تحلیل آزمون 12 خرداد هنر

همیشه یکی از مواردی که بسیار به دانش آموزان توصیه میشود تحلیل آزمون است و مطالعه‌ی تحلیل آزمون میتواند اطلاعات خوبی به دانش آموز ارائه کند از این رو توصیه میکنم حتما مطلب

تحلیل آزمون 12 خرداد هنر

به نام خدا 

دوستان عزیزم سلام 

همیشه یکی از مواردی که بسیار به دانش آموزان توصیه میشود تحلیل آزمون است و مطالعه ی تحلیل آزمون میتواند اطلاعات خوبی به دانش آموز ارائه کند از این رو توصیه میکنم حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید 

نویسنده مطلب همکار محترم خانم مهشید مسیبی از دانشجویان برتر کانونی هستند که از  ایشان برای تهیه ی مطلب بسیار سپاسگذارم .

تحلیل آزمون 12 خرداد

طبق تحلیلی که بر مباحث درک عمومی هنر، خلاقیت تصویری و ترسیم فنی داشتم به شرح زیر گزارش نوشتم:یکی از شاگردانم فرزانه استیکی با تراز 7021 رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود که این نشان از سخت بودن آزمون، پایین آمدن تراز کلیه دانش آموزان و در نتیجه ارتقائ رتبه ی بعضی از دانش آموزان شد که ازنظر من سختی آزمون یک فرصت و نقطه قوت می باشد که اگر مهارت تست زنی با تسلط بر روی مباحث درسی همراه شود چه بسا دانش آموزانی که واقعا زحمت میکشند نتیجه بهتری میگیرند. البته یکی ازدلایل سختی آزمون جامع بودن مباحث و کلی نگری روند آزمون می باشد که ناخودآگاه تراز دانش آموزان به طور کلی پایین می آید.

درک عمومی هنر: نسبت سوالات دشوار به سوالات ساده بیشتر بوده، سوالات اکثرا از کتب درسی مخصوصا کتب اصلی درک عمومی هنر مانند آشنایی با بناهای تاریخی، سیر هنر در تاریخ،آشنایی با میراث فرهنگی، تاریخ هنر ایران و جهان طرح شده بودند و سوالات منابع آزاد به گونه ای بود که با تسلط کامل بر کتب درسی و تحلیلی برخورد کردن با سوالات قابل حل بود. به نظر من سوالاتی که ازکتب درسی طرح شده بودند بسیار مفهومی و هوشمندانه بودند که تنها با تسلط کامل به مبحث و درک آن موضوع به صورت جامع _ به معنای برقراری یک ارتباط کلی بین مطالب بین کتبی_ قابل حل بودند.

ترسیم فنی: 6 سوال از 20سوال ترسیم مختص به نما بود و متاسفانه از خط و صفحه وهندسه که جزو مباحث پرسوال هستند کمتر سوال اومده بود از نظر من خیلی سخت نبود و با تجسم فضایی خیلی راحت حل میشد.

خلاقیت تصویری: اکثریت تصاویر از کتب درسی طرح شده بودن ولی سوالات مربوط به آنان بسیار تحلیلی و مفهومی بود و کسانی که خوب مبحث درک تصویر رو یاد گرفته باشند و با مبانی اولیه ومفاهیم آشنا شده باشن میتوانستند پاسخ دهند.

نتیجه: درکل به نظرم آزمون خوبی بود و برای دانش آموزانی که خوب کارکرده بودند و خوب درس خوانده بودند یک گام موفق به جلو بود زیرا برخلاف تصور عامه پایه ی اصلی و اساسی کنکور هنر بر کتب درسی بنا شده است و اکثریت غریب به 70درصد سوالات منابع آزاد در مبحث درک عمومی هنر با تسلط کامل به کتب درسی و خواندن دایره المعارف هنر رویین پاکباز قابل حل می باشد خوشبختانه سوالات منابع آزاداکثرا کاملا مرتبط با مباحث درسی می باشد و فقط کمی گسترده تر و مفهومی تر هستند از نظر من شرط اول برای موفقیت در کنکور هنر درک کردن آن و برقراری ارتباط با مباحث آن می باشد کنکور هنر یک کنکور صرفا حفظی نیست بلکه مفهومی و کاملا تحلیلی است.

مهشید مسیبی

Menu