مهر امسال زنگ کتابخوانی در مدارس نواخته می‌شود

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح "زنگ مستقل کتابخوانی و مطالعه برای دانش آموزان" از سال تحصیلی آینده در مدارس اجرا می‌شود.

مهر امسال زنگ کتابخوانی در مدارس نواخته می‌شود

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح "زنگ مستقل کتابخوانی و مطالعه برای دانش آموزان" از سال تحصیلی آینده در مدارس اجرا می شود.

حمیدرضا کفاش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیماافزود: زنگ مطالعه و کتابخوانی برای دانش آموزان ابتدایی به صورت مستقل در برنامه درسی دیده و برای دانش آموزان دوره دبیرستان هم در دروس جدید، این زنگ به عنوان مطالعه و پژوهش نیز گنجانده شده است.


وی به تعداد کتابخانه های مدارس اشاره کرد و گفت: حدود 25 هزار مدرسه همچنان بدون کتابخانه هستند که درصددیم کتابخانه های مستقل نیز برای این مدارس ایجاد کنیم.


رئیس جمهور دو سال پیش در مراسم آغاز سال تحصیلی از وزیر آموزش و پرورش خواست برای دانش آموزان زنگ مستقل مطالعه و کتابخوانی اجرا کند که این دستور رئیس جمهور پس از دو سال قرار است از امسال اجرایی شود.


کفاش از ممنوعیت برگزاری اردوهای دانش آموزی بدون رضایت اولیا خبر داد و افزود: وسایل نقلیه دانش آموزان برای رفتن به اردوهای تابستانی حتما باید استاندارد باشد و برگزاری این اردوها نیز حتما باید با تعداد لازم مربیان اجرا شود.


وی تاکید کرد: رفت و آمد دانش آموزان به اردوهای تابستانی در هنگام شب کاملا غیرقانونی است بلکه اعزام آنان باید در روز انجام شود.

Menu