تورق سریع برترهای تهران: مینا اعظم‌طاهری

برنامه‌ی تورق سریع مینا اعظم‌طاهری، یکی از برترهای تهران در زیر آمده است. این گفتگو در جلسه‌ی نفرات برتر تهران آزمون 7 تیر 98 انجام شده

تورق سریع برترهای تهران: مینا اعظم‌طاهری

مینا اعظم‌طاهری هستم، فارغ التحصیل تجربی:

رتبه‌ی شما سال قبل چند شد؟

1500

پارسال هم کانون می‌آمدید؟

 مدرسه آزمون می‌دادم که تا فروردین آزمون می دادیم و بعدش آزمون‌های دیگری دادیم که به نظرم اشتباه بود و امسال این کار را نکردم.

امسال چه کار کردید؟ باز برنامه‌تان را تغییر دادید؟

امسال یک برنامه داشتم.

نظر شما در مورد برنامه‌ی امسال کانون برای شما چه بود؟

اول از برنامه فارغ التحصیل‌ها شوکه شدم ولی به مرور متوجه شدم که کار خوبی است همگام بود.

سنجاق شدن به برنامه‌ی دانش‌آموزان را قبول داشتید؟

بله یک نظم فکری می‌آورد.

من از اواسط اردیبهشت به تورق سریع فکر کرده بودم.

خیلی از برترها به این موضوع اشاره کردند الان به چه فکر می‌کنید؟

 به روز کنکور و این‌که به نظرم روز کنکور همان طوری که برنامه ریزی کردم پیش می‌رود؛ امسال شرایط مختلف آزمون را تجربه کرده ام مثلا در کانون شرق آزمون می دادم و دانش آموزان مختلف هم بودند مثلا در یک آزمون دو نفر بودند که از اول تا آخر آزمون فقط حرف می زدند و ممکن است شرایط مشابه‌ای در کنکور هم رخ بدهد، نتیجه ی آزمونم هم بد نشد.

هفته‌ی آخر را چه کار می‌کنید؟

من همان موقع جمع‌بندی، هر آزمون که می دادم یک دفتر داشتم دو قسمت کردم هم بی دقتی های پرتکرارم را می نوشتم (مثلا عدد را هنگام حل کردن تغییر می دهم)، هم اشتباهات علمی ام را و هم نکاتی که در کنکور تکرار شده اند و تصمیم دارم آن را مرور ‌کنم.

کاظم قلم چی: در کتابی که اخیرا می‌خوانم نوشته شده خردمندی با سن به دست نمی آید با یادگیری و تجربه به دست می آید. این افراد در سن 17 و 18 سالگی به خرد خوبی رسیده اند. افراد با مرور زمان و خودبخودی به خرد نمی‌رسند. عمق زندگی مهم است این‌که چقدر یاد می‌گیرید و چقدر تجربه کسب می‌کنید.

برای هر درسی می‌دانم باید چه کار کنم مثلا یک جزوه برای ریاضی دارم که تیترهایش را می خوانم یک سری از سوال هایم را هم علامت زده‌ام.

برای زیست شناسی تورق سریع دارم قیدها را هایلایت کرده ام می دانم کجای کتاب مهم تر است و مرور می کنم. مطالب پرتکرار را هم زودتر می خوانم.

برای فیزیک خلاصه هایم دو بخش است یکی با توضیح نوشته‌ام یکی فقط فرمول ها هستند خیلی طول نمی‌کشند شاید 2 الی 2.5 ساعت طول بکشد.

در مساله های شیمی مشکل ندارم متن کتاب را خلاصه نوشتم مرور می کنم و اگر تستی دیدم که قبلا نوشته ام نکته‌ی خاصی دارد مرور می‌کنم.

می‌رسید؟

بله چون زیاد نیستند برای همین آزمون خوانده ام مثلا شاید کلا 3 ساعت خلاصه های سه پایه‌ی شیمی طول بکشد.

برای ادبیات لغاتش را مرور می‌کنم تاریخ ادبیات را هم خلاصه کرده‌ام آن‌ها را می‌خوانم.

عربی یک جزوه دارم که مرورش خیلی طول نمی کشد.

دینی را هم دو قسمت کردم آیه ها و متن کتاب. متن کتاب را مثل زیست می‌خوانم ولی در آیه‌ها طبقه بندی کرده ام مثلا برای کفر تمام آیه های مربوطه را جمع‌بندی کرده‌ام، این مرور 20 درصد، درصدم را بالاتر برده است.

زبان را هم قبلا لغت‌هایش را خلاصه کرده‌ام که مرور می‌کنم.

سه شنبه یک آزمون مجموعه می زنم و دو آزمون عمومی کار می کنم.

Menu