رتبه‌های یک رقمی سال 98 از روش بازیابی خود می‌گویند

اثر بازیابی در تثبیت مطالب کم‌نظیر است. به بازیابی در برنامه‌ی مطالعاتی تأکید ویژه داشتم.

رتبه‌های یک رقمی سال 98 از روش بازیابی خود می‌گویند

نیما رستگار، رتبه‌ی 4 ریاضی از زنجان

اثر بازیابی در تثبیت مطالب کم‌نظیر است. به بازیابی در برنامه‌ی مطالعاتی تأکید ویژه داشتم. اصلی‌ترین راهکار بازیابی من شرکت در آزمون‌ها و حل سؤالاتِ درس‌ها در چهارچوب زمانی آزمون بود. طبیعتاً نتایج آزمون نیز باعث مشخص‌شدن سطح یادگیری‌ام می‌شد. (نیما ۸ سال کانونی بود و در 116 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)

حسین آقایی‌آرائی، رتبه‌ی 9 ریاضی از شیرگاه

سعی می‌کردم دو روز پایانی قبل از آزمون را به بازیابی برای جمع‌بندی مطالب اختصاص دهم. با این کار جمع‌بندی اصولی‌تری از مطالب می‌کردم. معمولاً در روز پایانی، یک آزمون جمع‌بندی از تمام درس‌ها در خانه از خودم می‌گرفتم تا آخرین مواردی که به مرور و بررسی نیاز داشت، شناسایی شود. (حسین ۶ سال کانونی بود و در 115 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)

شهریار رجایی‌فیروزآبادی، رتبه‌ی 3 زبان از تهران

روش‌های منظمی برای بازیابی مطالب داشتم که شامل حل تست پس از مطالعه و خلاصه‌برداری و حاشیه‌نویسی می‌شد. حاشیه‌نویسی مطالب باعث می‌شد علاوه بر مرور دوباره‌ی ذهنی، منبع مطالعاتی شخصی‌ام را در کتاب درسی داشته باشم که در این منبع مواردی را که از نظر خودم مهم‌تر بود، نوشته بودم. (شهریار ۱ سال کانونی بود و در 12 آزمون برنامه‌ای شرکت کرد.)


منبع :

Menu