آزمون سلامت روان دانش آموزان مدارس متوسطه اول برگزار می‌شود

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، از برگزاری آزمون سلامت روان برای بیش از یک میلیون دانش آموز مدارس دوره اول متوسطه خبر داد.

آزمون سلامت روان دانش آموزان مدارس متوسطه اول برگزار می‌شود

در سالهای گذشته با توجه به محدودیت زمانی، آزمون آسیب شناسی روانی اجتماعی در مدارس متوسطه سراسر کشور انجام می شد و امسال نیز با درنظر گرفتن موقعیت جغرافیایی، این آزمون در چند نوبت و طبق زمان تعین شده، برگزار می شود.
وی گفت: در این رابطه اردیبهشت ماه آزمون مشاوره ای در هفته مشاغل در مدارس دوره متوسطه برگزار شد و امسال نیز با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، طرح آمایش مشکلات و آسیب شناسی روانی و اجتماعی دانش آموزان دختر در دوره متوسطه با هدف تعیین بروز و شیوع انواع آسیب شناسی روانی اجتماعی به تفکیک هر منطقه، برگزار می شود.
شکوهی با بیان اینکه طرح «مدارس دوست دار زندگی» با هدف مداخله علمی برای افزایش مهارت پذیری و توانمند سازی دانش آموزان، مربیان و والدین آنها سال گذشته با همکاری سازمان بهزیستی کشور در تهران بصورت پایلوت انجام گرفت، افزود: با توجه به موفقیت آمیز بودن خروجی این طرح، امسال نیز این طرح به مدارس کشور تعمیم داده می شود.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری آزمون های سلامت روان در مدارس متوسطه طی سالجاری گفت: این طرح که برای سنجش ظرفیت سلامت و شناخت روان دانش آموزان از سال تحصیلی 94 -93 برای پایه دهم و سال 95 - 94 برای دانش آموزان پایه نهم انجام شد، در سال جاری تحصیلی 96 - 95 برای پایه هشتم انجام خواهد شد و این طرح در واقع حرکتی در راستای شناخت آسیب ها، رفع و یا کاهش اثرات آن در بین محصلان است.
وی ادامه داد: در طرح آسیب شناسی که اردیبهشت ماه و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انجام شد، افزون بر 26 هزار نمونه در سطح کشور جمع آوری و تحلیل شد و با توجه به گستردگی طرح، اکنون در حال ارجاع نتایج بدست آمده آن به دستگاه ها و مدیران مربوطه برای تصمیم گیری و اتخاذ روش ها هستیم.
وی با بیان اینکه همچنان نتیجه نهایی این آزمونها حاصل نشده، گفت: پس از بررسی و تجزیه و تحلیل نتایج آزمون و توصیه و جمع بندی ها و مشارکت نظرات مشاوران با همکاری دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش و همچنین پژوهشگرانی که این آزمونها را برگزار کردند، اطلس آسیب ها با توجه به بعد جغرافیایی و بومی که زمان زیادی صرف آن خواهد شد، برای کاهش آسیب های روانی در بین دانش آموزان تصمیم گیری می شود.

Menu