پول‌های غریب و عجیب!

عده‌ای خودشان را آماده کرده‌اند که اگر روزی فضایی‌ها خواستند بیایند زمین و پفکی، آدامسی، چیزی بخرند، بتوانند پول خرج کنند!

پول‌های غریب و عجیب!

پول‌های پشمالو

در گذشته‌های دور، در بخش‌هایی از کشور پهناور روسیه، به‌جای «روبل» از پول دیگری استفاده می‌شد که کمی پشمالو و نرم بود. این پول، در واقع پوست سنجاب‌های بخت‌برگشته‌ای بود که شکار می‌شدند. البته فقط پوست سنجاب‌ها پول نبود، بلکه اعضای دیگر بدن آن‌ها هم ارزش‌های مختلفی داشت. مثلاً پنجه‌هایشان هم ارزش زیادی داشت. چون مردم تصور می‌کردند این پنجه‌ها می‌تواند از آن‌ها در مقابل طاعون دفاع و از آن‌ها محافظت کند.

پول‌های سنگی

در قاره‌ی استرالیا و اقیانوسیه، کشوری وجود دارد که از حدود 1000 جزیره‌ی کوچک تشکیل شده. به همین دلیل نام آن را «جزایر سلیمان» گذاشتند. بیش‌تر مردم این کشور در قبایل بومی زندگی می‌کنند با این‌که واحد پول رسمی آن‌ها، «دلار جزایر سلیمان» است، اما در برخی نقاط، از پول دیگری استفاده می‌کنند که هیچ شباهتی به سکه و اسکناس ندارد. این پول‌ها، در واقع سنگ‌های بزرگی هستند که در میانشان، یک سوراخ تراشیده شده. این سنگ‌ها بسیار سنگین هستند و آن‌ها را از دریا استخراج می‌کنند. زمانی‌که این سنگ‌ها به سختی از اعماق دریا بیرون آورده می‌شوند، ممکن است حتی چند نفر جانشان را از دست بدهند. در حقیقت یکی از چیزهایی که باعث می‌شود این سنگ‌ها قیمتی‌تر و با ارزش‌تر شوند، تعداد کسانی است که برای به‌دست آوردن آن‌ها جانشان را از دست داده‌اند!

پول با آب مقدس

پول عجیب بعدی، مربوط به کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام به نام «پالائو» است. در این جزیره هم پول‌هایی سنگی، شبیه آنچه در جزایر سلیمان دیدیم، وجود دارد. اما علاوه بر این‌ها، در سال 2008 یعنی 8 سال پیش دولت این کشور تصمیم گرفت یک سکه‌ی جدید ضرب کند. روی این سکه، یک شیشه‌ی بسیار کوچک هم وجود دارد که درونش کمی آب مقدس ریخته‌اند. دلیل ضرب این سکه‌ها این بود که آن‌ها باور دارند با این کار، پولشان برکت پیدا می‌کند.

پول‌های فضایی

عده‌ای خودشان را آماده کرده‌اند که اگر روزی فضایی‌ها خواستند بیایند زمین و پفکی، آدامسی، چیزی بخرند، بتوانند پول خرج کنند! به همین دلیل، آن‌ها پول‌های خاصی را طراحی کرده‌اند که درون‌شان آلیاژهای مختلف به‌کار رفته و ارزش‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند. البته برای این‌که پول‌ها ارزش پیدا کنند، باید صبر کرد و دید فضایی‌ها در آینده حاضرند با آن‌ها خرید کنند یا نه؟

منبع: همشهری بچه‌ها

Menu