گفت و گوی آرش فتحعلی با قهرمان پیشرفت رضا ابراهیمی

من موفقیت اصلی خودم را بیشتر جدیت خودم می‌دانم و اراده‌ی هر شخص موجب پیشرفتش خواهد شد...

گفت و گوی آرش فتحعلی با قهرمان پیشرفت رضا ابراهیمی

رضا ابراهیمی یک نگاه

نام شهر:  مرند

نام مدرسه: سمپاد آیت الله جعفری

رتبه‌ی سال 99:       20413   منطقه‌ی 2 تجربی

رتبه‌ی سال 1400:     1619     منطقه‌ی 2 تجربی

سال‌های حضور در کانون:  یازدهم،دوازدهم و یکسال پشت کنکور در مجموع 3 سال

رشته‌قبولی: پزشکی دانشگاه رشت

تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی ارشد حقوق،کارمند شهرداری

تحصیلات و شغل مادر: لیسانس ریاضی ،خانه دار

تعداد خواهر و برادر : 1 خواهر 13 ساله   1 برادر  11  ساله

 

شما از سال یازدهم به کانون آمدی، از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟

وضعیت درسی خوبی داشتم با معدل بالای19.95  و همیشه جزو نفرات برتر مدرسه ام بودم 

ترازم در کانون در سال نهم با 5500 شروع شد و در سال کنکور به 6500 رسید 


اصلی ترین عامل را در موفقیت خودتان چه می دانید؟

من موفقیت اصلی خودم را بیشتر جدیت خودم می دانم و اراده ی هر شخص موجب پیشرفتش خواهد شد.


چه شد که تصمیم گرفتید مجدد برای کنکور بخوانید؟

در سال اول من بیشتر تشریحی درس می خواندم و تستی کار نمی کردم و خودم می دانستم که نتیجه ی خوبی نمی گیرم البته استراتژی من برای سال اول همین بود می خواستم بیشتر از نظر علمی خودم را قوی کنم و سال بعد با تست زدن فراوان مهارت های خودم را افزایش بدهم.


 شما چه تعریفی از شخصیت آموزشی  خودت داری؟

من خودم را بسیار آدم جدی و با انگیزه ای می دانم و اعتقاد دارم اگر بخواهم کاری را انجام بدهم به هر قیمت موفق خواهم شد و حرف دیگران هرگز در من اثر ندارد.


از چه زمانی دوباره شروع به درس خواندن کردید؟

 بعد از اعلام نتایج یک ماه استراحت کردم و تقریبا از شهریور ماه شروع به درس خواندن کردم.


وضعیت ساعت مطالعه‌ی شما در این سه سال چگونه بود؟

زمانی که دانش آموز بودم روزی 6 ساعت مطالعه می کردم و زمانی که پشت کنکور بودم میانگین روزی 11 ساعت می خواندم.


تحلیل آزمون‌ها را چگونه انجام می‌دادید؟

 همان روز جمعه تحلیل آزمون رو انجام می دادم به نظر من اصلی ترین مرحله ی تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری کامل در طی دو هفته 3 بار اتفاق میفتند:  1- در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال  2- روز آزمون   3 – بعد از آزمون   در واقع  من مدل 3 مرحله ای برای تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری کامل داشتم.


در مورد مدل سه مرحله ای و به طور خاص آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال بیشتر توضیح می دهید؟

هفته ی اول که در آزمون هدف گذاری شرکت می کردم متوجه ایراداتم می شدم و بعد ار تحلیل آزمون روش درس خواندم را  برای هفته ی دوم اصلاح می کردم ، در هفته ی دوم و با آمادگی در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم در این آزمون بیشتر سعی می کردم تکنیک های تست زنی را مرور کنم و بر استراتژی بازگشت تمرکز ویژه ای می کردم.


درصد های شما طی دو سال گذشته چطور بود؟

سال    99:    فارسی 30   ، عربی 55    دینی 50    زبان  40       ریاضی 30          فیزیک25             شیمی25              زیست  25

سال 1400:   فارسی 47   عربی 92    دینی 90      زبان 65        ریاضی 45         فیزیک 40             شیمی 39              زیست   70


شما مدل و استراتژی خاصی را برای سال دوم در ذهن طراحی کرده بودید؟

من تمرکز اصلی ام را برای بالا بردم درصد عربی و دینی در عمومی به کار بردم  و در اختصاصی روی درس زیست تمرکز ویژه داشتم در واقع اولویت بندی من برای این مدل مفهومی ایجاد جهش در این درس ها بود که موفق هم شدم.

