تحلیل برای درس عربی در کنکور سراسری (4)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است.

تحلیل برای درس عربی در  کنکور سراسری (4)

امیرمهدی طاهری نژاد، رتبه 26 کنکور تجربی 99 و و رتبه 64 کنکور زبان خارجه 99 که دارای دو درصد 100 عربی در کنکورهای تجربی و زبان خارجه در کنکور سال 99 است و در حال حاضر " دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز  است، این مطلب را درباره‌ی درس عربی نوشته است. این مطلب در چند روز منتشر خواهد شد. او سعی کرده با ادبیاتی صمیمانه نکاتی که مدنظرش است توضیح دهد. مطالب قبلی را هم بخوانید.


ج ) درک متن : { 4 تست معادل 16 درصد } در این بخش از سوالات یک متن معمولا 4 تا 7 خطی در اختیار داوطلب گذاشته میشه و از اون خواسته میشه با توجه به اطلاعات متن به تستهای 36 تا 39 دفترچه پاسخ بده . عمده سوالاتی که از متن پرسیده میشه نیاز به فهمیدن مفهوم کلی متن داره . یه سری سوال هم وجود داره که از شما میخواد برای متن عنوان مناسبی انتخاب کنید که نمونش تو 99 اومد . این تیپ سوال از اکثر داوطلبایی که بلد نیستن باهاش چجوری رفتار کنن تایم زیادی میگیره و بچه ها غالبا ازش می نالن . بعلاوه چون سوالاتی که از متن پرسیده میشه سلیقه ایه ، حتی با وقت گذاشتن و خوندن متن هم ممکنه تستا رو اشتباه پاسخ بدید . دو تا تکنیک بهتون پیشنهاد میدم تا از شر این بخش راحت بشید . اولا اگه یادتون باشه توی درس زبان انگلیسی یه تکنیکی هست به نام Skimming که توی اون باید متن رو خیلی سریع و روزنامه وار بخونید تا بفهمید درباره چی صحبت میکنه و دیدگاهش نسبت به اون موضوع چیه. توی عربی هم باید همین کار رو انجام بدین با این تفاوت کوچیک که فقط یه کم از سرعت خوندن کم کنید . ( اما همزمان هدفتون دریافت کلی متنه ) . بعلاوه اگه می بینین یه جمله ای رو اصلا نمی فهمید خیلی سریع از روش رد نشین و بعد از کمی مکث دوباره اونو کلمه به کلمه بخونید اما هرگز روی اون جمله نمونید چون هم تایم بیخودی هدر می دید و هم ممکنه مفهوم اون جمله رو با جمله های بعدی بهتر بفهمید . این تازه شد خوانش صحیح متن . برای پاسخگویی به تستها هم گفتم چون غالبا سلیقه ای ان ، باید و باید تست زده باشید تا دستتون بیاد طراح داره چجوری فک می کنه . زدن تست های درک متن رو نزدیکای کنکور شدیدا و اکیدا پیشنهاد میکنم چون هم سرعت فهم متنتون میره بالا هم تست هاشو بهتر جواب میدین . و اما دومین تکنیک . پیشنهاد من اینه که درک متن رو کلا توی زمان نقصانی و جزو سوالای با اولویت بالا پاسخ بدین . اینطوری مطمئن میشید که زمان درس عربی از حد خودش تجاوز نمیکنه و به درسای دیگه لطمه ای نمی زنه . در کل اگه بتونید این 16 درصد رو توی 4 دقیقه بدست بیارید میتونید حتی به کسب درصد 100 هم امیدوار باشین .


ادامه این مطلب را فردا مطالعه کنید.

Menu