معرفی دانشگاه علم و صنعت از زبان دانشجویان

لازمه هر انتخابی شناخته، و یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای هر فردی که تحصیل می‌کنه، دانشگاهه. احتمالا راجع به بعضی از دانشگاه ها، چیز‌های مختلفی شنیدید، با این حال هنوز موارد زیادی رو نمی‌دونید

معرفی دانشگاه علم و صنعت از زبان دانشجویان

لازمه هر انتخابی شناخته، و یکی از مهم ترین انتخاب ها برای هر فردی که تحصیل می کنه، دانشگاهه.

احتمالا راجع به بعضی از دانشگاه ها، چیز های مختلفی شنیدید، با این حال هنوز موارد زیادی رو نمی دونید، یا خیلی از دانشگاه ها رو نمی شناسید؛ پیش از الویت بندی برای انتخاب رشته و دانشگاه، حسابی تحقیق کنید و به یک منبع اکتفا نکنید، شما در حال ساختن مسیرتون هستید؛ و این صحبت رو از طرف من به خاطر داشته باشید، که روزی متوجه خواهید شد این انتخاب، از کنکوری که پشت سر گذاشتید چه اندازه حیاتی تر بوده.

ما تلاش کردیم با دانشجو های چندین دانشگاه مصاحبه ای کوتاه و مفید داشته باشیم؛ مطالب رو با دقت بخونید، نکات مهم رو یادداشت کنید و ضمنا خودتون هم درباره ی دانشگاهی که قصد تحصیل در اون رو دارید بخوبی تحقیق کنید.

در این مطلب سراغ دانشگاه علم و صنعت رفتیم و با دو نفر از دانشجویان این دانشگاه صحبت کردیم.




مصاحبه با:

نام و نام خانوادگی: میر محمد عراقی    مقطع: کارشناسی   رشته: مهندسی حمل و نقل ریلی     سال ورودی:1395

نام و نام خانوادگی: محمد رضا علیوردیلو    مقطع: کارشناسی    رشته:  مهندسی مکانیک        سال ورودی:1394


آرام آبانگاه: سلام آقای عراقی و علیوردیلو، لطفا از دیدگاه خودت برامون از دانشگاه علم و صنعت (فضای آکادمیک، محیط، خوابگاه، دسترسی و ..)؛ میدونیم هر محیطی هم نکات مثبت و هم منفی داره، دوست داریم صادقانه با ما در میون بذارین.


میر محمد عراقی: همه ما ذوق ورود به دانشگاه رو داریم و کلی تلاش کردیم که دانشگاه قبول شیم اونم رشته ایی که بهش علاقه داریم  ... به نظرم سخت ترین ترم دانشگاه ترم یکه چون به هر حال عادت نداریم از یه فضای کوچیک مدرسه ایی وارد فضای آکادمیک و بزرگ دانشگاه بشیم، بخصوص واسه اونایی که مجبورن خوابگاه باشن و دوری خانواده  هم مضاف می شه..


محمدرضا علیوردیلو: دانشگاه علم و صنعت در شرق تهران و در منطقه نارمک قرارداره؛ در مورد دسترسی این دانشگاه باید بگم که هم ایستگاه مترو و هم BTR داره که حدود ده دقیقه فاصله  داره. از لحاظ سطح علمی، در مورد رشته ی خودم یعنی مکانیک واقعا جزو تاپ ترین ها بود، از اساتید هم میتونم دکتر شکریه و دکتر آیت االهی رو نام ببرم که واقعا از لحاظ علمی سطح بالایی دارند


آرام آبانگاه: چه توصیه هایی به بچه های جدید الورود دارین؟


میر محمد عراقی: بچه ها  فضای باز تری رو توی دانشگاه تجربه میکنن، به همین خاطر خیلی مهمه که بتونه مراقب سلامت جسم و روحش باشه و وقتش رو هدر نده. یه دانشجو باید بتونه ارتباط کلامی خوبی با ورودیای خودش و سال بالاییاش برقرار کنه تا جدا از بار علمی بتونه از لحاظ اجتماعی هم رشد کنه. بنظر من ارتباط خوب با سال بالایی ها خیلی موثر و مهمه چون به هرحال تجربه بیشتر، و از استادا شناخت به مراتب بهتر و واقع بینانه تری دارند.


