آموزش ساخت آزمون آنلاین و تصحیح آن در آزمون ساز پلکان یادگیری

دبیران گرامی، امکان ساخت آزمون آنلاین و تصحیح آن در سایت آزمون ساز پلکان فراهم شده است. در این مطلب چگونگی این کار را به شما توضیح می‌دهیم.

آموزش ساخت آزمون آنلاین و تصحیح آن در آزمون ساز پلکان یادگیری

در این مقاله به بررسی امکانات آزمون ساز می پردازیم که نیاز تمام دبیران می باشد. یکی از امکانات آزمون ساز کانون، امکان ساخت آزمون‌ آنلاین و امکان تصحیح پاسخ‌های دانش‌آموزان توسط شما دبیران گرامی است. 

دانش‌آموزان می توانند پاسخ تشریحی خود به سوالات تشریحی را، به صورت متن و یا گرفتن عکس از دست نویس خود ارسال کنند. برای شرکت دانش‌آموزان در آزمون‌های تشریحی آزمون ساز کانون نیازی به نصب اپلیکیشن نیست و تنها با یک گوشی هوشمند ساده و با استفاده از مرورگر وب می‌توانند به سوالات پاسخ بدهند:

برای ساخت آزمون آنلاین کافی است به سایت آزمون ساز بروید، اگر تا کنون ثبت نام نکرده‌اید ابتدا به عنوان دبیر یا مدرسه ثبت نام کنید.

در قسمت داشبورد، ساخت آزمون جدید را انتخاب کنید و با گزینش درس مورد نظر به صفحه بعدی بروید. سپس با استفاده از فیلترهای موجود سوالات مورد نظر را مشاهده و انتخاب نمایید. و سپس دکمه پیش نمایش آزمون را بزنید. و سپس بعد از جابجا کردن شماره سوالات، آزمون خود را نهایی کنید. 

بعد از شرکت دانش‌آموزان در آزمون می‌توانید برای تصحیح سوالات اقدام کنید. برای این کار وارد پنل شوید و به صفحه مدیریت آزمون ها بروید. در مقابل آزمون مورد نظر روی گزینه "امکانات" کلیک کنید و سپس با انتخاب گزینه "نمره‌ها" در مقابل نام هر دانش آموز روی گزینه "تصحیح آزمون" کلیک کنید. پاسخ دانش آموزان به هر سوال مطابق شکل زیر ظاهر می شود. برای هر سوال می توانید نمره دانش آموز را ثبت و در نهایت دکمه "ثبت نمرات آزمون" را کلیک کنید.


در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر به سایت https://peleyad.com/test-maker/ مراجعه کنید و یا با پشتیبانی  به شماره  02191314070 داخلی 1 تماس بگیرید.

Menu