گفت و گوی حمید مینایی با قهرمان پیشرفت سید یونس خاکباز

حقیقتا علاقه شخصی ام به رشته ­ی ریاضی بود و درابتدا تصمیم به ادامه تحصیل در رشته ریاضی داشتم ولی بعد‌ها به دلیل صحبت و توصیه ­ی اطرافیان رشته تجربی را انتخاب کردم.

گفت و گوی حمید مینایی با قهرمان پیشرفت سید یونس خاکباز


شهرستان : دورود (لرستان)

سال‌های حضور در کانون: نهم و دهم و يازدهم و دوازدهم و یک سال فارغ التحصیلی، به‌مدت ۵ سال

رتبه‌ی سال 99: 2212 تجربی

رتبه‌ی سال 1400: 703 تجربی

میانگین تراز: 5925

رشته‌ی قبولی: دندانپزشکی علوم پزشکی یزد 

تحصیلات و شغل پدر: دیپلم ،کارمند اداره برق

تحصیلات و شغل مادر: سیکل، خانه‌دار

 

 

دلیل حضورت از سال‌های پایه در آزمون‌های برنامه‌ای کانون چه بود؟

مهم ترین دلیل شرکت من در آزمون ها، آشنایی با شیوه تست زنی و روش مطالعه صحیح درس ها بود وتوصیه اطرافیان باعث آشنایی با کانون و شرکت در آزمون ها شد. 

 

در این چند سال که عضو کانون بودی چه‌قدر پیشرفت کردی؟

درابتدا درک و دید درستی از کنکور و شیوه ­ی مطالعه برای آزمون دادن نداشتم و کار خود را با تراز 4700 شروع کردم. ولی با گذشت زمان و بررسی اشتباهات و اصلاح شیوه­ ی مطالعه، به تدریج پیشرفت کردم و درصد های خود را بهبود بخشیدم.


مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ی ‌راهبردی کانون چیست؟

آزمون های کانون بطور مناسبی مطالب را نسبت به زمان پوشش می­ دهد. و همچنین سطح سوالات بطور مناسبی با کنکور شباهت دارد و مورد بعدی این است  که به علت جامعه آماری مناسب وسطح خوب سوالات، باعث می شود که رتبه و درصد های شخص معیاردرستی به اوبدهند تا بتواند نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص بدهد.

 

چطور شد که به رشته‌ی تجربی علاقه‌مند شدی؟

حقیقتا علاقه شخصی ام به رشته ­ی ریاضی بود و درابتدا تصمیم به ادامه تحصیل در رشته ریاضی داشتم ولی بعد ها به دلیل صحبت و توصیه ­ی اطرافیان رشته تجربی را انتخاب کردم.

 

بر اساس کدام ویژگی از کتاب های سه سطحی استفاده می کردی؟

از کتاب های سه سطحی برای دروس تخصصی. به دلیل اینکه منبع مناسبی برای جمع بندی می باشد و نکات بسیار خوبی را در خودش جای داده که باعث درک بهتری از سوالات و مفهوم درس میشود.

 

در دوره‌ی راهنمایی وضعیت درسی‌ات چگونه بود؟

در دوره راهنمایی وضعیت تحصیلی نسبتا مناسبی داشتم ولی هیچ برنامه ای برای کنکور نداشتم و فقط سعی در کسب نمره مناسب در مدرسه داشتم.

 

مهم‌ترین ویژگی آموزشی(شخصیت آموزشی)  شما چیست؟

بنظرم مهم ترین ویژگی شخصیتی من توانایی شناخت نقاط ضعف و پذیرش آن ها و همچنین تلاش برای بهبود آن ها می باشد که باعث پیشرفت تدریجی ولی موثر در زمینه های آموزشی می شود.

 

پدر و مادر چگونه با شما همراهی می‌کنند؟

پدر و مادر بنده تا جای ممکن سعی می کردند که بستر مناسبی را برای مطالعه ایجاد کنند و همچنین استرسی وارد نکنند. و هیچ فشاری روی بنده برای قبولی در رشته های تاپ تجربی وجود نداشت.


