گفتگو با محمدشایان شعبانی - رتبه 2 کشوری - کنکور ریاضی 1400

در این مطلب به مصاحبه با رتبه برتر ریاضی ، آقای محمدشایان شعبانی می‌پردازیم . محمدشایان شعبانی - رتبه 1 منطقه دو - رتبه 2 کشوری - کنکور ریاضی 1400 قهرمان پیوستگی در آزمون‌های کانون

گفتگو با محمدشایان شعبانی - رتبه 2 کشوری - کنکور ریاضی 1400


 نام و نام خانوادگی : محمدشایان شعبانی  شهر : رفسنجان
 رشته تحصیلی : ریاضی   منطقه / سهمیه کنکور : 2
سابقه در کانون : 6 سال (هفتم - هشتم - نهم - دهم - یازدهم و دوازدهم )
میانگین تراز کانون : 7857
تعداد آزمون : 120
نام پشتیبان : حامد پایدار
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه غيرانتفاعی دكتر حسابی


مشاهده صفحه شخصی محمد شایان شعبانی



 شرکت در آزمون های کانون 


از چه زمانی وارد کانون شدید ؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده ؟

از سال هفتم - به پیشنهاد خانواده 


آیا در سال های حضور خود در کانون در آزمون ها غیبت کردید ؟

یادم نمی آید که غیبت کرده باشم . 

 

شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟

همواره در پردازش اول بودم و هیچ تاثیر منفی نداشت و آزمون آنلاین موثرتر بود.


اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید ؟

حدودا روی 5000 بود و اواخر هم 7000 الی 8000 .


 برنامه راهبردی 


تا چه حد با منطق برنامه راهبردی آشنا بودید ؟ مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید ؟ از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردی ؟

با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودم . مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی پوشش مطالب گذشته در طول سال بود.از سال دوازدهم به طور جدی شروع کردم.


آیا از کتاب آبی / سه سطحی / تابستان / نوروز و زرد و.... استفاده کردید ؟ ویژگی آنها چه بود ؟ 

کتاب های نوروز و جمع بندی و کتاب های زرد ، تست های خوب و چالشی و استانداردی دارند.


شما در آزمون های تابستان شرکت می کردید  ؟ چه میزان به برنامه راهبردی عمل می کردید ؟

سال دوازدهم در همه آزمون های تابستان به علاوه 3 آزمون هدیه شرکت کردم. کاملا برنامه ام منطبق با برنامه راهبردی بود.

 

در هر درس منابع خود را بنویسید .

ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع آبی – کتاب های نوروز و جمع بندی (پایه و دوازدهم)



 کارنامه و سایت 


چگونه از کارنامه آزمون های اصلی و ازمون های هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کردید ؟ 

به نظرم کارنامه آزمون ها نمی تواند نقاط و قوت را نشان دهد و دید مطلق گرا به نتیجه آزمون و درصدهای دروس جالب نیست . ممکن است درسی را در آزمون خوب بزنیم اما مشکل جدی در آن برای ما پیش آید.


آزمون ها را چگونه تحلیل میکردی ؟

پاسخنامه را دانلود می کردم و اشتباهات و نزده ها و هر سوال چالشی که هنگام آزمون در آن به مشکل برخوردم را در پاسخنامه نگاه می کردم .


از کدام ابزارهای اطلاع رسانی استفاده میکردید ؟

سایت کانون

 

چه قسمت هایی از سایت کانون را مطالعه می کردید ؟

صفحه شخصی ، گفت وگو با برتر ها و مقالات مشاوره ای و مقالات آقای قلم چی


شما در بررسی کارنامه آزمون هایتان آیا ابتدا به نقات ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت؟ چگونه آزمون ها را تحلی می کردید؟

به نقاط ضعف توجه می کردم . بررسی پاسخ های اشتباه یا مطالب جدید یا سوال های چالشی . روش خاصی برای بررسی کارنامه نداشتم و فقط نتیجه و درصد دروس را نگاه می کردم و سوال ها را تحلیل می کردم.


