9 مهارت اساسی که باید به نوجوانان بیاموزید (5)

روزهای زندگی به‌سرعت در حال سپری‌شدن است. با چشم‌برهم‌زدنی، فرزندان شما بزرگ می‌شوند، به دوران نوجوانی و جوانی می‌رسند و زندگی شخصی خود را خواهند داشت.

9 مهارت اساسی که باید به نوجوانان بیاموزید (5)

در این زمان مهارت‌هایی وجود دارد که بهتر است به آن‌ها بیاموزید. درس‌خواندن در مدرسه، اطلاعات متنوعی درباره‌ی موضوعات مختلف در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد؛ اما لزوماً آن‌ها را با مهارت‌های ضروری که در زندگی نیاز دارند، آشنا نمی‌کند.

در این مقاله با فهرستی از مهارت‌های اساسی و موردنیاز فرزندان آشنا خواهید شد و می‌آموزید که پدر و مادر برای آموزش این مهارت‌ها به فرزندانشان چه باید بکنند.

زندگی پر از شگفتی است؛ اما ممکن است همه‌ی آن‌ها برای ما دلپذیر نباشد. اگر می‌خواهید فرزندانتان را در بزرگ‌سالی از اتفاقات غیرمنتظره و ناخوشایند حفظ کنید، باید به آن‌ها کمک کنید تا مهارت‌های زیر را بیاموزند:

مراقبت‌های شخصی و کمک‌های اولیه

یکی دیگر از مهارت‌هایی که هر نوجوان باید بیاموزد، مراقبت از سلامت خود و دیگران است. برای این موضوع مهم باید به نکات زیر توجه کرد:

۱. آگاهی از وضعیت سلامت، علائم هشداردهنده‌ی بیماری‌ها و نحوه‌ی استفاده از داروهای ساده و کاربردی بسیار مهم است.

۲. معاینه‌ی پزشکی به‌موقع و مراجعه‌ی دوره‌ای به پزشک و دندان‌پزشک، یکی از اصولی است که باید در تمام طول زندگی رعایت شود.

۳. به فرزند خود بیاموزید که در برابر بیماری‌های واگیردار از خودش مراقبت کند و در محیط‌های آلوده قرار نگیرد. بخش زیادی از حفظ سلامت به عهده‌ی خودمان و در کنترل ماست.

۴. با فرزندتان درباره‌ی بیمه‌های درمانی صحبت کنید. فرزندتان در آینده باید خانواده‌‌ی خود را اداره کند و بسیار مهم است که با بیمه‌هایی که مسئول تأمین سلامتش هستند، آشنا باشد.

۵. شماره‌ها‌ی اضطراری مانند پزشک خانوادگی و اورژانس را به فرزندتان بیاموزید.

۶. او را به کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه بفرستید. هرکس فارغ از سن و جنسیت، باید چگونگی ضدعفونی‌کردن و بستن زخم‌ها، استفاده از باند و دیگر مهارت‌های کمک‌های اولیه را بلد باشد.

۷. کمک به انسان‌ها از طریق تنفس دهان‌به‌دهان، ماساژ قلبی و آتل‌بندی نیز مهم است و ممکن است منجر به نجات جان انسان‌های دیگر شود. بهتر است این مهارت‌ها را در منزل تمرین کنید تا در مواقع ضروری بتوانید به کمک هم بشتابید.

برای حفظ سلامت، فرزند خود را در منزل از همه‌ی کارها منع نکنید. به او اصول مراقبت شخصی را بیاموزید. بهترین فضا برای یادگیریِ مراقبت شخصی، خانه است.

منبع :

Menu