گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) فاطمه فرشتگان

در این مطلب گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) فاطمه فرشتگان را می‌خوانیم.

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) فاطمه فرشتگان
نام و نام خانوادگی: فاطمه فرشتگان
رشته‌ تحصیلی: تجربی 
میانگین تراز: 6900 
تحصیلات پدر: کارشناسی 
شغل پدر:  کارمند بیمارستان شهید فقیهی
تحصیلات مادر: دیپلم 
شغل مادر: خانه دار 


اطلاعات چند از 10 دانش آموز در آزمون:

ادبیات 65
عربی 70 
دینی 95 
زبان 85 
ریاضی 95 
شیمی 95 
فیزیک85 
زیست 80 



پیوسته آزمون دادن ، به برنامه نظم می دهد...


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

 من از تابستان پایه دوازدهم درآزمون های کانون شرکت کردم و به دلیل جمعیت آماری بالا و سوالات استاندارد نسبت به بقیه ی آزمون ها ،آزمون ها قلم چی را انتخاب کردم و بنظرم این می تواند مهمترین ویژگی آزمون های قلمچی باشد.


2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

پیوسته آزمون دادن ، به برنامه نظم می دهد و مسیر را برای دو هفته مشخص می کند ، البته هدف نهایی و والا کنکور است و اگر هم از برنامه عقب ماندم و نرسیدم، در آزمون قطعا شرکت خواهم کرد اما فقط خود را در دروسی می سنجم که برایشان مطالعه داشتم و سعی می کنم از کارهایی که عقب ماندم در هفته های اینده جبران کنم.

 

3-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

 در آزمون های انلاین تنها باید خودمان را با خودمان بسنجیم و فقط با خودمان رقابت کنیم،آن هم بهتر است که از نظر درصد مقایسه کنیم نسبت به تراز یا رتبه. نباید ذهنمان را مشغول به مواردی کنیم که اهمیتی ندارند از جمله تقلب کردن یا نکردن دیگران و من فکر می کنم موضوعات بسیار مهمتری وجود دارند برای پرداختن به آنها.


4- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

من از تابستان منتهی به سال یازدهم ، جدی خواندن را شروع کردم اما برنامه ریزی دقیق و اصولی به همراه آزمون های مداوم را از تابستان منتهی به دوازدهم شروع کردم.


5-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

 من در ابتدا چون آشنایی با آزمون های قلمچی و تجربه در ازمون ها نداشتم ،ترازم 5900،6000 یا 5800 بود،اما با آزمون دادن زیاد و افزایش مهارت آزمون دادن رفته رفته ترازم به 6900 رسید .


6-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

 من در تابستان حدودا در حد 50% دروس عمومی را خواندم و باعث شد از اول مهر زمان کمتر روی دروس عمومی ونتیجه خوب کسب کنم چون قبلا روی آن  تا حدودی وقت گذاشته بودم  ، در دروس اختصاصی بیشتر در درس ریاضی و شیمی مهارت دارم ، اما همیشه در پی افزایش مهارت در درس زیست هستم و تلاش می کنم در درس زیست مهارت کسب کنم.


برنامه و کتاب

1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

 برنامه راهبردی منبعی مناسب برای مرور چند باره دروس هست و نظم خوبی به ذهن می دهد و باعث می شود از سردرگمی دربیاییم. من از سال دوازدهم برنامه خودم را با برنامه راهبردی تنظیم کردم .


2-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

 قطعا در سال کنکور برنامه فشرده تر و بیشتر به صورت مرور هست برای پایه های یازدهم و دهم ، اما در سال های پایه فقط به مطالعه و تست همان پایه می پرداختم.


3-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

 برای رسیدن به تراز بالاتر باید عیب یابی کرد ، اگر مشکل در مهارت آزمون دادن است باید تعداد آزمون ها را افزایش داد و خودمان از خودمان آزمون بگیریم اما اگر مشکل در موارد دیگر مانند نداشتن تسلط کافی است،باید تعداد تست ها را افزایش دهیم و یا روش مطالعه را تعییر دهیم. اگر به دنبال نتیجه مطلوب هستیم،باید برنامه ریزی داشته باشیم و مسیر را برای خودمان مشخص کنیم.


4-در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

 در درس زیست و فارسی و عربی روش مطالعه ی خود را تغییر دادم و پیشرفت بهتری داشتم که کلاس های خصوصی کمک زیادی کردند.

