تحلیل برای درس عربی در کنکور سراسری (7)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است.

تحلیل برای درس عربی در  کنکور سراسری (7)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است و در حال حاضر " دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  است، این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است. این مطلب در چند روز منتشر خواهد شد. او سعی کرده با ادبیاتی صمیمانه نکاتی که مدنظرش است توضیح دهد. مطالب قبلی را هم بخوانید.


و ) واژگان و مفهوم : { 2 تست معادل 8 درصد } سوال 44 و گاها 45 دفترچه دانش لغوی شما رو به نحوی به چالش می کشه . معمولا در سوال 44 در هر گزینه یه واژه نوشته میشه و جلوش اونو معنی می کنه یا یه توضیحی در موردش می ده و از شما میخواد مشخص کنید که کدوم توضیح غلطه یا درسته . بعلاوه سوالات مترادف ، متضاد ، جمع مکسر و مونث سالم و مذکر سالم ممکنه تو سوال 44 مطرح بشن . اما سوال 45 تو کنکور های 95 تا 97 به یه مبحث قواعدی معمولا ساده اختصاص داده شده بود اما تو کنکور 98 داخل و خارج صورت سوال گزینه ای رو می خواست که در اون واژگان متضاد به کار رفته اند یا نرفته اند و تو کنکور 99 هم یه نمونه سوال " عَیّن الخَطأ حَسَبَ الحَقیقَۀ " داده شده بود. بنابراین چیزی که مشخصه اینه که سوال 45 داره میره به سمت لغات و تعداد سوالات لغات و مفهوم توی کنکور 1400 به بعد احتمالا مثل کنکور 98 و 99 ، 2 تا باشه نه یکی . ولی در هر صورت یادتون باشه سوال 44 سبکش سالهاست ثابته که دربارش با هم صحبت کردیم . خوشبختانه پاسخ به این سبک تست هم ساده ست و هم زمان زیادی نمی بره . فقط یادتون باشه حفظ بودن معنی همه واژگان کتاب ( چه اونایی که تو مُعجَم ان و چه واژگان تمارین ) از نون شب واجب تره .


ادامه این مطلب را فردا مطالعه کنید.

Menu