رقابت در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

دبیر دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی گفت: یک هزار و 56 گروه دانش آموزی روزهای 10 و 11 اردیبهشت در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی ابداعات و اختراعات خود را به رقابت می گذارند.

رقابت در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

به گزارش خبرنگار ایرنا، الناز فطیر خورانی در نشست خبری اظهار داشت: این تعداد گروه دانش آموزی از میان یک هزار و 200 گروه دانش آموزی که در مرحله اول جشنواره شرکت کرده بودند، انتخاب شده اند.

وی با اشاره به اینکه دهمین جشنواره با همکاری دانشگاه شهید بهشتی و موسسه فرهنگی و ا طلاع رسانی تبیان برگزار می شود، اضافه کرد: جشنواره در چهار بخش نمایشگاهی، سمینارهای علمی، مسابقات و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

مدیر مرکز یادگیری موسس فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری در بین دانش آموزان کشور، ایجاد زمینه ظهور خلاقیت و توانایی های بالقوه دانش آموزان و گسترش فرهنگی پژوهشگری در بین دانش آموزان عنوان کرد.

دبیر دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی یادآورشد: ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره از 13 آبان سال 93 آغاز شد که در مرحله نخست بیش از پنج هزار دانش آموز از مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم از 200 مدرسه و مرکز آموزشی کشور ثبت نام کردند و در نهایت پس از داوری های اولیه، یک هزار و 200 گروه از 20 استان کشور برگزیده و راهی مرحله دوم شدند.

فطیر خورانی اظهار کرد: در مدت دو روز رقابت راه یافتگان به مرحله دوم، گروه ها دستاوردهای خود را در سه بخش غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات ارایه کرده و در نهایت هیات داوران دانشگاه شهید بهشتی، یکصد گروه برتر جشنواره را انتخاب کرده و در مراسم پایانی از آنها با اهدا تندیس و جوایز نقدی تقدیر خواهد شد.

وی توضیح داد: دانش آموزان شرکت کننده در این مرحله از جشنواره ابداعات، اختراعات و پروژه های خود را در بخش سمینارها و غرفه ها در قالب موضوعاتی چون علوم فیزیکی، علوم زیستی، علوم شیمی، علوم ریاضی، رایانه، معارف اسلامی، فنی و مهندسی، اجتماعی، روانشناسی ارایه می کنند.

دبیر دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی ادامه داد: همچنین در بخش مسابقات، دانش آموزان موضوعاتی همچون سازه های ماکارونی، برنامه نویسی، ماشین های کمیکار (ماشین هایی که با سوخت شیمیایی کار می کنند)، گرایش مسابقات روباتیک شامل گرایش های روبات های مسیریاب، جنگجو، امدادگر و نمایشی و گرایش مسابقات هوافضا، گرایش های گلایدر، موشک آبی وهاور کرافت ارایه خواهند کرد.

فطیر خورانی به دیگر برنامه های دو روز جشنواره اشاره کرد و افزود: بازدید از دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شهید بهشتی، برگزاری کارگاه های تخصصی و ارایه فعالیت های خلاقانه در قالب غرفه هیجان، بازی و یادگیری از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جشنواره پروژه های دانش آموزی امسال میزبان تعدادی از گروه های بین المللی در بخش مسابقات رباتیک بوده و در حین برگزاری جشنواره نیز تیم داوری بنیاد ملی نخبگان، ابداعات و اختراعات دانش آموزی را ارزیابی و بررسی خواهند کرد.

فطیر خورانی افزود: با تفاهم نامه ای که میان وزارت آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان منعقد شده است، برگزیدگان این جشنواره برای داوری در جشنواره خوارزمی و نخبگان معرفی می شوند.

منبع :

Menu