گفتگو با محمدشایان شعبانی - رتبه 2 کشوری - کنکور ریاضی 1400



 دفتر برنامه ریزی 


میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ 

ساعت مطالعه ام را ثبت نمی کردم و فکر می کنم حدودا 10 ساعت میانگین می خواندم . در سال دوازدهم خیلی بیشتر از سال های پایه درس خواندم .

 

چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید ؟

برنامه خاصی نداشتم و سعی می کردم تعادل برقرار کنم بین خواندن اختصاصی و عمومی

 

در کدام درس ها روش مطالعه خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

در ادبیات روشم را از درس به درس به روش موضوعی تغییر دادم و پیشرفت زیادی کردم . در حسابان از فصل به فصل به موضوعی  در دینی هم ترکیبی .



 مهارت های خود تنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی 

آیا هدف گذاری چند از 10 را انجام می دادید ؟ 

خیر ؛ این کار موجب افزایش استرسم می شد . 

 

شما در سال گذشته بیشتر با روش بازیابی درس می خواندید یا با روش دوباره خوانی ؟

من فقط تست می زدم و میل به جزوه خواندن نداشتم . فقط ابتدای شروع هر مبحث درسنامه را می خواندم اما بعد از خواندن درسنامه فقط تست می زدم و روش بازیابی به خصوص برای دروس حفظی مانند دینی بسیار موثر است.


آیا خلاصه نویسی داشتید؟

در دینی و شیمی در پاورقی های کتاب درسی نکات را یادداشت می کردم و بعضی نکات با فرمول ها (نه همه) را در دفترچه ، یادداشت می کردم. زیاد از علامت دار کردن استفاده نکردم و به سراغ تست جدید می رفتم، سعی می کردم هر تستی را که می زنم به طور کامل ایده ی آن را بگیرم.


بهترین تراز شما در کدام درس ها بود روش مطالعه شما در این درس ها چه بود؟

 ریاضیات و شیمی و در اواخر، عربی. اما تقریبا در تمام دروس در سطح ایده آل بودم. برای حل مسائل شیمی یادگیری مفاهیم استوکیومتری بسیار مفید است و حفظ کردن مناسب نیست و حفظیات بسیار مهم هستند . 

 

پدر و مادرتان چگونه اوضاع درسی تان را پیگیری میکردند؟

با میل و درخواست خودم ، کسی اوضاع درسی ام را پیگیری نمی کرد به غیر از پشتیبان ویژه ام.


آیا درس ها را پیش خوانی میکردید؟ کدام درسها و چطور تجربه ای از مطالعه ی درسی بدون تدریس معلم دارید؟

در نیمسال دوم دوازدهم مباحث آزمون بعد را در هفته اول می خواندم (فقط مطالعه درسنامه به علت کمبود وقت) 

همواره بدون تدریس معلم درس می خواندم . 

 

تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟

تاثیر بسیار مثبتی داشت و از ابتدای شروع کرونا پیشرفت درسی من شروع شد.


از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید؟ 

یکی از بهترین فواید آزمون همین است که در آزمون با سوالات مواجه شویم و دانش خود را بسنجیم و اشتباهات هنگام آزمون درنظر دانش آموز بسیار پررنگ تر از اشتباهات هنگام مطالعه معمولی روزانه است و به نظر من تکرار چندین باره تست های یک کتاب موجب یادگیری کامل می شود.

 

برای آینده چه برنامه ای دارید؟

برنامه ی خاصی ندارم . 


قویترین درس شما چیست ؟

در تمام دروس سطح ایده آل داشتم اما از نظر خودم در ریاضیات و شیمی قوی تر بودم . 

 

در خانواده شما کسی سابقه شرکت در آزمون های کانون را داشت ؟ چه نتایجی گرفتند ؟

بله ؛ برادرم مکانیک صنعتی شریف / خواهرم روان شناسی فردوسی مشهد


آیا به تراز و رتبه دیگران توجه داشتید ؟

به تراز و رتبه دیگران هیچ کاری نداشتم و برایم مهم نبود که دیگران تقلب کنند ؛ فقط تمرکزم روی دروس خودم و پیشرفت روز به روز بود . 


Menu