از آغاز با آزمون: آزمون هدیه 2 مهر

ویژگی‌ها و نحوه استفاده از آزمون هدیه 2 مهر برای دانش‌آموزان مقطع دهم و یازدهم در دروس عمومی

از آغاز با آزمون: آزمون هدیه 2 مهر

از آغاز با آزمون: آزمون هدیه 2 مهر

با سلام به دانش‌آموزان عزیز

آزمون هدیه 2 مهر ماه برای همه‌ دانش‌آموزان بنابر برنامه‌ریزی و هدفگذاری شخصی‌ قابل استفاده و مفید است.

مباحث:

 عمومی پایه دهم: کل مباحث پایه نهم (نگاه به گذشته)

عمومی پایه یازدهم: کل مباحث پایه دهم (نگاه به گذشته)

 تعداد سوالات:

عمومی پایه دهم: 30 سوال (دروس فارسی، عربی، زبان، هر درس 30 سوال)

عمومی پایه یازدهم: 30 سوال (دروس فارسی، عربی، زبان، هر درس 30 سوال) 

زمانبندی:

عمومی پایه دهم: 45 دقیقه (فارسی: 10 دقیقه، عربی: 15 دقیقه، زبان‌ انگلیسی: 15 دقیقه)

عمومی پایه یازدهم 30 دقیقه (فارسی: 10 دقیقه، عربی: 10 دقیقه، زبان‌ انگلیسی: 10 دقیقه)

 

اگر دانش‌آموز کانونی یا غیرکانونی هستید این مطلب را تا انتها بخوانید. در این مطلب ویژگی‌های آزمون 2 مهر و نحوه استفاده از آن را به تفکیک برایتان تشریح کرده‌ایم.

دانش‌آموزان کانونی:

همانطور که می‌دانید آزمون 9 مهر ماه آزمون «تعیین سطح» می‌باشد که مباحث آن دقیقا مطابق آزمون 18 تیر است که در ابتدای تابستان آزمون دادید. یعنی شما یک‌بار در آغاز راه و قبل از شروع پروژه تابستان آزمونی از کل مباحث دادید تا خودتان را بسنجید و ببینید چقدر از مطالب طول سال مدرسه را به یاد دارید. در آزمون 9 مهر و پس از پایان پروژه تابستان، یک‌بار دیگر همان مباحث را آزمون می‌دهید تا خودتان را بسنجید و میزان پیشرفت‌تان را در دوره تابستان محاسبه کنید.

همانطور که شما در جریان آمادگی برای کنکور چندین آزمون جامع مشابه را پشت سر می‌گذارید تا با آمادگی کامل در جلسه کنکور حاضر شوید، در آزمون 9 مهر چون قرار است تعیین سطح اتفاق بیافتد بهتر است پیش از آن یک آزمون مشابه را امتحان دهید تا یک‌بار قبل از آزمون اصلی سنجیده شوید.به همین دلیل آزمون هدیه 2 مهر را برایتان آماده کرده‌ایم تا بتوانید نتیجه را با آزمون 18 تیر مقایسه کنید به این ترتیب شما سه کارنامه برای مقایسه عملکردتان خواهید داشت: آزمون 18 تیر، آزمون هدیه 2 مهر و آزمون 9 مهر.

همچنین چون آزمون 2 مهر در فاصله مابین هفته اول و دوم و در پایان هفته اول قرار دارد با شرکت در آن، میزان آمادگی‌تان برای آزمون 9 مهر مشخص می‌شود و میتوانید برای ادامه راه و هفته دوم هدفگذاری واقع‌بینانه‌ای انجام دهید و اگر در درسی چند از 10 خوبی به‌دست نیاوردید در هفته دوم با افزایش ساعت مطالعه و تمرکز بر مباحث مهم آن درس، چند از 10 خود را افزایش دهید.

دانش‌آموزان غیرکانونی:

یک خبر خوب این است که دانش‌آموزان غیرکانونی هم می‌توانند در این آزمون به صورت رایگان شرکت کنند.

ممکن است شما جزء دانش‌آموزانی بوده باشید که در طول دوره تابستان هیچ آزمونی را شرکت نکرده‌اید و از تابستان خود در زمینه‌های دیگر بهره برده باشید، از آنجا که مباحث کتاب‌های درسی (به‌ویژه در دروس عمومی مثل فارسی و عربی) به هم پیوسته و مرتبط است با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید شما نیاز دارید عملکردتان را در سال قبل محاسبه کنید و در واقع ذهن‌تان را به چالش بکشید که چقدر از مباحث سال قبل را به‌خاطر دارید. این کارنامه به نوعی کارنامه پیش‌بینی‌کننده عملکرد سال جدیدتان نیز خواهد بود. همانطور که شما در پایان دوره تحصیلی یک کارنامه دریافت میکنید که نمرات آن سال را در بر دارد بهتر است در پایان دوره تابستان و قبل از ورود به مقطع جدید یک کارنامه عملکرد آزمونی داشته باشید. شرکت در آزمون هدیه 2 مهر این کارنامه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر از آن دسته دانش‌آموزانی هستید که برای شروع سال جدید قصد شرکت در آزمون‌ها را دارید،‌ آزمون هدیه 2 مهر شما را با سوالات و سبک آزمون دادن آماده می‌کند. به گونه‌ای باعث پیش آمادگی شما برای آزمون‌های طول سال تحصیلی خواهد شد.

یک حرکت چالش برانگیز: 

کارنامه تحصیلی پایان سال قبل را پیش رویتان بگذارید و بر اساس نمره‌تان در هر درس یک هدفگذاری چند از 10 برای آزمون 2 مهر انجام دهید (مثلا اگر نمره شما در درسی در بازه 18 تا 20 قرار دارد، هدفگذاری شما برای این درس می‌تواند 7 تا 9 باشد.) این کار میزان پیوستگی نمرات تحصیلی و نمرات آزمونی شما را خواهد سنجید.

Menu