گفتگو با ارشیا گل رتبه 8 منطقه سه کنکور تجربی 1400

سلام در این مطلب مصاحبه کاملی با ارشیا گل با میانگین تراز 7329 انجام شده است. رتبه 33 کشوری و رتبه 8 منطقه سه کنکور تجربی که در ازمون‌های کانون پیوستگی حضور داشته است

گفتگو با ارشیا گل  رتبه 8 منطقه سه  کنکور تجربی 1400

مشاهده صفحه شخصی ارشیا گل

این مصاحبه در تیر ماه  و قبل از اعلام نتایج کنکور انجام شده است .

 نام و نام خانوادگی دانش‌آموز : ارشیا گل نام شهر :خورموج                                             
رشته تحصیلی : تجربی میانگین تراز : 7329
تحصیلات پدر : لیسانسشغل پدر : داروخانه دامپزشکی
تحصیلات مادر : لیسانسشغل مادر : دبیر زبان انگلیسی
تعداد سال حضور در کانون : 5 سال تعدا آزمون ها : 87


شرکت در آزمون های کانون

  •   از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

  • پایه ششم و دهم تا دوازدهم _ در سال ششم جهت آمادگی در آزمون تیزهوشان در پایه دهم تا دوازدهم جهت آمادگی برای کنکور  


  • آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟
    بله_ از همان سال اول_ در تابستان سعی می کردم در درس ریاضی و فیزیک و شیمی سال بعد تا حدود نیمسال اول را پیش خوانی کنم تا در طول سال کم‌تر وقتم را بگیرند.


  • اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟
    اولین تراز سال دهم 7200بود که طی این 3سال در سه آزمون به تراز حدود 8000رسیدم.

    بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ چگونه کارنامه هارا تحلیل می کردید؟
    نگاه کلی به درصدها و رتبه کشوری می کنم و سریع  شروع به تحلیل می کنم .





برنامه راهبردی

  • تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ 

  • به جز در نقاط قوتم یعنی ریاضی و شیمی که از برنامه راهبردی جلوتر بودم، در بقیه دروس کاملا با بودجه بندی پیش می رفتم .

  • آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟
    مثلا در دوازدهم برای شروع مبحثی در دروس ریاضی و فیزیک ابتدا خود کتاب درسی را می خواندم.
     


کارنامه و سایت

  • از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردی ؟

  •  استفاده از کارنامه – مصاحبه ها – اعلامیه ها –دیدن نفرات برتر در آزمون ها

  • بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردی؟
     همه سوالات را با پاسخ تشریحی می خواندم که باعث طولانی شدن تحلیلم می شد ولی بنظرم کار خوبی بود. اگه نکته جدیدی داشت می نوشتم و اگر نکته ای یادم رفته بود ,علامت میزدم تا هنگام خواندن بیشتر به آنها توجه کنم.

  • هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ 8 صبح آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید؟
    تاحدود روز یکشنبه هفته دوم سعی می کردم بودجه بندی آزمون را تمام کنم سپس آزمون های پارسال را می زدم و یک روز برای رفع اشکالات مباحث آزمون و دو روز آخر برای مرور _ بله 


برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه

  • آيا دفتر برنامه ريزی داشتيد؟دفتر برنامه ريزی چه كمكی به شما كرد؟ 

  •  بله _ اگر کم کاری می کردم می فهمیدم و اگر خوب می خواندم باعث تقویت روحیه ام میشد.

  •  چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟
    مطابق بودجه بندی و بدون در نظرگرفتن حجم و سختی تست ها.

  •  آیا جعبه لایتنر داشتید؟
    بله _ برای درس زبان

    ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟
    در مباحث پایه  در مبحثی که می دانستم مشکل دارم و در طول دو هفته پایه دوازدهم را می خواندم و فقط در دو روز آخر یعنی چهارشنبه و پنجشنبه که زمان مرور بود مباحث پایه را مرور می کردم، البته در طول هفته اول سوالات کنکور 98و 99 مباحث پایه و دوازدهم مربوط به بودجه بندی را حل می‌کردم .

    در کدام درس ها روش مطالعه‌ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟
    در درس زیست درپایه دهم و یازدهم به اهمیت کتاب درسی پی نبرده بودم و در تابستان اخر توانستم با تغییر منبع و روشم پیشرفت کنم، طوری که نکات کم‌تری می نوشتم و بیشتر خود متن کتاب را می‌خواندم و نکاتم کپی مطالب درسی نبود.

     

مهارت های خود تنظیمی: فراشناخت، هوش هیجانی


  • شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا با روش دوباره خوانی؟ 

  •  ابتدا آزمون می دادم تا بفهمم کجاها مشکلات بیشتری دارم یا مباحثی را فراموش کرده ام تا بتوانم بیشتر روی آنها وقت بگذارم و وقت بیشتری را صرف نقاط قوتم کنم.

  • آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟
    در فارسی کنار بعضی بیت ها مفهومشان را می‌نوشتم و املای کلمات مهم را علامت می زدم. در عربی تمرینات و متن کتاب را کامل حل میکردم و در قواعد اگر نکته مهم یا راه خوبی داشت،

  •  می نوشتم و در دینی فقط متن کتاب را علامت می زدم و در زبان نیز زیرکلمات مهم خط می‌کشیدم و نکته گرامری می‌نوشتم و همچنین کتاب های کار را کار می‌کردم و کلمات مهمش را به کتاب درسی انتقال می دادم. در ریاضی و فیزیک درسنامه را می خواندم و جاهای مهم را علامت می‌زدم و تست های خوب و جامع را علامت دار می‌کردم. در زیست ابتدا کتاب را می‌خواندم، سپس جاهای مهم درسنامه و نکات تست ها را علامت می زدم و نکات تست ها را بعد از اتمام می‌خواندم.

  • درشیمی هم تقریبا روشی مثل زیست داشتم؛اگر نکته ای داشت می نوشتم، اما خود سوالات را کار می کردم .

  • در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید،  چگونه می توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟
     میدانستم اگر درس نخوانم از اینی که هست بدتر می شود و با روحیه دادن به خودم، خودم را مجاب به درس خواندن می‌کردم.

  • نظرات منفی و کنایه های دیگران چقدر مانع کار شما می‌شد؟
    به نظرات دیگران زیاد توجه نمی‌کردم .

    یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است . شما با این موضوع چگونه برخورد می‌کردید ؟
    بیشتر به پسرفت و پیشرفت خودم توجه می‌کردم و زیاد کاری به دیگران نداشتم.

روش های مدیریت زمان

  • چگونه آرامش خود را در روز کنکور حفظ کردید؟
    من مسلط بودم و تقریبا به ترتیب جواب می‌دادم و فقط سوالاتی که شک داشتم را جواب نمی دادم.

  • کدام یک از مدیریت زمان را مهم‌تر می‌دانید؟
    زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت.

    آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟
    خیر اتفاق دور از انتظاری نبود _ بله  سعی کردم استرس نداشته باشم.

Menu