گفت و گوی زهرا رفیق شیرزن با قهرمان پیشرفت لیلا خسروی الوار

خیلی از داوطلبانی که درکنکور شکست خورده اند به کسانی که درحال درس خواندن هستند می‌گویند اشتباه نکن وبرای کنکور دوباره وقت نگذار، اما من برخلاف نظرات دیگران به خاطر علاقه به شغل شریف معلمی دوباره شروع

گفت و گوی زهرا رفیق شیرزن با قهرمان پیشرفت لیلا خسروی الوار

 

نام نام خانوادگی: لیلا خسروی الوار

شهر: شهرستان کوهدشت روستای اولاد نقی اباد

سال های حضور درکانون: ۴ سال

رتبه کنکور سال۹۹: ۲۹۰۰منطقه۳

رتبه کنکور سال۱۴۰۰: ۵۱۱ منطقه۳

رشته قبولی: دبیری علوم اجتماعی

تحصیلات وشغل پدر: بدون سواد،کشاورز

تحصیلات وشغل مادر: بدون سواد،خانه دار

  

چرایک سال دیگر پشت کنکور ماندید ؟

 خیلی از داوطلبانی که درکنکور شکست خورده اند به کسانی که درحال درس خواندن هستند می گویند اشتباه نکن وبرای کنکور دوباره وقت نگذار، اما من برخلاف نظرات دیگران به خاطر علاقه به شغل شریف معلمی دوباره شروع به درس خواندن کردم وخداروشکر موفق شدم.

 

نظر خانواده برای کنکورمجدد شما چه بود؟

 خب پدر ومادر من با اینکه سواد تحصیلی ندارند ولی همیشه درکنارم بودند و همراهیم می کردند ، بنظرم یکی از عوامل موفقیت دانش اموزان خانواده هایشان هستند چه ازلحاظ حمایت  مالی وچه از لحاظ روحی، خانواده ام بخاطر علاقه ای که به شغل معلمی داشتم هیچ مخالفتی با دوباره کنکور دادن من نداشتند وحتی به پیشنهاد خانواده ام برای شروع دوباره ،قدم اولم را با جدیت بیشتر برداشتم.

 گفت و گوی زهرا رفیق شیرزن با قهرمان پیشرفت لیلا خسروی الوار

چرا سال اول رشته موردنظرتان را قبول نشدید؟ 

سال اول شهرستان ما پذیرش زیادی نداشت و به این خاطرمن هم قبول نشدم.

 

روش مطالعه در  یک درس اختصاصی ویک درس عمومی که جزو نقاط قوتتون بوده را برایمان می گویید:

اختصاصی، درس اقتصاد: من برای درس اقتصاد از کتاب ابی کانون استفاد می کردم وروش مطالعه من این طور بود که ابتدا کتاب درسی رو به طور کامل می خواندم وبعد از ان نکات درس نامه را به طور کامل داخل کتاب می نوشتم و تست های این کتاب را به صورت پیمانه ای کار می کردم

عمومی، درس دینی: برای درس دینی ازکتاب جامع کانون استفاده می کردم .ابتد انکات درس نامه ومفهوم ایات رو داخل کتاب می نوشتم ودراخر تست کتاب را به صورت پیمانه ای کارمی کردم اگر تستی را اشتباه می زدم سعی می کردم داخل کتاب زیر آن مطلبی که اشتباه زده بودم را خط بکشم وسوالات کانون رو هم با علامت(ق) یعنی قلم چی داخل کتاب علامت می زدم.


درسی بوده که روش مطالعه راتغییر داده باشید؟ 

بله عربی، من دردرس عربی ضعیف بودم ولی تصمیم گرفتم روش رو تغییر بدهم من ابتدا فقط کتاب رو مطالعه می کردم وبعد تست می زدم ولی بعدش ابتدا منبع را عوض کردم وتمام نکاتش رو داخل کتاب درسی می نوشتم وسعی می کردم همیشه۱ ساعت درروز رو به عربی اختصاص بدهم وتست های زیادی رو کارمی کردم همین روش باعث شد عربی را80  درصد بزنم.


چطور باکانون اشنا شدید؟

خاله ام من را با کانون اشنا کرد .ایشان هم ۴ سال عضو کانون بودند وفرهنگی هستند


برنامه ریزی دوهفته ای را چگونه انجام می دادی؟

 من درهفته اول بیشتر سعی می کردم مطالب رابخوانم یعنی درهفته اول حدود۸۰ درصد مطالعه می کردم و۲۰ درصد تست ودر هفته دوم حدود۸۰ درصد تست کار می کردم وحدود۲۰ درصد مطالعه ومرور می کردم.


تحلیل ازمون رو چطور انجام می دادید؟

 به نظرم ازمون بدون تحلیل یک کار نیمه تمام است من شنبه شروع به تحلیل ازمون می کردم چون که روز جمعه بیشتر استراحت می کردم.تحلیل را به صورت درس به درس انجام می دادم  وسوالات اشتباه ونزده را داخل کتاب می نوشتم وبرای دروره جمع بندی ومرور استفاده می کردم..

 

ازچه مطالبی درسایت کانون ومجله استفاده می کردید؟

من مطالبی که مربوط به رتبه های برتر بود را مطالعه می کردم وسعی می کردم از روش انها برای درس های که ضعیف بودم استفاده کنم.


از روش های مدیریت زمان استفاده می کردید؟

بله ، به نظرمن زمان مهم ترین وباارزش ترین عنصر درمدیریت جلسه کنکور به شمار می رود.من همیشه سعی می کردم از روش تکنیک مدیریت زمان استفاده کنم وهمین کار باعث شد چطور مدیریت کردن زمان رایاد بگیرم ودر جلسه ازمون دچار مشکل نشوم..

 

ازدفتر برنامه ریزی وخود اموزی استفاده می کردید؟

بله، اگر کسی بدون برنامه ریزی درس بخواند دچار مشکل می شود دفتر برنامه ریزی نقش مهمی درتعیین سطح وسنجش توانایی فرد دارد. فرد بهتر می تواند خود رابشناسد ومطابق با توانایش درس بخواند.کتاب خوداموزی نیز در دوران جمع بندی بسیار مهم است.

 

فکر می کردید چنین رتبه ای رو بگیرید؟ 

بله هم برایش برنامه ریزی کردم وهم تلاش. قطعا باتوجه به تراز کانون وتلاش هایم چنین انتظاری را داشتم.


روز کنکور چطور بود؟

صبح زود بیدارشدم وهمراه مادرم وعمویم به سالن ورزشی که قرار بود امتحان آن جا تشکیل شود رفتیم. کمی استرس داشتم ولی وقتی سوالات عمومی رو دیدم ویه نگاه اجمالی به سوالات انداختم به نظرم بسیار ساده بودند وبسیار شبیه سوالات کانون همین عامل سبب شد از استرسم کاسته شود.

 

دراخر توصیه ای برای دانش آموزان داری؟

 به تمام درس ها توجه کنید درسی را کنار نگذارید. تعادل بین درس عمومی واختصاصی راحفظ کنید. هیچ وقت امیدشان رو از دست ندهند همیشه درشرایط سخت به خدا توکل کنید به هدفتان فکر کنید مطمئن باشید هر کسی تلاش کند به ان چیزی که بخواهد، خواهد رسید.

مصاحبه کننده: زهرا رفیق شیرزن


قهرمان پیشرفت، محمد صالحیان، از رتبه ی 8582 تا رتبه ی 676

قهرمان پیشرفت، سیدعلی حجازی، از رتبه ی 4963 تا رتبه ی 1027

Menu