گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) نگار اقراری

در این مطلب گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) نگار اقراری را خوانید.

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) نگار اقراری
نام و نام خانوادگی: نگار اقراری
نام شهر: شیرازرشته‌ تحصیلی: تجربی
میانگین تراز: 7238
تحصیلات پدر: لیسانس مکانیک
شغل پدر:  استاد دانشگاه فنی شهید باهنر شیراز
تحصیلات مادر: لیسانس ادبیات 
شغل مادر: خانه دار 



اطلاعات چند از 10 دانش آموز در آزمون:

ادبیات 80
عربی 91
دینی 90
زبان 90
ریاضی 91
زمین 87
شیمی 96
فیزیک87 
زیست 83 



آزمون های تابستان به من کمک کرد تا قبل از شروع مدارس ، دروس پایه های قبل را مرور کنم و با آمادگی بهتری سال تحصیلی جدید را آغاز کنم....


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

از سال یازدهم وارد کانون شدم و در پایه های یازدهم ، دوازدهم و پشت کنکور ، به مدت ۳ سال در آزمون ها شرکت کردم . دلیل انتخاب من جامعه آماری بالا و سوالات استاندارد قلم چی بود


2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

چون از نظر من تنها زمانی میتوانیم اثرات مثبت آزمون دادن را در روند پیشرفت تحصیلی خود مشاهده کنیم که به طور مداوم و پیوسته در آزمون شرکت کنیم .


3-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟  

جامعه آماری بالا دارند و به ما کمک می کنند تا در یک شرایط استاندارد خود را با دیگران و همچنین خودمان در ازمون قبل مقایسه کنیم و وضعیت خود را بسنجیم.

 

4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

مسلما آزمون حضوری شرایط کنکور را بهتر شبیه سازی می کند اما من سعی میکنم تا در خانه نیز شرایط آزمون را تا حد امکان به شرایط آزمون حضوری نزدیک کنم. 


5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

تراز و رتبه دیگران اهمیت زیادی برای من ندارد و تنها نقش تشویق کننده را برای من ایفا میکند . من بیشتر از تراز و رتبه دیگران به تراز و رتبه و درصد خودم اهمیت می دهم و سعی می کنم هر آزمون نسبت به آزمون قبل پیشرفت کنم . به نظر من کسانی که تقلب می کنند تنها خودشان را گول می زنند و به دیگران ضرری نمی‌رسانند .


6- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

در هر سه سالی که در کانون حضور داشتم ، آزمون های تابستان را با جدیت شرکت کردم . آزمون های تابستان به من کمک کرد تا قبل از شروع مدارس ، دروس پایه های قبل را مرور کنم و با آمادگی بهتری سال تحصیلی جدید را آغاز کنم.


7-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

اولین تراز آزمون من در تابستان ۳ سال پیش حدود ۵۸۰۰ بود و اکنون به تراز ۷۳۴۰ رسیده ام . دلیل این پیشرفت من حضور مداوم و پیوسته در آزمون ها و تحلیل دقیق آن ها بود .


8-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

من به شخصه فکر می کنم هیچ درسی نقطه ضعف من نیست و روش معمول من برای مطالعه درس ها ، یادگیری کامل و دقیق ، مرور و تست زیاد می باشد .


9-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

من به توصیه های پشتیبان قلم چی ، معلمان و مشاور مدرسه عمل کردم.


10- بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ 

معدل من در تمام مقاطع تحصیلی ۲۰ بوده است.


برنامه و کتاب

1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

به نظر من این برنامه کاملا هوشمندانه و منطقی طراحی شده و باعث میشود تا دانش آموزان بتوانند با آرامش تمام دروس خود را بخوانند و مرور مناسب نیز داشته باشند ‌.


2-چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ می کنید؟

معلمان و کادر مدرسه من در سال دوازدهم کاملا منطبق با برنامه کانون ، امتحانات را برنامه ریزی می کردند.


3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

بله ، من در سال کنکور درس ها و نکته ها را به صورت ترکیب با دیگر فصل های مرتبط مطالعه میکنم و بیشتر تست های ترکیبی می زنم.


4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

ساعت خواب و بیداری خود را تنظیم کردم ، زمان بیشتری را در روز به درس خواندن اختصاص دادم ، درس ها را بیشتر به صورت مفهومی خواندم ، تست های بیشتری زدم تا با نمونه سوالات مختلف آشنا شوم و همچنین مهمترین نکته اینکه آزمون ها را به طور کامل و دقیق تحلیل کردم.


5-ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

از کتاب های سه سطحی و زرد استفاده می کنم که به من کمک می کند تا سطح خود را پله به پله بالا ببرم.


