رسیدن به درصد‌های بالا در درس دین و زندگی

رسیدن به در صد‌های بالا در درس دین و زندگی چندان دشوار نیست اما راه و روش خاص خودش را دارد...

رسیدن به درصد‌های بالا در درس دین و زندگی

رسیدن به در صد های بالا در درس دین و زندگی چندان دشوار نیست اما راه و روش خاص خودش را دارد. درک پیام آیات و ارتباط بین آیات و دروس مختلف را لازم است خوب یاد بگیریم.

می دانیم منبع اصلی فرا گرفتن این درس کتاب درسی است. اما کتاب درسی تا چه حد کامل است ؟ و تا چه حد نیاز های ما را مرتفع می کند ؟

درست است متن کتاب درسی کامل است اما ارتباط بین دروس به راحتی قابل فهم نیست ، آیه ها در کتاب ترجمه شده است اما درک پیام آنها نیاز به راهنمایی دارد ، درک ارتباط بین آیات در دروس مختلف هم راحت نیست

بنابراین در کنار کتاب درسی نیاز به یک کتاب کمک آموزشی احساس می شود که بتواند کمبود های کتاب درسی را جبران کند

کتاب آبی دین و زندگی گزینه ی مناسبی برای پاسخ دادن به این نیازهاست ؛ درک پیام هر آیه ، ارتباط آن با متن کتاب و آیات دیگر از مواردی است که در درسنامه های کتاب آبی گنجانده شده است.


در کنار مطالعه ی درس، برای رسیدن به تسلط ، نیاز به تمرین و تست زنی داریم

برای تست زدن بهتر است از سوالات کنکور های گذشته که بخش عمده ای از نیاز های ما را برطرف می کنند ، شروع کنیم. سوالات کنکورهای سال های گذشته به صورت درس محور در کتاب آبی قرار دارد ، همچنین برای دانش آموزانی که به تست های بیشتری نیاز دارند ، تعدادی تست از آزمون های گذشته ی کانون در بخشی مجزا برای هر درس آورده شده است.

بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند که برای رسیدن به درصد های بالا در درس دین و زندگی نیاز است که تعداد زیادی تست از منابع مختلف حل کنند ، در صورتی که تجربه شخصی من نشان داد که با خواندن کتاب درسی و به کمک کتاب آبی کانون می توانیم در درس دین و زندگی به درصد بالا برسیم.


علی جدیدی – دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف

Menu