کتاب مجموعه‌سؤالات امتحانی راهکاری برای جمع‌بندی مباحث

برای هر یک از مقاطع هفتم و هشتم و نهم، کتاب مجموعه‌سؤالات امتحانی شامل 80 برگه‌ی امتحانی از سراسر کشور منتشر شد.

کتاب مجموعه‌سؤالات امتحانی راهکاری برای جمع‌بندی مباحث

برای هر یک از مقاطع هفتم و ‌هشتم و نهم، کتاب مجموعه‌سؤالات امتحانی شامل 80 برگه‌ی امتحانی از سراسر کشور منتشر شد.

در این کتاب از 8 درس فارسی، ‌املا و انشا، ‌عربی، ‌زبان انگلیسی، ‌علوم و ریاضی،‌ مطالعات اجتماعی و پیام‌های آسمان، 10 برگه‌ی امتحانی وجود دارد. همه‌ی سؤالات پاسخ تشریح دارد و هر سؤال مشخص شده است که از کدام صفحه‌ی کتاب درسی و کدام مبحث طرح شده است.

این کتاب یکی از منابع مهم برای آمادگی و جمع‌بندی نیم‌سال دوم است و کمک می‌کند که با استفاده از استراتژی بازگشت، برای امتحانات آماده شوید.

وقتی در یک درس، همه‌ی مباحث را خواندید و احساس کردید که مسلط شدید، ‌یکی از برگه‌های امتحانی را در زمان تعیین‌شده‌ی در بالای برگه، از خودتان امتحان بگیرید. سپس به پاسخ مراجعه کنید و با توجه به بارمی که کنار آن نوشته شده است، ‌تصحیح کنید.

پاسخ‌های تشریحی کمک می‌کند تا نکات را هنگام تصحیح، یک ‌بار دیگر مرور کنید.

به خودتان نمره دهید و با توجه به اینکه کنار هر سؤال مبحث آن یادداشت شده است،‌ به کتاب درسی برگردید و مبحث سؤالاتی را که با شک و تردید پاسخ دادید یا اشکال دارید، ‌بار دیگر مرور کنید.

حالا به برگه‌ی امتحانی دوم مراجعه کنید و آن را حل کنید و به همین ترتیب از خودتان امتحان بگیرید.

تکرار این امتحانات، جمع‌بندی دوباره است. در این حین به یک نکته‌ی مهم می‌رسید و آن وجود مباحث مشترک در خیلی از برگه‌هاست. این موضوع نشان می‌دهد برخی از مباحث از نظر معلم‌ها مهم بوده است. پس ممکن است این مبحث در امتحان هم تکرار شود و حالا با این تکرارها، آن مبحث را شناخته‌ و آموخته‌اید.

Menu