. 

  5. 33. در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟ 
  6. در سال دهم اصلا به تست زنی اهمیتی نمیدادم و فقط تشریحی می خوانم همین هم باعث شد که کلا فقط در 3 آزمون تراز بالای 6000 داشته باشم و معمولا میانگین تراز هایم بین 5600 تا 5900 بود. در سال یازدهم ولی بیشتر به تست اهمیت دادم و این باعث شد در آزمون ها افزایش تراز داشته باشم.  به حدی که در آزمون ها چند بار به تراز بالای 7000 هم رسیدم. ولی نوسان زیادی داشتم. اما عدم نا امیدی باعث شد که به پیشف خودم ادامه دهم و الان در بیشتر آزمون ها تراز بالای 7000 دارم. 

  7. 34. آیا تاکنون در تالار گفت  و گوی سایت کانون شرکت داشته اید یا به کامنت های درسی دانش آموزان در صفحه مقطع پاسخ داده اید؟
  8.  بیشتر ترجیح داده ام سولات و پاسخ ها را بخوانم و تا کنکور در تالار ها سوال و جوابی نداشته ام.



مهارت های خودتنظیمی و فراشناخت 

آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهی؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟ 

بله برای تمام دروس با استفاده از کارنامه ها مقدار مطالعه خودم سعی می کردم چند از 10 خود را در هر آزمون هدفگذاری کنم.

  1.  شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد
  2.  من خودم همیشه سعی می کردم از دوباره خوانی پرهیز کنم چون وقت زیادی از من می گرفت. بیشتر سعی می کردم با تست زنی آموخته های قبلی خودم را بسنجم و اگر خیلی مطالب از یادم رفته بود مجددا درس را می خواندم.

  3.  آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟
  4.  بله. برای خلاصه نویسی سعی می کردم مطالب اصلی و نکا کلیدی را خلاصه کنم. همچنین از جدول کشی و نمودار های درختی بسیار استفاده می کنم.
  5.  
  6. آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ 
  7. خلاصه نویسی هر فرد مربوط به خود اوست و ممکن است فردی چیزی را مهم بداند ولی فرد دیگری نه. یا یک   سری کد برای خود گذاشته باشد که دیگران متوجه نشوند. فکر نکنم خلاصه هایم به درد کسی بخورد.
  8.  
  9. براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟
  10.  خیلی کم به سراغ موبایل می روم ولی اینکه کاملا ارتباط خودم را با موبایل قطع کرده باشم خیر. به هر حال هر کسی نیاز به ارتباط با همسالان خود دارد. من هم در مواقعی که سراغ موبایل می روم با همکلاسی هایم در شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم. برای ور بودن از کرونا هم خیلی بیرون نمی روم تا در معرض این بیماری نباشم.
  11.  
  12. در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟ 
  13. در اوایل سال دوازدهم دچار افت تراز شدم. علتش هم این بود که با سوالاتی جدیدی آشنا می شدم ولی سعی کردم اعتماد به نفس خود را از دست ندهم و با تمرین سبک سوالات خودم را به مسیر برگرداندم.

  14. پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟
  15.  از گفتن تجربه های شخصی خودشان استفاده کردم. به نظرم پشتیبان خوب کسی است که از گفتن ویژگی های خودش در سال کنکورش ترسی نداشته باشد. هر چه با دیگران صادق تر باشیم بهتر به ما اعتماد می کنند و به حرف های ما گوش می دهند. پس یک پشتیبان هم باید با دانش آموزان خود صادق باشد و چیزی را مخفی نکند.
  16.  
  17. اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند ؟
  18. پدر و مادرم وضعیت درسی ام را چک می کنند و در خانه جو آرامی را فراهم کرده اند. کمتر بیرون می رویم تا تمرکزم و وقتم  را برای خواندن از دست ندهم. همچنین اگر در آزمونی افت داشته باشم بدون این که استرسی به من وارد کنند سعی در بررسی علل افت می کنند. 


روش های مدیریت زمان

  1. زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟
  2.  سعی نمی کنم روی سوالاتی که خیلی سخت و نا مفهوم هستند وقت بذارم و خیلی راحت آن ها را رد می کنم. برای همین وقت کافی روی سوالاتی که بلد هستم می گذارم. در هر آزمون حدود 10دقیقه تا ربع ساعت وقت ذخیره می کنم و اگر لازم بدانم روی سوالات شک دار خودم وقت می گذارم.
  3.  
  4. از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟
  5.  از زمان های نقصانی خیلی استفاده می کنم و همین باعث می شود تا استرس وقت آزمون را نشداته باشم.



هدفگذاری و شروع نیم سال دوم 

  1. در نیم سال دوم در کدام یک از درس ها هدفگذاری ویژه ای میکنید؟ چرا ؟
  2. دروس عمومی. زیرا برای این دروس در کنکور هم حساب ویژه ای باز کرده ام و میخواهم در آن ها درصد بالایی کسب کنم.
  3.  
  4. در کدام درس در نیم سال دوم روش مطالعه را تغییر میدهید؟ چرا؟ 
  5. درسی وجود ندارد که احساس کنم در آن نیاز به تغییر روش خودم دارم. همینطور ادامه می دهم.
  6.  
  7. در نیمسال اول چه ضعف هایی را از خود شناسایی کردید که قصد داید در شروع نیم سال دوم ان را برطرف کنید؟
  8.  کمی در درس شیمی نسبت به سایر دروس ضعیف تر عمل کردم. برای نیمسال دوم برای آن وقت بیشتری می گذارم و اگر لازم باشد مطالب این درس را مجددا می خوانم.
  9.  
  10. یکی از چالش های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث های نیم سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟ 
  11. سعی می کنم با تست زنی از فراموشی مطالب جلوگیری کنم. اگر در درسی حس کردم خیلی مطالب را فراموش کرده ام دوباره آن را مطالعه می کنم.
  12.  
  13. برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 
  14. سعی می کنم در نوروز تمام مطالب قبلی را مرور کنم تا خودم را جلو بیندازم و بعد از نوروز دغدغه فراموشی مطالب قبلی را نداشته باشم.




دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها  دنبال کنید.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

مصاحبه میثاق رودسرابی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول رضا جعفری

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Menu