رتبه‌های یک‌رقمی سال 98 : کدام کارنامه؟ (5)

اگرچه برای موفقیت، برنامه نقش مهمی دارد، نباید از اهمیت بازخورد غافل شد. با شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای کانون، بازخوردهای متنوعی را از طریق جعبه‌ابزار کارنامه دریافت می‌کنید.

رتبه‌های یک‌رقمی سال 98 : کدام کارنامه؟ (5)

اگرچه برای موفقیت، برنامه نقش مهمی دارد، نباید از اهمیت بازخورد غافل شد. با شرکت در آزمون‌های برنامه‌ای کانون، بازخوردهای متنوعی را از طریق جعبه‌ابزار کارنامه دریافت می‌کنید. تحقیق جالبی نشان می‌دهد که هرچه توجه دانش‌آموزان به جعبه‌ابزار کارنامه بیشتر شود، پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند داشت.

علی‌اصغر عبدی، رتبه‌ی 8 تجربی از بافت

از چند نوع از این کارنامه‌ها استفاده می‌کردم. از کارنامه‌ی اصلی روز آزمون برای بررسی پاسخ‌های اشتباه استفاده می‌کردم. از کارنامه‌ی اشتباهات در دوران جمع‌بندی استفاده کردم و سه‌ هفته‌ی بعد از نیم‌سال اول خیلی به کارم آمد. کارنامه‌ی 5‌نوع‌درس کمک می‌کرد تا برنامه‌ریزی درستی برای درس‌ها انجام دهم. در دوران انتقالی قبل از دوران جمع‌بندی، برای تقویت مباحثی که ضعیف بودم، از کارنامه‌ی بازیابی استفاده کردم. برای درس‌هایی که در این کارنامه پاسخ‌گویی کمتری داشتم، بیشتر وقت گذاشتم. (علی‌اصغر 7 سال کانونی بود و در 116 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.)


سیدطه حسینی، رتبه‌ی 8 انسانی از شیراز

از کارنامه‌ی 5نوع‌درس استفاده می‌کردم. در کارنامه‌ام نقاط قوت پایداری بود که سعی می‌کردم همچنان باقی بمانند. همچنین تلاش می‌کردم نقاط قوتم را به نقاط قوت پایدار تبدیل کنم. از طرفی، نقاط ضعفی هم داشتم که مربوط به درس‌های نوسانی بود. برای این درس‌ها بیشتر تلاش می‌کردم و بیشتر وقت می‌گذاشتم. بعد از شناسایی درس‌ها برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کردم. مثلاً برای بعضی، ساعت مطالعه‌ام را افزایش می‌دادم. در بعضی دیگر، قسمت‌هایی بود که درس را خوب یاد نگرفته بودم و سعی می‌کردم یادگیری‌ام را اصلاح کنم. همچنین از کارنامه‌ی بازیابی سؤال‌محور استفاده می‌کردم. بعد از آزمون‌ها به سراغ آن می‌رفتم یا زمان‌هایی که می‌خواستم تعدادی از آزمون‌ها را مرور کنم، پاسخ‌های غلط و نزده را انتخاب می‌کردم و روی نقاظ ضعف تمرکز می‌کردم. مروری که اتجام می‌دادم، هم از طریق پاسخ‌نامه بود و هم به کتاب و جزوه مراجعه می‌کردم. (طه ۴ سال کانونی بود و در 63 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


پیام کریمی، رتبه‌ی 10 هنر از شهرکرد

بیشتر از کارنامه‌ی روز آزمون استفاده می‌کردم. اول به سراغ قسمت مربوط به سؤالات نزده و صحیح و غلط می‌رفتم. از آن قسمت می‌توانستم بفهمم مطالعه‌ام چقدر نتیجه داده است. از کارنامه‌های دیگر، مثل 5نوع‌درس هم به تأکید پشتیبانم استفاده می‌کردم. سؤالات در کنکور هنر جوری است که تک‌تک گزینه‌ها ارزش مطالعه‌ی مجدد را دارد. من هم در بررسی آزمون، به همه‌ی سؤالات توجه می‌کردم تا اگر دوباره در آزمون طرح شد، بتوانم پاسخ دهم. با تکیه بر این کارنامه‌ها بعد از عید نتیجه گرفتم. در بعضی درس‌ها آن‌گونه که باید، نتیجه نگرفتم؛ بنابراین روشم را عوض کردم. (پیام 5 سال کانونی بود و در 64 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.)


نیما رستگار، رتبه‌ی 4 ریاضی از زنجان

از کارنامه‌ی اصلی به‌صورت پیوسته استفاده می‌کردم. در آن، تراز هر درس را می‌دیدم و خودم را با دیگران مقایسه می‌کردم. کارنامه‌ی 5‌نوع‌درس را هم بررسی می‌کردم تا بتوانم نقاط ضعفم را بشناسم. با توجه به نوع درس، برای هر یک راه‌حل پیدا می‌کردم؛ ولی عمدتاً شیوه‌ی کارم این بود که برای درس‌های چالشی، اول به سراغ کتاب درسی می‌رفتم و بعد درس‌نامه را می‌خواندم و در نهایت، تست تمرین می‌کردم. با کارنامه‌ی اشتباهات هم فرصت شد در دوران جمع‌بندی اشتباهاتم را دوباره حل کنم و بخوانم و رفع کنم. (نیما 8 سال کانونی بود و در 116 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد.)


Menu