درس فارسی آزمون 15 آذر از دیدگاه دانش‌آموزان شرکت‌کننده

با توجه به این‌که روز شنبه مربوط به درس فارسی است، امروز می‌خواهیم به بررسی درس فارسی آزمون 15 آذر دهم ریاضی بپردازیم.

درس فارسی آزمون 15 آذر از دیدگاه دانش‌آموزان شرکت‌کننده

از دیدگاه شما، درس فارسی در آزمون 15 آذر از نظر سطح سؤالات چگونه بود؟ با بیان تراز کل خود و هم‌چنین ترازتان در همین درس خاص، میتوانید نظرتان را بیان کنید تا با هم راجع‌به آن گفت‌و‌گو کنیم. (در هر بازه ترازی که هستید، مشارکت کنید.)
با توجه به نتایجی که از دانش‌‌آموزان در درس فارسی آزمون 15 آذر به‌دست آمده، پاسخ‌گویی به درس فارسی این آزمون، نسبت به درس‌های دیگر برای همه دانش‌آموزان سخت‌تر بوده است. پس اگر از پاسخ‌گویی به این درس در این آزمونتان راضی نبودید، نگران نباشید، چون با نگاهی به ترازتان در این درس متوجه خواهید شد که این درس برای همه کمی دشوار بوده است.

آیا بررسی آزمون خود را انجام می‌دهید؟ می‌دانیدچه سؤالاتی جزو سؤالات دام‌دار آزمونتان بوده است؟ خب. می‌خواهیم سؤالات دام‌دار آزمون را بررسی کنیم. (فقط به بررسی سؤالات 1 تا 10 بسنده می‌کنیم.) می‌توانید برای بررسی بهتر دفترچه سؤال و پاسخ خود را آورده و باز کنید.

به‌طور کلی سؤالات 1، 4، 5، 8، 9 و 10 جزو سؤالات دام‌دار این آزمون بوده است.
1- در سؤال اول، گزینه «4» گزینه دام بوده و جواب سؤال گزینه «2» است. (اگر به پاسخ‌نامه رجوع کنید، دلیل به دام افتادن دانش‌آموزان در گزینه «4» کاملا مشخص است. «میعاد نهادن» به معنی «قرار گذاشتن» است؛ و نه «میعاد»)
4- در این سؤال گزینه «2» گزینه دام بوده است. به نظر شما علت چیست؟ دانش‌آموزان به کلمه «به استثنا» در صورت سؤال دقت نکرده و اولین گزینه‌ای که در آن نام یک اثر تعلیمی دیده‌اند، انتخاب کرده‌اند. (سعی کنید همیشه سؤال را با دقت و تا انتها بخوانید، خواسته سؤال را برای خودتان تحلیل کنید و بعد به سراغ پاسخ گویی و انتخاب گزینه درست بروید.)
سؤالات 8، 9 و 10 نیز سؤالات تحت عنوان قرابت معنایی هستند، که نیاز به تمرین و تکرار فراوان و تسلط شما بر شعر دارند. این تسلط فقط با دیدن اشعار گوناگون و زدن تست بیش‌تر حاصل می‌شود. (سعی کنید حتما دفترچه غیرحضوری خود را برای آزمون‌های بعدتان بررسی کنید.)
8- گزینه دام: گزینه «4»
9- گزینه دام: گزینه «2»
10- گزینه دام: گزینه «2»



اگر در این مطلب، نیاز به بیان و آموزش مطالبی می‌بینید یا می‌خواهید در درس‌های دیگر نیز همین‌گونه بررسی‌ها انجام شود، در کامنت مطرح کنید.

Menu