گفت و گوی زهرا رفیق شیرزن با قهرمان پیشرفت فاطمه فاتحی

من سال اول کلاس زیاد می‌رفتم و این زمان زیادی ازمن می‌گرفت و به علت شرایط کرونا و تعویق کنکور دچار استرس زیادی شدم و روحیه ام را از دست دادم.

گفت و گوی زهرا رفیق شیرزن با قهرمان پیشرفت فاطمه فاتحی

فاطمه فاتحی در یک نگاه

شهرستان رفسنجان

رتبه ی سال 99: 6099 

رتبه ی سال 1400: 964

3 سال عضو کانون

میانگین تراز 1400: 6459 

رشته قبولی: پزشکي دانشگاه شاهد-تهران

 

چرا پشت کنکور ماندید؟ نظر خانواده برای کنکور دوباره؟

من از کودکی رشته پزشکی را دوست داشتم و برای رسیدن به آن خیلی تلاش کرده بودم و می دانستم رتبه ای که گرفتم حق من نبوده و شرایط کرونا و استرس زیادی که داشتم باعث شد رتبه خوبی کسب نکنم. خانواده ام در هر شرایطی من را حمایت کردند و تصمیم گیری را به عهده خودم گذاشتند.


فکر می کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید؟

من سال اول کلاس زیاد می رفتم و این زمان زیادی ازمن می گرفت و به علت شرایط کرونا و تعویق کنکور دچار استرس زیادی شدم و روحیه ام را از دست دادم.

 

امسال با چه چالش هایی رو به رو بودید؟

در ابتدا شروع دوباره برای درس خوندن خیلی  سخت بود و بعد با توکل بر خدا و حمایت خانواده و مشاور خوبم توانستم درس خواندن را شروع کنم و روز به روز تلاشم را بیشتر کردم تا به نتیجه دلخواهم برسم

 

روش مطالعه نقاط قوت یک درس اختصاصی و عمومی را بیان کنید.

در دروس اختصاصی ریاضی نقطه قوتم بود برای این درس من طبق برنامه کانون ابتدا درس نامه هر مبحث را می خواندم بعد تست های آموزشی می زدم که با ایده تست ها آشنا شوم و بعد تعداد زیادی تست زمان دار  کار می کردم.

در دروس عمومی نقطه قوت من درس عربی بود برای این درس هم ابتدا درس نامه کتاب کمک درسی را می خواندم و از قواعد خلاصه برداری می کردم و بعد تست کار می کردم و برای مرور ابتدا خلاصه  ها را می خوندم و بعد تست می زدم.

 

درسی بوده که روش مطالعش را تغییر داده باشید؟ توضیح دهید.

برای درس زیست من قبلا خیلی کند می خواندم و برای خواندن هر صفحه کتاب درسی زمان زیادی می گذاشتم اما بعد روشم را عوض کردم به طوری که ابتدا درس نامه کتاب کمک درسی رو می خواندم و قسمت های مهم را هایلایت می کردم و بعد کتاب درسی را سریع می خواندم و بعد تست می زدم و برای مرور تست های علامت دارم را کار می کردم.

 

چطور با کانون آشنا شدید و چند سال عضو بودید؟

خواهرم در آزمون های کانون شرکت می کرد و راضی بود و به من پیشنهاد داد که در این آزمون ها شرکت کنم و من سال دهم و دوازدهم و یک سال پشت کنکور در آزمون های کانون شرکت کردم.

 

تحلیل آزمون را چه زمانی و چگونه انجام می دادید؟

من در زمان آزمون دادن سوالاتی که می دانستم باید حتما باید بیشتر کار کنم را علامت گذاری می کردم و بعد از آزمون کمی استراحت می کردم و بعد این سوالات و سوالاتی که غلط زدم یا نزدم رو ابتدا علت غلط زدن یا نزدن رو پیدا می کردم و بعد یا از روی درس نامه ان قسمت رو می خواندم یا از این قسمت تست کار می کردم.

 

از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می کردید؟

من قسمت مصاحبه با رتبه های برتر و قهرمانان پیشرفت رو خیلی دوست داشتم و دنبال می کردم

 گفت و گوی زهرا رفیق شیرزن با قهرمان پیشرفت فاطمه فاتحی

از روش های مدیریت زمان استفاده می کردید؟ دفتر برنامه ریزی داشتید؟

بله در ابتدا سوال ها رو کامل می خواندم و برای سوال های وقت گیر ضربدر و سوال هایی که می دانستم نمی توانم حل کنم منفی میگ ذاشتم و پس از جواب دادن به بقیه سوالات اگر زمان داشتم برمی گشتم و به  سوالات وقت گیر و سعی می کردم پاسخ دهم. از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم و ثبت زمان مطالعه برای من مفید بود.

 

 فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟ روز کنکور چطور بود؟

بله البته قبل از کنکور رتبه بهتری رو پیش بینی می کردم. در ابتدا خیلی استرس داشتم اما بعد از این که نشستیم و آیت الکرسی خوندم و استرسم خیلی کمتر شد اما سال اول به علت استرس زیاد اصلا نمی توانستم تمرکز کنم

 

توصیه ای برای دانش اموزان داری؟

حتما برای خودتان هدف رو مشخص کنید و برایش بجنگید. این که یکی دوسال از تفریحتان بزنید شاید اولش خیلی سخت به نظر برسد اما وقتی تلاشتان به نتیجه می رسد این قدر لحظه شیرینی هست که تمام ان سختی هایی که کشیدید را از بین می برد.

ان شاء الله که همه ی شما به ان هدفی که در نظر دارید برسید.

مصاحبه کننده: زهرا رفیق شیرزن


قهرمان پیشرفت، سید محمدحسین میرحبیبی، از رتبه ی 6050 تا رتبه ی 1600

قهرمان پیشرفت، هدی قربانی، از رتبه ی 4552 تا رتبه ی 1295

قهرمان پیشرفت، محیا نوائی، از رتبه ی 7354 تا رتبه ی 1057

Menu