گفتگوی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) بنیامین کردجمشیدی

در این مطلب گفت و گوی خانم حاجی محمدی با بنیامین کردجمشیدی قهرمان پیوستگی نیم سال اول را می‌خوانید.

گفتگوی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) بنیامین کردجمشیدی
نام و نام خانوادگی:بنیامین کردجمشیدی
رشته‌ تحصیلی: تجربی
میانگین تراز: 7100
تحصیلات پدر: متخصص جراحی عمومی
شغل پدر:  جراح عمومی
تحصیلات مادر: دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی
شغل مادر: دکترای روانشناسی تربیتی 


اطلاعات چند از 10 دانش آموز در آزمون:

عربی90
دینی 90 
زبان 100
ریاضی 80
شیمی 90
فیزیک 70
زیست 70


مهم ترین ویژگی آزمون ها یادگیری و افزایش تسلط بر روی مباحث و افزایش استقامت است...


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

من از سال دهم در آزمون های کانون شرکت کردم .جهت کسب آمادگی برای آزمون سراسری 


2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

یکی از دلیل های پیوستگی من داشتن هدف و تلاش برای ساختن آینده ای درخشان است.


3-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

مهم ترین ویژگی آزمون ها یادگیری و افزایش تسلط بر روی مباحث و افزایش استقامت است.


4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

آنلاین شدن کلاس ها سبب شد تا وقت بیشتری برای مطالعه و بازنگری خود داشته باشم هنگاهی که در خانه آزمون می دهم سعی میکنم شرایط آزمون را برای خودم تلقی کنم.


5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

اوایل خیلی به تراز و رتبه اهمیت می دادم اما بعد از آنلاین شدن و افزایش تقلب دیگر اهمیتی به تراز و رتبه نمی دهم و فقط بر روی درصد های آزمون تمرکز می کنم و فقط خودم رو با دو هفته میش خودم مقایسه می کنم.


6-آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

من در آزمون هدف گذاری برای پی بردن به درصد تسلط خود قبل آزمون شرکت می کردم.


7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

من در آزمون هدف گذاری فقط به برخی درس ها به ویژه دروس اختصاصی پاسخ می دهم.


8- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

من از تابستان سال دوازدهم به طور منظم در تمامی آزمون ها شرکت کردم و توانستم بسیاری از مباحث را به واسطه آن مرور کنم.


9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

اولین آزمون در کلاس دهم با تراز۵۵۰۰ بود و درحال حاضر ترازم حدوداً ۷۰۰۰ است دلیل پیشرفت تلاش و یادگیری منظم بود و رفع نواقص البته ذکر کردم در حال حاضر به دلیل تقلب هایی که انجام می شود به تراز اهمیتی نمی دهم.


10-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

درس شیمی نقطه قوت من است به این خاطر که من المپیادی بودم و خیلی از مباحث در در کلاس دهم فرا گرفتم بخصوص در مبحث استوکیومتری.


11-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

بله از مشاورم کمک گرفتم.


برنامه و کتاب

1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

مهم ترین ویژگی آن ایستگاه های جبرانی و دوره ای برای مطالعه و ایجاد یک نظم و برنامه دو هفته ای برای دانش آموز


2-چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

معمولاً اگر مدرسه به مباحث نرسد من آن مباحث را خودم پیش خوانی می کنم.


3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

تایم مطالعاتی بیشتری در سال دوازدهم نسبت به پایه صرف میکنم.


4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

تعداد تست هایم را افزایش دادم و سعی کردم مباحث را مفهومی تر بخوانم.


5-ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

من از کتاب های سه سطحی وآبی برای درس های فیزیک و شیمی و ریاضی استفاده میکنم.


6-آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟

بله دفتر برنامه ریزی در ایجاد نظم در مطالعه ام تاثیر گذار بود.


7-در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

در درس ریاضی و ادبیات تغییر روش داشتم و آن ها را به صورت مبحثی کار کردم


کارنامه و سایت:

1- از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

از سایت کانون برای دنلود فیلم های آموزشی و جزوه و دیدن  مصاحبه با قبولی های سراسری و نمونه سوالات امتحانی استفاده کردم.


2-آیا تا بحال برای مرور و جمع بندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کرده اید؟

بله


3-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

ساعت ۳ کارنامه را دریافت میکنم و بیشتر به درصد ها توجه میکنم.


4-از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟ 

از کارنامه اشتباهات برای رفع نواقصم استفاده می کنم.


5-هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

هفته اول بیشتر مطالعه و یادگیری و هفته دوم بیشتر تمرکزم بر روی تست زنی است و همیشه در پردازش اول کارنامه را دریافت میکنم.


6-روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

رفع نواقص یادگیری و اشتباهات آزمون


7-در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

درسال دهم تراز ۶۰۰ و در سال یازدهم تراز ۶۶۰۰ داشتم دلیل و انگیزه من همیشه علاقه ویژه ام به رشته مورد علاقه ام است.

 

مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت 

1-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد آزمون مي داديد؟

من اول درس می خواندم و بعد آزمون می دادم سپس بعد آزمون بر می گشتم و نواقصم را رفع می کردم.


2-آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ 

خلاصه نویسی بیشتر برای فرمول های فیزیک و ریاضی داشتم


3-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟

سعی می کنم بیشتر تمرکز بر روی هدف ام داشته باشم به حاشیه ها فکر نکنم.


4-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟ 

در سال دهم و یازدهم افت داشتم و به نظرم همین افت و خیز ها و شکست هاست که از ما دانش آموزی هدفمند و قوی تر می سازد مهم این زمین خوردن نیست بلکه مهم بلند شدن و ادامه دادن مسیر است.

 

5-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پشتیبان من در مطالعه درس زیست شناسی به من کمک کردند به نظرم یک پیشتبان خوب پشتبانی است که پیگیر فرایند مطالعاتی دانش آموز باشد.


6-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

خانواده در ایجاد محیطی مناسب برای مطالعه و تشویق من به مطالعه نقش داشتند.


روش های مدیریت زمان

1-زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت می کنید؟

از تکنیک زمان های نقصانی برای کنترول زمان استفاده میکنم هر چند بعضی وقت ها کنترول زمان دشوار است.


2-از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟ 

ضربدر منها و نقصانی

----------------------------------------------------------------

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحهکانون برترها  دنبال کنید.


 گفتگوی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) بنیامین کردجمشیدی

--------------------------------------------------

Menu