تحلیل درس درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور 97

درس درک عمومی ریاضی وفیزیک در مقایسه با سال 95و96 ، ساده‌تر از حد انتظار بوده است. از 25 سوال درک ریاضی مباحث به این ترتیب آورده شده بود: * 6 سوال به محاسبات عددی اختصاص

تحلیل درس درک عمومی ریاضی و فیزیک کنکور 97

تحلیل درس درک عمومی ریاضی و فیزیک از نگاه رتبه 7 منطقه 2 هنر 96

نسیم پوراحمد دانشجوی طراحی صنعتی دانشگاه تهران

سلام دوستان 

درس درک عمومی ریاضی وفیزیک در مقایسه با سال 95و96 ، ساده تر از حد انتظار بوده است. از 25 سوال درک ریاضی مباحث به این ترتیب آورده شده بود:

  • * 6 سوال به محاسبات عددی اختصاص داشت ، که مباحث سواالت آن با سال های اخیر مشابه بود و مبحث جدیدی در اینقسمت وجود نداشت .- سوال های 134 و135 سواالت چالش برانگیز این قسمت بودند ، و سایر سوال ها ساده ارزیابی می شوند. 

*6 سوال مربوط به مباحث هوش هندسی بود .- سوال 151 از ترکیب تصاویری استفاده کرده بود که در 5 سال گذشته تکرار شده بود .-و در سوال 149 که از واژه ) لغزش( استفاده شده بود ، باعث ایجاد نوعی دام آموزشی برای داوطلبین میشد . 

* سواالت مربوط به هندسه 10 سوال را به خود اختصاص داده بود که به شرح زیر است.-3 سوال مربوط به هندسه فضاییهندسه فضلیی نسبت به سال های گذشته افزایش تعداد داشته ) معموال در 3 سال گذشته 1 الی 2 سوال از آن مطرحمیشده ( . در سوال 148 که دو هجم دایره و هرم را درون یکدیگر قرار داده بود از سری سواالت جدید بود.- 2 سوال مربوط به هندسه مثلث- 2 سوال مربوط به چند ضلعی ها- در سوال 143 درون شکل بی تکلیف بودن عدد )4 )درون شکل باعث شک بر انگیز شدن سواالت میشد.- 1 سوال مربوط به دایره - این سوال )144 )با توجه به این که سوال ساده ای ارزیابی میشد ، اما شکل آن گیج کننده بهنظز می رسید.- 2 سوال مربوط به خط وصفحه- از نکات بسیار جدید و جالب در این سواالت ، استفاده از توابع در بدست آوردن مساحت مثلث بود.

* 1 سوال مربوط به الگو سازی بود که از نظر محتوای اصلی و خواسته مساله مشابه با سال های گذشته بود. 

* 2 سوال نیز مربوط به تبدیالت هندسی بود ، که میتونا آن را کامال مشابه با سال های گذشته دانست. 

از 5 سوال درک عمومی فیزیک 

* 1 سوال مربوط به آینه و عدسی بود که با توجه محاسباتی نبودن آن از سال های گذشته آسان تر بود . 

* 1 سوال با تصویر ) انتخاب شده از آزمایش های کتاب فیزیک 1 )که مشابه آن در سال های اخیر نیز وجود داشته است .

 * 2 سوال مربوط به مبحث ( قضیه کار و انرژی ) 

* 1 سوال برای پایستگی انرژی و سرعت- برخالف سال های گذشته از مبحث انرژی گرمایی سوال طرح نشده است .

Menu