 

کارنامه و سایت

1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

 از سایت کانون کارنامه ها را بررسی می کردم .


2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

 من حتی بعضی اوقات زودتر از آنکه کارنامه را ببینم، به سراغ تحلیل آزمون می روم و کارنامه را معمولا جمعه شب می بینم. در کارنامه بیشتر درصد و تعداد غلط ها برایم اهمیت دارند .  


3-از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟ 

 من بجز کارنامه ی اصلی ، کارنامه اشتباهات را همیشه در اولویت قرار می دهم چون به صورت مستقیم اشتباهات و نکاتی که توجه نکردم یا نمیدانستم را می بینم و باعث می شود بیشتر در ذهنم بمانند .


4-هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

 هفته اول برنامه دو سوم زمان را صرف کارهای کلاس خصوصی و یادگیری مطالب دوازدهم و یک سوم صرف مطالب پایه می کنم و.در هفته دوم به صورت برعکس. من همیشه در پردازش اول شرکت می کنم چون جامعه آماری بالاتری دارد و اینکه از صبح زود مغزمان را به چالش می کشیم و این نکته اهمیت زیادی دارد.

 

5-روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

برای تحلیل ابتدا سوالات را بررسی می کنم و اگر به جواب درست نرسیدم   سراغ پاسخنامه می روم و نکته را یادداشت می کردم،همیشه سوالات درست را هم در پاسخنامه بررسی می کنم چون ممکن است نکته ای برای یادگیری داشته باشد و آن را یادداشت می کنم. از خود آزمون مهمتر،تحلیل آزمون هست که حتما همان روز جمعه یا حداکثر تا شنبه که ذهنمان با آزمون درگیر بوده است،باید تحلیل انجام دهیم.


مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت

1-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟

 در ابتدا که هنوز به تسلط نسبی نرسیدم اول درس می خوانم و سپس سراغ آزمون می روم، اما وقتی به تسلط نسبی رسیدم و اگر در شرایطی هستم که وقت زیاد برای خواندن ندارم و موقع جمع بندی هست، آزمون می دهم و با بررسی آزمون ، مطالبی که مشکل دارم را میخوانم و لکه گیری می کنم.


2-آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟

 خلاصه نویسی بیشتر برای دروس عمومی استفاده می کنم و در دروس اختصاصی بیشتر برای به یاد ماندن فرمول ها و نکات خاص استفاده می کنم.


3-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام می دهید؟

 در کل روزانه از فضای مجازی سعی می کنم دور بمانم چون حتی یک موضوع کوچک ممکن است ذهن ما را پریشان کند و بیشتر با مادرم صحبت می کنم.


4-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟ 

 علت افت در برخی دروس بدلیل کم کاری و نرسیدن است و در این مواقع تست بیشتر میزنم تا هم آرامش روحی داشته باشم و هم به تسلط برسم.


5-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

 مادرم همیشه به افزایش روحیه و حفظ آن خیلی به من کمک میکنند و همچنین مشاور برای رفع مشکلاتم همیشه کمک می کنند.

 

 هدفگذاری و شروع نیم سال دوم

1-در نیم سال دوم در کدام یک از درس ها هدفگذاری ویژه ای می کنید؟ چرا؟

 در نیم سال دوم بیشتر به مطالعه دروس عمومی می پردازم و از عید شروع به جمع بندی و.مرور و آزمون جامع دادن


2-یکی از چالش های مهم آن ها نگرانی برای فراموشی مبحث های نیم سال اول دوازدهم است. چگونه این موضوع را حل خواهید کرد؟

برای جلوگیری از فراموشی مباحث دوازدهم، بیشتر آزمون می دهم و در سوالاتی که ضعف دارم و چیزی را فراموش کردم،سراغ جزوه و.کتاب می روم.و بررسی می کنم که هم باعث می شود آزمون بیشتر بدهیم و هم مرور بیشتر انجام دهیم.


3-برای نوروز چه برنامه خاصی دارید؟ 

در زمان عید هم مطالبی که نخوانده ام و یا تسلط ندارم ،می خوانم چون پس از عید زمان زیادی برای یادگیری نداریم و باید بیشتر مرور و آزمون انجام دهیم.

--------------------------------------------

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها  دنبال کنید.

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) فاطمه فرشتگان

--------------------------------------------


Menu