گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت صالح محسنی

من به رشته دبیری به شدت علاقه داشتم و می‌خواستم که در این رشته در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل بشوم ولی با توجه به رتبه ای که به دست آورده بودم نمی‌توانستم در دانشگاه فرهنگیان قبول شوم و ..

گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت صالح محسنی

صالح محسنی در یک نگاه

رتبه در سال99 :  17766

رتبه در سال1400  :  1120

تحصیلات و شغل پدر،  فوق دیپلم، دبیر

تحصیلات و شغل مادر: لیسانس، دبیر

رشته قبولی: آموزش تربيت بدني دانشگاه فرهنگيان ، پرديس شهيد بهشتي مشهد 

 

از چه طریقی باکانون آشنا شدی؟ میانگین تراز شماچند بود؟ 

از طریق دبیرستان و خانواده با کانون فرهنگی آموزش آشنا شدم. میانگین تراز من در آزمون ها بین 5500 تا 6000 بود.


دلیل اینکه یک سال پشت کنکور ماندی چی بود؟

من به رشته دبیری به شدت علاقه داشتم و می خواستم که در این رشته در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل بشوم ولی با توجه به رتبه ای که به دست آورده بودم نمی توانستم در دانشگاه فرهنگیان قبول شوم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که یک سال دیگر پشت کنکور بمانم.


نظرخانواده درمورد این که یک سال پشت کنکور بمانید چه بود؟ 

خانواده ابتدا بامن صحبت کردند و از چالش های سال جدبد برای من توضیح دادند وتصمیم گیری را برعهده من گذاشتند و تا آخر هم ازمن حمایت کردند و هروقت من به مشکل برمی خوردم به من کمک می کردند و با صحبت کردن با من مشکلات را برای من هموار می کردند.


چه دلایلی وجود داشت که سال اول موفق نشدید؟

درسال اول اصلا به برنامه آزمون های کانون اعتقاد نداشتم و با برنامه درس نمی خواندم و تست نمی زدم.در سال دوم با توجه به فشار بیشتری که برای من وجود داشت و اگر رتبه مناسبی کسب نمی کردم باید به خدمت سربازی می رفتم، تصمیم جدی گرفتم که با برنامه درسی قوی جلو بروم و درس بخوانم .از نظر من بهترین برنامه برای مطالعه برنامه آزمون های کانون می باشد. باتوجه به برنامه آزمون ها دانش آموز می تواند که هر درس را درطی سال تحصیلی حداقل سه بار مرور کند و مطالب را در ذهنش به تثبیت برساند.من هم هر درس را در طی سال تحصیلی سه بار مرور کردم و به تثبیت رساندم.همین موضوع باعث شد تا در درس هایم در سال دوم درصد های بهتری کسب کنم .

  

درصد های اختصاصی کنکور99شماچگونه بود ؟

زیست7درصد - فیزیک40درصد -  شیمی30درصد – ریاضی40درصد

درصد های اختصاصی کنکور1400شما چگونه بود و روش مطالعه شما دردرس زیست شناسی چگونه بود؟ 

 زیست50درصد - شیمی50درصد - فیزیک60درصد - ریاضی40درصد 

روش مطالعه من در درس زیست به این گونه بود که ابتدا روی متن کتاب درسی کار می کردم و مطالعه عمیقی انجام می دادم و تا زمانی که به تسلط کامل دست پیدا نمی کردم،  تست نمی زدم. من هر روز 3ساعت مطالعه زیست در برنامه خود داشتم. این 3 ساعت را به دو بخش یک ساعت و نیمه تقسیم کرده بودم  .در بخش اول ابتدا متن کتاب درسی را کامل می خواندم و دربخش  دوم تست می زدم .