محمد رضا علیوردیلو: توصیه ی من اینه که از همون اول هدفی که قراره بهش برسند رو مشخص بکنند و در همون مسیر قدم بردارند مثلا اگر قصدشون اپلای و ادامه تحصیل در خارج کشور هست و یا ادامه ی تحصیل و کار در کشور خودمون این رو مشخص کنند در این دانشگاه از هر دو لحاظ میتونن موفق باشند، کما اینکه خیلی از دوستای خود من اپلای کردند و خیلی ها هم مشغول به کارند و همینجا ادامه تحصیل میدن، توصیه  دیگه اینکه در هر رشته ای که رفتند سعی کنند کار با نرم افزارهای اون رشته رو خوب یاد بگیرند و روشون مسلط بشن، از این لحاظ در خود دانشگاه ها هم کلاس های آموزشی نرم افزار ها برگزار میشه که به نظر من خیلی خوبه که شرکت کنند و به این نرم افزار ها مسلط بشن.


آرام آبانگاه: در مورد دروس و امتحانات صحبت کنیم...


میر محمد عراقی: بدونن که توی ترمای اول خیلی مهمه که چه درسایی برداشته بشه، درسته چارت درس ها مشخصه ولی اگه ترم یک و دو درسای سنگین برداشته بشه احتمال درجا زدن یا خدایی نکرده پاس نشدن درس و مشروطی  میره بالا که توی انتخاب واحد ترم بعد هم تاثیر  میذاره،موقع انتخاب واحد هم، حتما به روز های امتحانا (نوشته شده) توجه بشه...اول ترم ادم میگه تا پایان ترم وقت زیاده میخونم ولی تا چشم به هم میزنی می بینی روز امتحانه، پس تنبلی نکنن.


محمدرضا علیوردیلو: هر رشته ای سختی های خاص خودش رو داره؛ توی دانشگاه اگه واقعا برای درس خوندنتون برنامه ریزی داشته باشین و یه مقداری خیلی کمتر از تایمی که برای کنکور خوندن گذاشته بودین رو برای درس های دانشگاه بذارین حتما موفق میشین. در مورد ترم های اول هم چون اکثر دروس جزو دروس علوم پایه اس و امتحانش در دانشگاه به صورت هماهنگ برگزار میشه باید حواستون رو جمع کنید و خوب براشون بخونید.


آرام آبانگاه: همه چیز عالیه  یا نکته منفی هم به ذهنتون میاد؟


میر محمد عراقی: بله، فضای دانشگاه با همه خوبی هاش بدی هایی هم داره که یکیش می تونه نامعلوم بودن آینده شغلی و موج نا امیدی باشه که حس خوبی نیست؛ حتی ممکنه از استاد خودت بشنوی؛ پس باید در مسیری که میریم مصمم باشیم. مهم اینه که بعد 4 سال با موفقیت و سلامت جسم و روحت فارغ التحصیل بشی خیلی حس خوبیه کاش هممون تجربش کنیم.


محمد رضا علیوردیلو: خوابگاهی که در ترم های اول و دوم به ما دادند در منطقه ی خاک سفید یعنی شرقی ترین نقطه تهران واقع شده بود که دسترسی و رفت و آمد به اونجا واقعا سخت بود، ولی از ترم سه بعد دیگه بهمون در خود دانشگاه خوابگاه دادن که خیلی بهتر بود.


آرام آبانگاه: از فضای علم و صنعت برامون بگین.


میر محمد عراقی: فکر می کنم فضای این دانشگاه برای دانشجو های مذهبی بسیار مهیا تر، و فعالیت تشکل های مذهبی در این دانشگاه بسیار زیاده، دانشکده ها متمرکز  و در یک مکان بزرگ  است؛ همچنین فضای ورزشی بزرگ و مناسبی دارد که به نظر من نکات مثبت این دانشگاه است.


محمدرضا علیوردیلو: من فکر می کنم فضای دانشگاه بیشتر به وسیله اون دوستانی که باهاشون ارتباط داریم شکل می گیره، این که در کل فضای دانشگاه چطوره، میشه گفت فضایی هست که اگر کسی بخواد پیشرفت کنه، امکانش هست و این نکته ی مهمی هست. اینجا امکانات خیلی خوبی داره، از جمله زمین چمن طبیعی، چمن مصنوعی، سالن فوتسال، استخر، زمین بسکتبال و والیبال و حتی باشگاه تیراندازی.


آرام آبانگاه: دوستان، خیلی خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که به ما دادین؛ موفق باشین، برای شما دانش آموزان عزیز هم بهترین ها رو آرزو میکنم ...

Menu