دوست دارید به معلم مورد علاقه خود چه بگویید؟

تدریس می‌تواند کاری دشوار و بی پاداش باشد. امروز روز معلم است. پس می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا از تمام معلمانی که سال‌ها برای تک‌تک ما تلاش کرده‌اند قدردانی کنیم

دوست دارید به معلم مورد علاقه خود چه بگویید؟

تدریس می‌تواند کاری دشوار و بی پاداش باشد. امروز روز معلم است. پس می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم تا از تمام معلمانی که سال‌ها برای تک‌تک ما تلاش کرده‌اند قدردانی کنیم.

همگی ما در طول دوران تحصیل خود حداقل یک معلم موردعلاقه داشته‌ایم- کسی که بیش از همه بر روی ما تأثیرگذار بوده است. احتمالاً هم هیچ‌گاه فرصت آن پیش‌نیامده است که واقعاً از او تشکر کنیم. پس امروز همه یک صدا می‌گویم: معلمان عزیز، همیشه قدر شمارا می‌دانیم!

بیایید برخی از حرف‌های همکاران ما درباره معلم موردعلاقه‌شان را باهم بخوانیم:

«به معلم موردعلاقه‌ام می‌گویم این‌که باور او به من هیچ‌گاه کم نشد و تشویق‌های او توانست به من کمک کند بتوانم به موفقیت‌های تحصیلی خود برسم، موفقیت‌هایی که حتی فکرش را هم نمی‌کردم. فکر می‌کنم بدون حمایت‌ها و راهنمایی‌های او زندگی کاملاً متفاوتی می‌داشتم.»

«شما داستان‌هایی عالی برای ما تعریف می‌کردید که الآن می‌فهمم آن داستان‌ها برای مجهز کردن ما برای زندگی آینده بوده است.»

«من از معلم زبانم تشکر می‌کنم که ما را مجبور می‌کرد فیلم‌های معروف را ببینم یا با استفاده از عروسک و بازی به ما کلمات جدید می‌آموخت. اگر امروز او را ببینم از او تشکر می‌کنم که یادگیری یک‌زبان جدید را بسیار سرگرم‌کننده کرد، داستان‌ها را به شکلی تعریف می‌کرد که انگار واقعی هستند، که قواعد دستوری را بارها و بارها تکرار می‌کرد تا زمانی که همه دانش‌آموزان کلاس آن‌ها را یاد بگیرند، و برقراری ارتباط کلامی را به من آموخت. اگرچه او خیلی سریع عصبانی می‌شد، اما به ما فهماند که اگر پشتکار داشته باشیم می‌توانیم به همه‌چیز دست پیدا کنیم.»

«هنوز به خاطر دارم که چقدر درس‌ها را جالب توضیح می‌دادید و چقدر مطالب خارج از کتاب به ما می‌آموختید. مثلاً اینکه چرا سیگار کشیدن یک عادت زشت است و یا چرا پس از شنا در دریا برنزه می‌شویم، یا لذت کتاب خواندن فقط برای سرگرمی. و اینکه رقابت داشتن اصلاً بد نیست، اما دوستی ارزشمندتر است.»

«من از معلم فیزیک دبیرستانم تشکر می‌کنم. دوست دارم بداند که تا چه حد به دانش‌آموزان دختر انگیزه می‌داد. او یک معلم عالی بود: الهام‌بخش، باهوش، خوش‌طبع و باحال. من همیشه نسبت به فیزیک بی‌علاقه بودم اما کلاس‌های او را دوست داشتم.»

«من خیلی درس‌خوان بودم پس معلم‌های موردعلاقه‌ام زیاد هستند. اما از همه آن‌ها تشکر می‌کنم که در تمام شرایط از من حمایت کردند. من روز و شب درس می‌خواندم و گاهی خارج از ساعات مدرسه سراغ آن‌ها می‌رفتم و آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کردند تا به درس‌های من کمک کنند و من را برای دنیای بیرون آماده سازند. من همیشه قدردان آنان خواهم بود که به من اعتمادبه‌نفس بخشیدند تا به دنبال علایق خود بروم.»

«معلم عزیزم، حمایت‌ها و تشویق‌های شما، هم درسی و هم احساسی، برای تمام دانش‌آموزان الهام‌بخش بود. کلاس‌های خارج از برنامه که در خانه شما تشکیل می‌شد نیز نشان‌دهنده این است که شما یک معلم خارق‌العاده بودید.»

شاید این انگیزه‌ای باشد تا به سراغ معلم‌های گذشته خود بروید، شماره یا آدرس آنان را پیدا کرده و با شاخه‌ای گل به دیدار آن‌ها بروید.

روز تمام معلمان عزیزمان مبارک!

منبع:

https://www.studiosity.com/blog/things-wed-say-to-our-favourite-teachers-now

Menu