گفت و گوی اعظم معصومی با قهرمان پیشرفت شادی ابراهیم نژاد

در سال اول در دوران جمع بندی اصلا خوب درس نخواندم و به اندازه کافی تست هم نزدم. ولی امسال آزمون‌های جمع بندی را خیلی جدی‌تر گرفتم و خیلی بیشتر روی تست زنی تمرکز کردم.

گفت و گوی اعظم معصومی با قهرمان پیشرفت شادی ابراهیم نژاد


شادی ابراهیم نژاد در یک نگاه

رتبه سال اول در منطقه 2 : 4926

رتبه سال دوم در منطقه 2: 1534

پنج سال دانش آموز کانون از سال نهم تا دوازدهم و یک سال فارغ التحصیلی، 70 آزمون

مدرسه نمونه محبی شهرستان نیشابور

رشته قبولی : پزشکي|دانشگاه علوم پزشکي مشهد | شهريه پرداز

درصدهای کنکور 1400 

ریاضی24%   زیست65%  فیزیک46%  شیمی67%  ادبیات44%  عربی57%  معارف72%  زبان55%

  

خودتان را معرفی کنید

شادی ابراهیم نژاد متولد 80  از شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی هستم. پدرم لیسانس دامپروری و شغل آزاد و مادرم لیسانس صنایع غذایی و بازنشسته هستند، یک برادر دارم که یک سال از من کوچکتر است. از سال نهم با تراز حدود 5000 در آزمون های کانون شروع به آزمون دادن کردم و تا تراز 6000 هم پیش رفتم ولی در شروع شرایط کرونا کمی ترازم کاهش یافت ولی در سال پشت کنکور ترازم دوباره افزایش یافت. علت کاهش تراز من ضعف در بعضی دروس بود که در سال پشت کنکور به صورت خاص روی آن دروس کار کردم و ترازم را درآن دروس رشد دادم.


چرا پشت کنکور ماندی؟

هدفم پزشکی بود و به خاطر این پشت کنکور ماندم و خانواده هم مشکلی با این تصمیم نداشتند و تصمیم گیری را بر عهده خودم گذاشتند.  


فکر می کنید چه علتی داشت که سال اول موفق نشدید؟

در سال اول در دوران جمع بندی اصلا خوب درس  نخواندم و به اندازه کافی تست هم نزدم. ولی امسال آزمون های جمع بندی را خیلی جدی تر گرفتم و خیلی بیشتر روی تست زنی تمرکز کردم.


سال پشت کنکور چه چالش هایی داشتی؟

بزرگترین چالشم این بودکه خیلی از تست ها تکراری بودند و بیشتر تست هارو حفظ بودم و خب با راهنمایی مشاورم کتاب های تست های جدید گرفتم و با سوالات جدید، تست را دوباره شروع کردم که حفظ بودن تست ها باعث گمراهی من نشود و  فکر کنم که همه مطالب را مسلط هستم .


ادبیات و زیست را چگونه مطالعه می کردی؟

برای درس ادبیات سال دوم روی قرابت معنایی خیلی بیشتر کار کردم .چون قرابت معنایی به غیر از سوالات بخش خودش تاثیر غیر مستقیم روی  پاسخگویی به بقیه بخش های در س ادبیات می گذارد و یک کتاب تست مجزا برای این بخش داشتم و چندین بار تست هایش را زدم .

درس زیست پارسال نقطه ضعفم بود ولی در سال دوم نقطه قوت من شد. و علتش هم این بود که روی متن خود کتاب درسی خیلی خیلی وقت گذاشتم و تسلط 100% روی متن کتاب درسی پیدا کردم و بعد از ان تست های خیلی متنوعی کار کردم تا با طراحی های سوالات طراحان مختلف سوال آشنا بشوم و این روی افزایش درصد من در درس زیست خیلی زیاد تاثیرگزار بود.


امسال تفریح هم داشتی ؟

بعضی از پنج شنبه هایی که فردایش آزمون داشتیم یک مهمانی کوچک با خانواده می گرفتیم که تنوعی ایجاد بشود. ولی در کل سال هیچ مسافرتی نرفتم.

گفت و گوی اعظم معصومی با قهرمان پیشرفت شادی ابراهیم نژاد

تحلیل آزمون را انجام می دادی؟

جمعه عصر تمام تلاشم رو می کردم که تحلیل آزمون رو کامل انجام بدهم . عصر جمعه با بررسی تک تک سوالات، مباحثی که غلط داشتم و مباحثی که سوال نزده داشتم را، تک به تک تفکیک می کردم تا در برنامه ی هفته بعد این مباحث را در اولویت مطالعه قرار بدهم .تحلیل کارنامه را در یک دفتر سفید معمولی انجام می دادم .