6-آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟

بله . به من کمک کرد تا ذهن خود را سامان دهم و استرس من را کاهش داد . همچنین به من کمک کرد تا ساعات دقیق مطالعه مفید خود را متوجه شوم و سعی کنم تا آن را افزایش دهم .


کارنامه و سایت

1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

از کارنامه های متنوعی که بعد از هر آزمون در سایت قرار می‌گرفت و بخش آزمون های مبحثی استفاده کردم .


2-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

مدام چک می کنم و به محض بارگذاری کارنامه آن را می بینم . بیشتر توجه من ابتدا به درصد و تعداد اشتباهات درس ها ، سپس تراز و تفاوت چند از ۱۰ تا با میانگین بازه و درنهایت رتبه می باشد.


3-از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟ 

کارنامه اصلی ، هدف‌گذاری ، پروژه ای ، ۵ نوع درس ، اشتباهات


4-هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

در هفته اول دروس پایه دوازدهم و در هفته دوم دروس پایه دهم و یازدهم را می  خوانم . از ساعت ۸:۱۵ آزمون را شروع می کنم . در پردازش اول کارنامه را می گیرم .


5-روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

در هفته اول دروس پایه دوازدهم و در هفته دوم دروس پایه دهم و یازدهم را می خوانم . از ساعت ۸:۱۵ آزمون را شروع می کنم . در پردازش اول کارنامه را می گیرم .


6-در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

در سال های دهم و یازدهم در مدرسه وضعیت خوبی داشتم و معدلم ۲۰ بود . در آزمون ها هم تراز بین ۵۵۰۰ تا ۶۲۰۰ داشتم . با نزدیک شدن به کنکور ، سعی کردم نقاط ضعف خود را برطرف کنم و با اینکار پیشرفت کردم.


مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت

1-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟

ابتدا سوال هایی که درست زده ام و درس ها با درصد بالا را بررسی می کنم . این کار به من کمک می کند تا متوجه شوم کدام نکات را یاد گرفته ام و اینکه روشم برای مطالعه کدام درس ها موثر بوده است. سپس به بررسی اشتباهات خود می پردازم و نکات را در دفتری یادداشت می کنم تا در دو هفته آینده در کنار مباحث آزمون بعد ، بر روی این نکات هم تکرار و تمرین داشته باشم . همچنین این کار به من کمک میکند تا متوجه شوم روش مطالعه کدام درس ها را باید تغییر دهم و اینکه این مباحث را چگونه بخوانم . سپس سوالاتی که نزده ام به خصوص سوالات ساده را بررسی می کنم زیرا این موضوع به من کمک می کند تا متوجه شوم در یادگیری کدام مبحث ها مشکل دارم و باید برای آن ها تست بیشتری بزنم.


2-آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟

بله . فرمول ها و نکات مهمی که از تست ها یاد گرفته ام را در یک دفتر یادداشت می کنم و سعی می کنم در حین خلاصه نویسی ، بین نکات و درس ها ارتباط برقرار کنم.


3-آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ 

خیر. گمان نمی کنم بقیه بتوانند متوجه مطالب دفتر خلاصه نویسی من شوند.


4-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام می دهید؟

به طور کلی به اخبار توجهی ندارم و در هنگام خروج از خانه پروتکل ها را به طور کامل رعایت می کنم.


5-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟ 

دلیل آن روش مطالعه ی بعد آزمون بود که اگرچه فایده هایی داشت ولی در زمینه ی مقایسه خود با جامعه آماری کانون که بسیار مهم است عملا بی فایده شده بود.


6-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در امر برنامه ریزی به من بسیار کمک کردند و نکات بسیار خوبی در رابطه با چگونه درس خواندن به من یاد دادند و به من در حل تمام مشکلات کمک کردند . از نظر من چنین پشتیبانی یک پشتیبان خوب است.


7-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

به من با توجه به تجربه خود در برنامه ریزی کمک می کنند . همچنین توجه بسیاری به روحیه من دارند و سعی می کنند تا با فراهم کردن تفریحات مناسب ، روحیه من را بالا  نگه دارند . و همچنین سعی می کنند تا محیط خانه در آرامش کامل باشد و هر شب عملکرد درسی من را با برنامه ریزی درسی من تطبیق می دهند و چک می کنند .

 

  روش های مدیریت زمان

1-زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت می کنید؟

با توجه به روش هایی که پشتیبان به من یاد داده اند و طبق استاندارد های زمانی کنکور.


2-از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده می کنید؟

ضربدر منها

--------------------------------------------

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحهکانون برتر ها  دنبال کنید.


گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) نگار اقراری


--------------------------------------------

Menu