بهره‌مندی 5000 دانش‌آموز لرستانی از کتاب‌های بنیاد قلم‌چی

کتب اهدایی بنیاد قلم چی به دانش آموزان مستعد استان لرستان در مرحله اول 2200 دانش آموز و پس از آن مورد مطالعه دیگر دانش آموزان استان در مناطق روستایی و عشایری و سال‌های بعد خواهد بود.

بهره‌مندی 5000 دانش‌آموز لرستانی از کتاب‌های بنیاد قلم‌چی

کتب اهدایی بنیاد قلم چی به دانش آموزان مستعد استان لرستان در مرحله اول 2200 دانش آموز و پس از آن مورد مطالعه دیگر دانش آموزان استان در مناطق روستایی و عشایری و سال های بعد خواهد بود.


نصراله بازگیران معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان لرستان طی گفتگویی تلفنی با اعلام این مطلب گفت: پروژه اهدای کتب کمک آموزشی بنیاد قلم چی به دانش آموزان مستعد استان لرستان که از روز چهارشنبه 10 اردیبهشت 99 آغاز شد، پس از هفت روز فعالیت مستمر و شبانه روزی مسئولان آموزش و پرورش و بنیاد قلم چی در این استان، با تقدیم بالغ بر 4530 جلد کتاب به دانش آموزان، در شامگاه 16 اردیبهشت ماه به پایان رسید.

بازگیران با تاکید بر نقش موثر خیرین ضمن ابراز قدردانی تصریح کرد: بلافاصله پس از آن که شناسایی این نیاز از سوی آموزش و پرورش با معرفی دانش آموزان مستعد انجام شد، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان پیگیر این موضوع از بنیاد قلم چی شد و ظرف مدت چند روز، آنهم در شرایط فعلی، کتاب ها ارسال و همکاران بنیاد قلم چی از تهران و نمایندگی های مستقر در استان لرستان دست در دست همکاران آموزش و پرورش از مسئولان (معاونان و مدیران مدارس) کتاب ها را در مراکز و بعد در محله های مختلف خانه به خانه به دانش آموزان تقدیم کردند.

وی اظهار داشت: اهمیت این پروژه به قدری زیاد بود که مدیران مدارس بر توزیع دقیق کتب و تاکید بر استفاده مناسب از منابع توسط دانش آموزان توصیه شدند.

رئیس اسبق آموزش و پرورش عشایری لرستان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه که مبتنی بر شناسایی دانش آموزان مستعد استان لرستان از روستاها، مناطق عشایری و حاشیه شهرها صورت گرفته است، کمک شایان توجهی در شرایط کنونی تعطیلی مدارس و چالش کرونا ویروس، به دانش آموزان می کند ضمن اینکه بلحاظ روحی و معنوی برای آن ها و خانواده هایشان، همچنین برای معلمان و مدیران مدارس بسیار موثر است.

بازگیران گفت: این کتاب ها که منابع جامع آموزشی است، پس از استفاده چرخشی و بهره مندی حدود 5000 دانش آموز، نزد آموزش و پرورش خواهد ماند تا برای سال های آتی نیز مورد استفاده دانش آموزان همان پایه ها واقع شود.

وی در پایان گفت: اجرای این پروژه زمینه تعامل بیشتر دانش آموزان با یکدیگر را فراهم می آورد و موجب می شود تا سطح فراگیری علم و دانش به واسطه محوریت دانش آموزان مستعد در میان همه دانش آموزان ارتقا یابد.


نصراله بازگیران 
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان لرستان


...............................................


دست اندرکاران و افراد پیگیر (همکاران بنیاد قلم چی) پروژه اهدای کتاب استان لرستان: 

(صابر فتاحی عضو دفتر بورسیه بنیاد قلم چی و ناظر پروژه - اعزامی از تهران)، (بازرس: فاطمه شاهدوستی)، (خرم آباد: مهسا سهرابی، آقای غریبی و وحیده زند)، (نورآباد: علی امرایی و نسرین فرامرزی)، (دوره: حسین امیری و محمد امیری)، (الیگودرز: نسرین یوسفی، خانم عسگری و آقای گلپایگانی)، (دورود: سعید میرزا یاراحمدی)، (پل دختر: اردشیر عبدی پور) و (کوهدشت: جمشید مقصودی)



















در صفحه اینستاگرام کانون ببینید:

https://www.instagram.com/p/B_23N-jlijw

منبع :

Menu