تربیت 123 مدرس آموزش خانواده در هرمزگان

رئیس اداره مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش کشور در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره خانواده ناحیه یک بندرعباس گفت: در سال جاری 123 مدرس آموزش خانواده در هرمزگان تربیت می‌شوند.

تربیت 123 مدرس آموزش خانواده در هرمزگان

رئیس اداره مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش کشور در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره خانواده ناحیه یک بندرعباس گفت: در سال جاری 123 مدرس آموزش خانواده در هرمزگان تربیت می‌شوند.

به گزارش سایت کانون فرهنگی آموزش به نقل از پانا، دهنوی با مثبت خواندن ماهیت مراکز مشاوره خانواده در جامعه اظهار داشت: خانوده‌ها در عصر حاضر با مشکلات متعددی مواجه هستند که تعادل و بنیاد آنها را تهدید می‌کند. در این راستا وجود مکانی برای کمک به خانواده‌ها ضروری است.

وی افزود: هدف از ایجاد مراکز مشاوره خانواده کمک به تعادل و استحکام نهاد خانواده است.

به گفته دهنوی، انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از دو طریق درصدد کمک به استحکام خانواده‌ها برآمده است. در گام اول افزایش سطح آگاهی والدین از طریق برگزاری کلاسهای آموزش خانواده و دیگری احداث مراکز مشاوره خانواده در استان‌های مختلف است.

رئیس اداره مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از هشت هزار مدرس آموزش خانواده در کشور وجود دارد. در سال گذشته و سال جاری بیش از 600 نفر آموزش دیده‌اند که آگاهی بخشی به خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف، بازگو کردن معضلات و مشکلات عصر حاضر و راهکارهای ارتقاء ارتباط والد و فرزند را بر عهده دارند.

دهنوی با اشاره به اینکه زمانی که خانواده‌ها با وجود آگاهی‌بخشی و آموزش توسط مدرسین در کلاس‌های آموزش خانواده باز دچار مشکل می‌شوند نیاز به مراکزی است که برای خانواده‌های آسیب‌پذیر خدمات راهنمایی و مشاوره‌ای انجام دهند. اگر وضعیت خانوادها از حالت تعادل خارج شده‌اند یا فرزندان دچار مسائل و آسیب‌های تربیتی هستند و حتی مشکلات ارتباطی بین زوجین رخ داده باشد، به وسیله مشاورین امین و مجربی که در مراکز مشاوره خانواده مستقر هستند، سعی در استحکام، تعادل و حفظ بنیان خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

این مسئول همراهی و دلسوزی مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش هرمزگان را نسبت به مراکز مشاوره خانواده مطلوب خواند و خاطرنشان کرد: کمتر مرکز مشاوره‌ای در کشور از لحاظ فضای فیزیکی مشابه مرکز مشاوره خانواده ناحیه یک بندرعباس است که این نشانه وسعت دید مدیران نسبت به اهمیت مشاوره در جامعه است.

دهنوی تصریح کرد: در سال جاری 123 مدرس آموزش خانواده در استان هرمزگان تربیت می‌شوند. همچنین دوره سه روزه خانواده درمانی با حضور اساتید برجسته کشوری ویژه مدیران مراکز مشاوره خانواده در دی‌ماه سال جاری به میزبانی مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

منبع :

Menu