ایزدمهر احمدینژاد، رتبهی 1 تجربی کشور از تهران
فرایند بازیابی من اغلب بر مبنای مطالعهی سریع مطالب، مطالعهی خلاصهبرداریهای شخصی و حل سؤالات استاندارد بود. بازیابی دقیق مطالب، چرخهی مطالعههای پیدرپی و کمبازده را متوقف کرده و با ارزیابی دقیقی که از کیفیت مطالعه ارائه میدهد، کار را برای برطرفکردن اشتباهات تسهیل میکند. (ایزدمهر از سال دوازدهم به کانون آمد و در 8 آزمون برنامهای شرکت کرد.)
علی عباسی، رتبهی 5 ریاضی کشور از شهرکرد
پس از گذشت زمان کمی از مطالعهی مباحث سعی میکردم با مرور آنها، مطالب مهمتر را یادداشت کنم. این بازیابیِ شخصی، نقش مؤثری در تثبیت مطالب در ذهنم داشت. با این کار مباحث فراموششده نیز مشخص میشد و برای مرورکردن آنها، در بازههای مطالعاتی بعدی، بهتر برنامهریزی میکردم. (علی از سال دوازدهم به کانون آمد و در 17 آزمون برنامهای شرکت کرد.)
زینب صداقتدوستی، رتبهی 10 انسانی از تهران
برای افزایش تسلطم بر مطالب مطالعهشده غالباً راهکارم حل تستهای استاندارد برای بازیابی بود. در درسهای اختصاصی، این کار را با دقت بیشتری انجام میدادم. اهمیت بیشترِ درسهای اختصاصی، مهمترین دلیلم برای این کار بود. (زینب در سالهای پنجم و دهم و دوازدهم به کانون آمد و در 25 آزمون برنامهای شرکت کرد.)