رتبه‌های یک‌رقمی سال 98: کدام کارنامه؟ (6)

اگرچه برای موفقیت، برنامه نقش مهمی دارد، نباید از اهمیت بازخورد غافل شد.

رتبه‌های یک‌رقمی سال 98: کدام کارنامه؟ (6)

اگرچه برای موفقیت، برنامه نقش مهمی دارد، نباید از اهمیت بازخورد غافل شد. با شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای کانون، بازخوردهای متنوعی را از طریق جعبه‌ابزار کارنامه دریافت می‌کنید. تحقیقی جالب نشان می‌دهد که هرچه توجه دانش‌آموزان به جعبه‌ابزار کارنامه بیشتر شود، پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند داشت.

علی‌‌اصغر پورغنی، رتبه‌ی 3 ریاضی از سلماس

چون تراز برایم خیلی مهم بود، کارنامه‌ی پروژه‌ای را به‌دلیل بررسی میانگین‌تراز پروژه‌های گوناگون از صفحه‌ی شخصی‌ام دریافت می‌کردم. کارنامه‌ی اصلی را به‌دلیل جامع‌بودنش حتماً می‌دیدم و نمره و ترازهای تک‌تک درس‌ها را بررسی می‌کردم. از کارنامه‌ی بازیابی سؤال‌محور هم در دوران طلایی و دوران جمع‌بندی خرداد برای جمع‌بندی استفاده کردم. پاسخ‌های غلط و سؤالات نزده را دوباره حل می‌کردم و این بار اگر پاسخ‌های غلط قبلی را باز هم غلط پاسخ‌ می‌دادم، آن‌ها را یادداشت می‌کردم تا در هفته‌ی آخر مرور کنم. این روال در پیشرفتم تأثیر خوبی داشت. مثلاً در آزمون جامع اول نمره‌ام در شیمی 67 شد که با این روش توانستم به حدود 90درصد برسانم. (علی‌اصغر 3 سال کانونی بود و در 33 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.)


مبین عطاسید، رتبه‌ی 1 زبان از گنبد

از کارنامه‌ی 5‌نوع‌درس، هدف‌گذاری و اشتباهات خیلی استفاده می‌کردم. در دوران جمع‌بندی سؤالات کارنامه‌ی اشتباهات را دوباره حل کردم. از کارنامه‌ی 5‌نوع‌درس درس‌های خیلی قوی و خیلی ضعیف را انتخاب می‌کردم. سعی می‌کردم خیلی‌قوی‌ها را در سطح بالا نگه دارم و برای خیلی‌ضعیف‌ها ساعت مطالعه‌ام را بیشتر کنم. (مبین 3 سال کانونی بود و در 64 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.)


محمد مددی، رتبه‌ی 9 ریاضی از برازجان

کارنامه‌ی 5‌نوع‌درس را بررسی کردم و دیدم در شیمی مشکل دارم و برای این درس برنامه‌ریزی خاصی انجام دادم و توانستم نمره‌ی آن را افزایش دهم. جزوه‌ی هوشمند را هم بعد از عید و قبل از دوران جمع‌بندی تهیه کردم و سؤالات آن را درس‌به‌درس به‌‌صورت مبحث‌محور حل می‌کردم و اگر در مبحثی تعداد غلط‌هایم زیاد بود، به سراغ خواندن آن قسمت از کتاب درسی می‌رفتم. (محمد 2 سال کانونی بود و در 40 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.)


Menu