درصد های عمومی کنکور99شما چگونه بود ؟

ادبیات10درصد  - عربی40درصد -  دینی60درصد -  زبان20درصد

درصد های عمومی کنکور1400شما چگونه بود و روش مطالعه شما در این درس ها چگونه بود؟

ادبیات30درصد - عربی50درصد - دینی70درصد - زبان30درصد

در درس دینی من اول  متن کتاب را مطالعه می کردم و زمانی که تسلط کامل پیدا می کردم سراغ تست می رفتم و با زدن تست های زیاد درس را به تثبیت می رساندم.

   

گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت صالح محسنی

برنامه ریزی را در طی دوهفته چگونه انجام می دادید؟

پس از آزمون بعد از اینکه کارنامه صادر می شد من به تحلیل آزمون می پرداختم و از مباحث سوالاتی که اشتباه حل کرده بودم در هفته اول تست حل می کردم و این کار باعث می شد تا در آزمون بعدی تعداد سوالاتی که غلط حل می کردم کاهش یابد .در هفته اول اولویت با مطالعه مباحث بود و جزوه را مطالعه م ی کردم وخلاصه برداری می کردم و نکات مهم را یادداشت می کردم و در هفته دوم با حل کردن تعداد تست های زیاد به تسلط کامل درهر مبحث می رسیدم.


از دفتر برنامه ریزی و خودآموز استفاده می کردید؟ 

درسال اول اصلا استفاده نکردم و کاملا هم ضربه خوردم .  اما در سال دوم از دفتر برنامه ریزی برای ثبت ساعت های مطالعه و برنامه ریزی برای خودم استفاده کردم و از دفتر خود آموز برای تحلیل آزمون استفاده می کردم .استفاده از دفتر خود آموز باعث می شد تا من تعداد تست هایی که در آزمون غلط حل می کردم را کاهش بدهم .


روش مطالعه شما در آزمون های جمع بندی چگونه بود ؟

با استفاده از کتاب های جمع بندی کانون در نیم سال اول و دوم مباحث را جمع بندی می کردم .در کنار این کتاب از کتاب خود آموز هم برای بازیابی تست هایی که قبلا در آزمون ها غلط کرده بودم استفاده می کردم.


از کدام کتاب های کانونی استفاده می کردید؟

از کتاب های ابی و سه سطحی و زرد استفاده می کردم.


از  کدام روش های مدیریت زمان استفاده می کردید؟

من عمدتا سوالات سخت و حجیم را در انتهای آزمون پاسخ می دادم و از تکنیک زمان نقصانی و ضربدر و منها استفاده می کردم.


خاطره ای از روز کنکور دارید؟ 

در سال اول من در روز کنکور بسیار استرس داشتم و همین استرس زیادی که در من وجود داشت باعث شد تا تکنیک های مدیریت زمان را نتوانم در کنکور استفاده کنم .در سال دوم با توجه به اینکه دومین سالی بود که کنکور می دادم  اصلا استرس نداشتم و با آرامش کامل در جلسه کنکور حاضر شدم و توانستم که از تکنیک های مدیریت زمان نیز استفاده کنم .


توصیه ای به دانش آموزان دارید ؟ 

دانش آموزان باید چند نکته مهم را همیشه در نظر داشته باشند

  1. از شکست خوردن اصلا نترسند و با تمام تلاش و پشتکار به سوی هدفی که دارند بروند.
  2. در آزمون های کانون اصلا غیبت نکنند و تمام آزمون ها را شرکت کنند .حتی اگر به بودجه بندی آزمون ها نرسیده باشند باتوجه به این که آزمون های کانون نیمه پوششی است می توانند در آزمون های بعدی  عقب افتادگی خود را جبران کنند.
  3. با برنامه ریزی دقیق و سنجیده درس بخوانند و در گیر حاشیه ها نشوند.

مصاحبه کننده: امین جماعتی


قهرمان پیشرفت، مرتضی علائی، از رتبه ی 6718 تا رتبه ی 830

قهرمان پیشرفت، محمدحسین حسین پورچوبی، از رتبه ی 4638 تا رتبه ی 988

قهرمان پیشرفت، مهدی ثابتی، از رتبه ی 4239 تا رتبه ی 1680

Menu