روش مطالعه زیست دانیال منتظری رتبه 36 منطقه یک کنکور تجربی1400

آقای دانیال منتظری رتبه‌ی 36 منطقه یک در کنکور تجربی 1400 از اصفهان ؛ روش مطالعه خود را (کلکسیون روش مطالعه) در درس زیست شناسی با شما به اشتراک گذاشته است.

روش مطالعه زیست دانیال منتظری رتبه 36 منطقه یک کنکور تجربی1400

دانش آموزان عزیز سلام...


آقای دانیال منتظری رتبه‌ی 36 منطقه یک در کنکور تجربی 1400 از اصفهان ؛ روش مطالعه خود را (کلکسیون روش مطالعه) در درس زیست شناسی با شما به اشتراک گذاشته است.


صفحه شخصی دانیال منتظری

گفتگو با دانیال منتظری



برای این درس مهمترین منبع کتاب درسی است. بنابراین مطالعه من ابتدا با کتاب درسی آغاز میشود. 


به طبع، با یکبار خواندن نمیتوان تمام نکات لازم را از متن و شکل های کتاب درسی یاد گرفت. بنابراین من بعد از آن درسنامه کتاب تست خود را مطالعه میکنم و با استفاده از آن اشکالات خود را متوجه میشوم و آن را اصلاح میکنم. 


به علاوه نکات ریزی را که خودم متوجه آن ها نشده ام را هم یاد میگیرم. سپس اگر لازم باشد، بار دیگر به کتاب درسی مراجعه میکنم و مفاهیم اصلی را مرور میکنم. 


روز بعد موقع حل تست است. تست ها را به صورت ضریب دار( با ضریب 3) و زمان دار(ولی نه با زمان کنکوری) میزنم و سوالات غلط و نزده را علامت میزنم.


همچنین نکات مهم آن را در دفترچه ای یادداشت میکنم. ضمنا سوالات ترکیبی منبع خوبی برای مرور هستند. 


(( از نظر زمانی، برای خواندن دور اول، دو ساعت و برای تست زدن ، دو بخش زمانی برای دو بسته 50تایی تست آماده میکنم ولی برای دفعات بعدی، مقدار خواندن را کم ( و یا حتی درصورت عدم نیاز) به صفر میرسانم و تمام وقت را به تست اختصاص میدهم.))


از آنجا که زیست معمولا محاسباتی نیست، میتوان بین درس های محاسباتی مانند فیزیک و ریاضی آن را مطالعه کرد تا از خستگی جلوگیری و باعث تنوع شود.


برای تست زنی، مهمترین مسئله یادگیری نکته سوال و علت رد سایر گزینه ها( به اصطلاح فهمیدن دام های گزینه ها ) است.

برای اینکار اگر حتی به سوال پاسخ درست داده باشم ، به بررسی تک تک گزینه هایی میپردازم تا بتوانم به تمام جوانب آن مباحث مسلط شوم.


از طرفی حتما باید نکات را در دفترچه ای یادداشت کرد تا برای مرور استفاده شوند. همچنین برای تست های غلط و نزده ابتدا به کتاب درسی مراجعه میکنم و سعی میکنم علت غلط را بفهمم و بعد اگر نتوانستم به پاسخ نامه مراجعه میکنم.


برای جمع بندی قبل از آزمون اول تست میزنم تا نقاط ضعف خود در آن مبحث را متوجه شوم و سپس به سراغ مطالعه کتاب درسی می روم و بیشتر روی نقاط ضعف تمرکز میکنم.


رفع اشکال بعد از آزمون مثل بررسی تست است و باید تمام گزینه ها و دام ها بررسی و نکات یادداشت شوند .

 

 

  1. برای ارتباط با رتبه برترها و مصاحبه های آنها به لینک زیر مراجعه کنید.


  2. رتبه برترهای کانون


  3. مصاحبه کننده : محمد کاظمی

Menu