 

با چه روشی زیست را می خواندی؟ ساعت مطالعه ات چند ساعت بود و چه میزان تست کار می کردی؟

اول کتاب درسی را می خواندم  بعد شروع می کردم به تست آموزشی زدن ، در هر پارت تقریبا 60 تست می زدم و زیست را هر روز می خواندم ، بعد از اینکه یک بخش یا گفتار را تموم می کردم از خودم آزمون می گرفتم و مجدد یادگیری های ناقصم را تبدیل به یادگیری کامل می کردم.

.

با چه روشی دینی را می خواندی؟ ساعت مطالعه ات چند ساعت بود و چه میزان تست کار می کردی؟

من در این درس منبع اصلی ام کتاب درسی بود ، تمرکز اصلی ام رو آیات بود و تقریبا هر روز می خواندم و از خودم آزمون می گرفتم.

  

یکی از بارزترین ویژگی های برنامه راهبردی کانون از نظر شما چیست؟

مهمترین ویژگی برنامه ی راهبردی این است که تمام نگرانی های ما در حال و آینده را برطرف می کند در واقع ذهن دانش آموز را طبقه بندی می کند وکمک می کند تا اولویت ها را تشخیص دهیم و آرامش داشته باشیم.داشتن ایستگاه های جبرانی در برنامه تمام دغدغه های ما را از بین می برد.

 

آیا همیشه به برنامه راهبردی آزمون می رسیدی؟

 خیلی وقت ها نمی رسیدم اما برنامه ریزی می کردم و در ایستگاه های جبرانی عقب افتادگی را جبران می کردم نکته مهم این بود که از برنامه جدا نمی شدم تا عقب افتادگی را جبران کنم.

 

در سال دوم نا امید هم شدی؟ 

بله! تقریبا دی ماه بود که ترازم 5800 شد و خیلی نا امید و ناراحت شدم تقریبا وسط راه بودم اما من با توجه به ویژگی شخصیتی که در خودم داشتم و هر روزآن را پرورش می دادم سعی می کردم روی ذهم خودم کا ر کنم و نا امیدی رو از خودم دور کنم چون من هدف داشتم و هیچ چیز نباید مانع از رسیدن من به هدفم می شد. شعار من این بود: "در هر حال باید ادامه داد"


درباره‌ی جلسه‌ی کنکور توضیح می‌دهید؟ روز کنکور برای شما نسبت به دو سال چگونه بود؟

من با آمادگی ذهنی کامل در جلسه ی آزمون شرکت کردم چون تجربه ی یک سال پشت کنکور ماندن را داشتم می دانستم یک درس بسیار سخت خواهیم داشت ، وقتی ریاضی را دیدم که سوالات خیلی سختی دارد اصلا خودم را نباختم و با استفاده از آموخته هایم در طی سال و روش استراتژی بازگشت توانستم درصد قابل قبولی در این درس بگیرم و درکل آزمونم را مدیریت کردم.

 

عملکرد شما در دوره‌ی جمع‌بندی چگونه بود؟

از کتاب زرد جمع بندی کانون و با روش سه روز یک بار درس ها را جمع بندی می کردم اما امسال مانور اصلی من  روی سوالات بی پاسخ و غلط هایم بود ، بیشتر روی زمان آزمون کار می کردم اینکه با چه درسی آزمون را شروع کنم و چه نتیجه ای می گیرم در واقع دائم در حال بازخورد گرفتن از رفتار آموزشی خودم بودم.

 

یک هفته مانده به کنکور چه کار کردید؟

استرسم نسبت به سال های قبل کم بود ،جزوه ها و دست نوشته هایم را مرور می کردم و از کلاسور ارزیابی نیز استفاده می کردم و تورق سریع هم برای عمومی ها انجام می دادم و بیشتر از لحاظ روانی روی خودم کار می کردم.

  

توصیه شما به دانش آموزان کنکوری چیست؟ 

مسیر کنکور بسیار شیرین است در این مسیر نا امیدی زیادی سراغ دانش آموزان می آید اما یادتان باشد برای موفق شدن فقط باید ادامه دهید.

 

درپایان از چه کسی می خواهید تشکر کنید؟

 اول از خدا  بعد از خانواده ی و در انتها از خودم که خیلی زحمت کشیدم، تشکر می کنم

مصاحبه کننده: آرش فتحعلی


قهرمان پیشرفت، رسول وجدانی شجاع، از رتبه ی 4566 تا رتبه ی 294

قهرمان پیشرفت، فرزانه زینالی، از رتبه ی 12000 تا رتبه ی 1130

Menu