رتبه‌های یک‌رقمی سال 98 از روش بازیابی خود می‌گویند (11)

خلاصه‌نویسی بعد از مطالعه و تهیه‌ی فلش‌کارت‌های شخصی از آن‌ها یکی از قسمت‌های مؤثر و لذت‌بخش یادگیری من در بحث بازیابی بود.

رتبه‌های یک‌رقمی سال 98 از روش بازیابی خود می‌گویند (11)

مانیا جواهری، رتبه‌ی ۹ هنر از کرج

خلاصه‌نویسی بعد از مطالعه و تهیه‌ی فلش‌کارت‌های شخصی از آن‌ها یکی از قسمت‌های مؤثر و ‌لذت‌بخش یادگیری من در بحث بازیابی بود. حل‌کردن سؤالات آزمون‌های غیرحضوری تأثیر زیادی در تحلیل نوع یادگیری مطالب در دو‌ هفته‌ی قبل از آزمون داشت. (مانیا از دوازدهم به کانون آمد و در 25 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


علیرضا کوه‌پیمای، رتبه‌ی 6 ریاضی از جم

در درس‌هایی نظیر شیمی یا فیزیک سعی می‌کردم پس از مطالعه‌ی اولیه‌ی مطالب، نکات مهم‌تر آن را در جایی یادداشت کنم. این بازیابی اولیه باعث تثبیت بهتر مطالب می‌شد. مطالعه‌ی دوباره‌ی این موارد نقش مؤثری در مرور مطالب و یادگیری عمیق‌تر آن‌ها داشت. حل تست‌های استاندارد اساسی‌ترین بخش بازیابی مطالب را تشکیل می‌دهد که نشانه‌ی خوبی برای میزان یادگیری است. (علیرضا در سال‌های ششم و هشتم و نهم و از یازدهم به کانون آمد و در 68 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


امیرمحمد سهرابی‌مفرد، رتبه‌ی 4 تجربی از قم

بازیابی باعث روشن‌شدن نقاطی از یادگیری می‌شود که کیفیت کمتری دارند و سطحی‌ترند. بازیابی مطالب در جلسه‌ی آزمون یا در زمان حل تست در خانه، این نقاط را با وضوح بهتری به شما نشان می‌دهد. در بعضی از درس‌ها از خلاصه‌ی نکاتی که در کتاب‌های کمک‌درسی بود، استفاده می‌کردم؛ اما بخش‌هایی که خودم خلاصه‌نویسی کرده بودم، برایم کاربردی‌تر بود. (امیرمحمد از یازدهم به کانون آمد و در 51 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


Menu