چند تمرین برای یادگیری هر موضوع کتاب درسی لازم است؟

لازم است برای یادگیری هر درسی از خواندن مطالب تکراری دست برداریم و قدرتمان را در یادگیری موضوع از طریق حل مسئله و پرسش‌های متفاوت بسنجیم.

چند تمرین برای یادگیری هر موضوع کتاب درسی لازم است؟

لازم است برای یادگیری هر درسی از خواندن مطالب تکراری دست برداریم و قدرتمان را در یادگیری موضوع از طریق حل مسئله و پرسش‌های متفاوت بسنجیم. وقتی مطالب تکراری را که بلد هستیم بارها تکرار می‌کنیم چیزی به آموخته‌های ما اضافه نمی‌شود، اما از طریق پرسش‌ها و تمرین‌های متفاوت می‌توانیم خودمان را قضاوت کنیم که چقدر از موضوع را یاد گرفته‌ایم و چه قسمتی را باید بیش‌تر مطالعه کنیم.

 با تجربه‌ای که از نیم‌سال اول داشتید متوجه شدید که برای هر تمرین کتاب درسی، چند تمرین از کتاب‌های کانون را حل کنید تا موضوع را بهتر یاد بگیرید. همه‌ی کتاب‌های کانون دارای «ضریب تناسب و توازن» هستند، یعنی مشخص می‌کنند که در هر کتاب کانون به ازای هر تمرین یا هر صفحه‌ی کتاب درسی چند سوال آورده شده است. این ویژگی منحصربه‌فرد به شما در انتخاب منابع مطالعاتی کمک بسیاری می کند که می‌توانید از آن برای تکمیل منابع مطالعاتی مورد نیاز خود در نیم‌سال دوم بهره بگیرید. مطالب نیمه‌ی دوم کتاب درسی کمی دشوارتر است و زمان برای یادگیری آن‌ها کوتاه‌تر. برای تکمیل منابع در نیم‌سال دوم چابک‌تر عمل کنید.

Menu