کانون چه دستاوردهای مهمی برایت داشت؟

قبل از کانون و شرکت در آزمون ها به شدت در تست زنی ضعف داشتم ولی توانستم با استفاده از توصیه مشاور کانون توانستم به درک درستی از تست زنی برسم و همچنین شیوه ­ی مطالعه­ ی خود را بهبود بخشیدم. و نکته­ ی مهم، یادگیری مدیریت زمان به وسیله­ ی آزمون های کانون بود.


جمع بندی نیم سال اول را چگونه انجام دادی؟

نیم سال اول را در یک سری قسمت ها کوتاهی کردم و آن طور که باید مطالعه کافی را انجام ندادم اما در آزمون های جمع بندی پایه و دوازدهم نیم سال اول این نقاط ضعف را شناسایی کردم و توانستم تا حدودی بوسیله آزمون های جمع بندی نقاط ضعف خود را پوشش بدهم.


به‌طور مشخص در چه درسی پیشرفت خاصی داشتی؟

دردروس زیست و شیمی پیشرفت مناسبی داشتم. در درس زیست درابتدا مطالعه مفهومی و مناسبی نداشتم ولی با افزایش ساعت مطالعه و دقت در مطالعه توانستم که این درس را بهبود ببخشم و البته مهمترین مورد در بهبود یک درس افزایش تست زنی و ساعت مطالعه می باشد. در درس شیمی هم با بررسی تعداد زیاد تست و همچنین تکرار سوالات نشان دار توانستم قدرت حل مسئله را در این درس بهبود ببخشم.

 

در اردیبهشت و بعد از آن دوران جمع‌بندی چه وضعیتی داشتی؟

متاسفانه وضعیت مناسبی در هنگام اردیبهشت نداشتم ولی تا جای ممکن سعی کردم با آزمون های سه روز یک بار دروس را جمع بندی کنم. برای درس شیمی سعی کردم که مفاهیم و حفظیات رو تکرار کنم. همچنین تعداد زیادی آزمون جامع و جمع بندی برای تکرار نکات انجام دادم.

 گفت و گوی حمید مینایی با قهرمان پیشرفت سید یونس خاکباز

آیا در دوران جمع‌بندی همچنان نقاط ضعفی داشتی که نگرانت کند و ذهنت مشغول باشد؟

در دروس ادبیات و فیزیک نگرانی داشتم. ادبیات بدلیل ساعت مطالعه بشدت کم تبدیل به یک نقطه ضعف بزرگ شده بود که متاسفانه در ماه های آخری نتوانستم درس را بخوبی جمع کنم. درس فیزیک هم تعداد تست های حل شده بشدت کم بود.

 

رتبه‌ات در کنکور چند شد و الان در چه رشته و دانشگاهی درس می‌خوانی؟

در کنکور رتبه 703 را در منطقه سه کسب کردم و اکنون درحال تحصیل در رشته­ ی دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی یزد می باشم.

 

توصیه‌ات به دانش‌آموزان کنکوری چیست؟

مهمترین توصیه بنده برای دانش آموزان این است که اصلا ناامید نشوید و اینکه اجازه ندید که نتایج ضعیف در آزمون ها باعث ناامیدی شما بشود و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید، زیرا هدف هر آزمون این است که خودتان رو بسنجید و مشکلات درسی تان را رفع کنید و این نکته را هم به یاد بسپارید که پیشرفت در آزمون ها تدریجی می باشد که ممکن است در اوایل نتایج زحمات تان به چشم نیاید.

مصاحبه کننده: حمید مینایی


قهرمان پیشرفت، طاها سالاری نژاد، از رتبه ی 9000 به رتبه ی 1007

قهرمان پیشرفت، حمیدرضا یادگاری، از رتبه ی 3700 به رتبه ی 1426

قهرمان پیشرفت، محمدرضا افشاری، از رتبه ی 9101 به رتبه ی 367

قهرمان پیشرفت، الهام توده زعیم، از رتبه ی 12948 به رتبه ی 1333

قهرمان پیشرفت، علیرضا عارفی پور، از رتبه ی 4250 به رتبه ی 1257

Menu