از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می کردید؟

در اوایل درس خواندنم همیشه از راه کارهایی که در مصاحبه رتبه های برتر و قهرمانان پیشرفت گفته می شد استفاده می کردم. ازبرنامه راهبردی  و صفحه مقطع خودم هم خیلی استفاده می کردم.


از کدام روش های مدیریت زمان استفاده کردی؟

برای درس زیست چون معمولا برای پاسخگویی به سوالات به وقت بیشتری نیاز داشتم از تکنیک زمان های نقصانی استفاده می کردم تا بتوانم به سوالات بیشتری در این درس پاسخ بدهم و درصدم رو بالا ببرم و با این تکنیک درصد زیستم را از 40% در سال دوم به 65% رساندم.


فکر می کردی این رتبه را بیاورید؟

هم سال دوازدهم که رتبه ام حدود چهار هزار شد و هم سال دوم که حدود هزار شد فکر می کردم رتبه ای بالاتری بیاورم و توقع رتبه به این خوبی را نداشتم.

روز اعلام نتایج با برادرم پشت سیستم بودیم.  برادرم اول گفت رتبه ات نه هزار شده و من خیلی ناراحت شدم که از پارسال هم بیشتر شده رتبه ام،  ولی چند ثانیه بعد دیدم که اشتباهی تراز کل من را  دیده و رتبه ام 1500 شده و خیلی خوشحال شدم . پدر مادرم هم خیلی خوشحال شدند ولی باورشان نمی شد و رتبه ام رو دوباره خودشان دیدند. 


از کی برای برای کنکور دوباره شروع به خواندن کردی؟

آبان ماه که نتایج نهایی کنکور 99 امد، فیزیوتراپی دانشگاه مشهد واحد پردیس قبول شدم ، مجدد شروع به درس خواندن کردم 


در خانواده دانش آموز کانون دارید؟

برادرم ،دختر خاله ، دختر عمه و همه ی هم سن و سال های من در خانواده، کانونی هستند


ایام عید و جمع بندی را چطور گذراندی؟

ایام عید پایه دهم و یازدهم را جمع بندی کردم و فقط تست مبحثی  پایه زدم ، بعد از عید یک ماه کرونا گرفتم و نتوانستم درس بخوانم و بعد از ان فقط جمع بندی کردم و با ازمون های جمع بندی کانون پیش رفتم 


درس خاصی هست که تغییر روش مطالعه داشته باشی و نتیجه گرفته باشی ؟

بله درس شیمی، سال اول روی حفظیات شیمی خیلی تمرکز کردم و نتوانستم مسائل را در کنکور جواب بدهم. ولی سال دوم روی مسائل شیمی هم تمرکز کردم و یک کتاب مجزا فقط برای مسائل شیمی داشتم و با این راهکار تونستم درصد شیمی را از 30% به 67% برسانم.


چگونه برنامه ریزی می کردی؟

خب من مشاور داشتم و با برنامه ریزی ایشان پیش می رفتم.با روزی 5 ساعت شروع به درس خواندن کردم و در زمستان به 12 ساعت رساندم و بعد از عید بعضی روزها به 14  ساعت هم می رسید. صبح ها ساعت 6 صبح بیدار می شدم و با یک درس اختصاصی شروع می کردم . در طی روز 6 پارت درسی داشتم که چهارتای ان دروس اختصاصی و 2 تای ان دروس عمومی بود.

 

توصیه ای به دانش آموزان داری؟

تست زدن خیلی مهم است مخصوصا در دوران جمع بندی . من در این دوران از کتاب زرد کانون خیلی استفاده کردم و از کتاب های آبی کانون هم برای تست های مبحثی در ایام نوروز استفاده کردم.

توصیه ام این است که بعد از عید روی جمع بندی مباحث و تست زنی وقت بیشتری بگذارید و خیلی روی یادگیری مباحث جدید وقت نگذارید. در پایان می خواهم از زحمات پدر و مادرم و مشاورم خانم اسدی که از پرسنل کانون شهرستان نیشابور هستند تشکر کنم.

مصاحبه کننده: اعظم معصومی


قهرمان پیشرفت، یاسان شعبان پور، از رتبه ی 2679 تا رتبه ی 527

قهرمان پیشرفت، محمد بهزادی نژاد، از رتبه ی 4646 تا رتبه ی 426

Menu