گفت و گوی کاظم قلم‌چی با فاطمه جعفری، رتبه8 ریاضی 98 از تهران

در این مطلب، گفت و گوی کاظم قلمچی با فاطمه جعفری، رتبه 8 ریاضی کشور کنکور98 را باهم می‌خوانیم...

گفت و گوی کاظم قلم‌چی با فاطمه جعفری، رتبه8 ریاضی 98 از تهران


لطفا خودتان را معرفی کنید.

فاطمه جعفری هستم رتبه 4 منطقه یک و 8 ریاضی کشور سال98.


شما از قهرمانان پیوستگی هستید؛ چند آزمون شرکت کردید؟ از چه سالی به کانون آمدید ؟

من از سال دهم در آزمون ها شرکت کردم و در 4 آزمون شرکت کردم.


درس خواندن برای کنکور را به طور جدی از کی شروع کردید؟

من از تابستان شروع به درس خواندن کردم. ابتدا کمتر مطالعه میکردم؛ اما از اواخر تابستان و در روزهای تعطیل به روزی 10 ساعت رسیدم.


منظورتان تابستان سال یازدهم به دوازدهم است ؟

بله؛ تا تیرماه نیز همین ساعت را حفظ کردم و همیشگی بود و آن را تغییر نمی دادم.گفت‌وگو با فاطمه جعفری، رتبه‌ی 8 ریاضی کشور از تهران

در سال کنکور با چه چالش هایی مواجه بودید ؟

با چالش های زیادی در سال کنکور مواجه بودم. به طور مثال از آذر ماه به بعد کمی افت درسی و روحی پیدا کردم و آزمون های جامع دی بدترین آزمون های امسالم بود. خیلی استرس داشتم و حتی چند سوال را نیز اشتباه در پاسخنامه وارد کرده بودم. در دی نیز خیلی کم درس خوانده بودم؛ این بود که خانواده ام کمکم و مشاورم به من کمک کردند. از آن به بعد شاید بهترین آزمون هایم را دادم و خیلی بهتر شروع کردم و بعد از آن سعی کردم نسبت به نتایج و ناراحتی ها بی تفاوت باشم؛ کلا کاری نداشته باشم که رتبه ام چند شده و صرفا می خواستم ببینم در چه دروسی ضعف داشتم تا آنها را برطرف کنم. آن زمان نقطه عطف من بود و باعث شد خیلی پیشرفت کنم.


یعنی اهمیتی به رتبه هایی که در آزمون ها کسب میکردید نمی دادید؟

رتبه را از مدتی به بعد دیگر کاری نداشتم و تنها دقت میکردم که در چه جزئیاتی دقت نداشتم و آنها را در جزوه ای که داشتم می نوشتم که این کار در دوران جمع بندی به من کمک کرد تا جزئی نگر باشم و پیشرفت کنم.


در مورد دوره جمع بندی کمی توضیح می دهید؟

من از اوایل اردی بهشت، جمع بندی را شروع کردم؛ چون مطالعه درس هایم تمام شده بود . مشاورم برای جمع بندی خیلی به من کمک کردند. جزوه هایی که خودم نوشته بودم را می خواندم و خیلی سریع مرور میکردم و تا آخر دوران جمع بندی، دروس را سه بار مرور کردم و خیلی به جزئیات دقت داشتم. آزمون هم از خودم میگرفتم و تحلیل میکردم تا ببینم اشکالم کجاست . به خاطر امتحانات چون بیشتر وقتم را در خانه بودم، کمی افت روحیه پیدا کرده بودم. یعنی فکر میکردم که دارم بد مطالعه میکنم ولی در آزمون های درسی مشکلی نداشتم و بیشتر، روحیه ام افت کرده بود .فاطمه جعفری رتبه 4 و حسام آرمندهی ( کافه بازار )

این افت روحیه را خودتان با تلقین توانستید درست کنید یا پدر و مادرتان نیز نقش داشتند ؟ چطور توانستید به مطالعه برگردید ؟

خانواده ام بعد از آن آزمون خیلی با من صحبت کردند که کاری به نتیجه نداشته باشم و تلاش کنم و گفتند حتی با آن رتبه بد هم رشته دلخواهم قبول می شوم.


چقدر خودتان را آدم زحمتکش و پرتلاشی می دانید ؟

من امسال فهمیدم که می توانم کاری را پیوسته و با تلاش انجام دهم ولی سال پیش اینطور نبودم؛ این باعث شد اعتماد به نفسم بالا برود و پیوسته تلاش کنم و بتوانم منظم باشم.


نمودار ترازهای شما نشان می دهند که امسال در مقایسه با پارسال، 400 نمره افزایش تراز داشته اید؛ این پیشرفت را ناشی از چه می دانید ؟ زحمت و تلاش یا کشف روش های بهتر ؟

بیشتر، زحمت و تلاش است . چون سال یازدهم آنطور جدی نبودم و فقط می خواندم که یک دور دروس را خوانده باشم.


* برای مشاهده فیلم مصاحبه کاظم قلم‌چی با فاطمه جعفــری و سایر رتبه های برتر کنکور98، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

فیلم مصاحبه با رتبه های تک رقمی کنکور98

فایل های ضمیمه

گفت و گوی کاظم قلم‌چی با فاطمه جعفری، رتبه8 ریاضی 98 از تهران
Menu