با رعایت این نکات سفری سبز را در تعطبلات تجربه کنید

قبل از اینکه اهی سفر و جاده بشوید یادتان باشد شما در حال ترک کردن خانه تان هستید

با رعایت این نکات سفری سبز را در تعطبلات تجربه کنید

قبل از ترک خانه

قبل از اینکه اهی سفر و جاده بشوید یادتان باشد شما در حال ترک کردن خانه تان هستید اما این به این معنا نیست که شما دیگر در قبال شهر و خانه ای که آن را ترک می کنید هیچ مسئولیتی ندارید کاراهای زیادی است که باید قبل از ترک خانه انجام دهید .

ترک خانه

قبل از ترک خانه از بسته بودن همه پنجره ها مطمئن شوید تا در برگشت با خانه ای گردو خاک گرفته و نیازمند شستشو رو به رو نشوید .

سپس سیستم های گرمایشی را خاموش یا بسیار کم کنید چون در نبود شما نیازی نیست خانه مثل زمان حضورتان گرم باشد اگر گل و گیاه آپارتمانی دارید و برای حفظ آنها دمای مناسبی در محیط نیاز دارید همه را در یک اتاق جمع کرده و دمای آن اتاق را بر اساس نیاز آنها تنظیم کنید . به این ترتیب از گرم نگهداشتن بقیه خانه بی نیاز خواهید شد . زحمت کوچکی که شما برای جا به جا یی گلدان های تان می کشید باعث صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت خواهد شد .

وسیله سفر

انتخاب شیوه و سیله سفر تقریبا مهم ترین تصمیمی است ککه برای سفرتان می گیرید این انتخاب البته بسیار تحت تاثیر مقصد یا مقاصد سفر و برنامه ای است که برای سفرتان دارید اگر شرایط سفرتان اجازه می دهد توصیه ما به شما برنامه ریزی دقیق برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند قطار اتوبوس و هواپیماست . این کار علاوه بر اینکه از حجم ترافیک در مسیر های پر رفت و آمد کم خواهد کرد باعث مصرف کمتر سوخت و آلودگی های ناشی از آن خواهد شد با این حال اگر شرایطتان اجازه نمی دهد سفر را بر اساس ماشین شخصی برنامه ریزی کنید . اگر تصمیم دارید با وسایل نقلیه عمومی سفر کنید برنامه ریزی دقیق و تهیه بلیت فراموش تان نشود اما اگر ماشین شخصی را انتخاب می کنید نه تنها چیزی از مسئولیت تان کم نخواهد شد بلکه مخاطب این بخش خود شما بخش خود شما هستید .

تمهیدات سفر با ماشین شخصی

ماشین شخصی تان همیشه باید آماده و سالم باشد اما قبل از سفر از سلامت ماشین ، تنظیم موتور ، تنظیم باد چرخ ها و غیره مطمئن شوید .

در ضمن قبل از سفر یک برنامه ریزی دقیق برای مقاصد و مسیر هایی که به آنها سر خواهید زد بکنید . این کار به شما کمک میکند از پیمودن مسیر های بی مورد خود داری کنید این کار در نگاه اول شاید بی اهمیت به نظر برسد اما در نظر بگیرید اگر تنها یک درصد از تقریبا دو میلیون سفری که در این تعطیلات انجام می شود بدون دلیل باشد ، این کار چه تاثیر بزرگی بر سوخت خواهد داشت .

بار و بندیل سفر

بهتر است با برنامه ریزی دقیق از بردن بار و وسایل اضافه که می توانید در مقصد ببخرید خودداری کنید . این کار علاوه بر صرفه جویی درجا باعث صرف جویی در مصرف سوخت شده و در نتیجه آلودگی کمتری تولید می شود .برای بستن با سفر از صندوق عقب خودرو استفاده کنید اما اگر مجبور شدید از باربند استفاده کنید بهتر است بارتان را درون صندوق هایی مخصوص سقف ماشین قرار دهید .بستن بار بدون استفاده از این صندوق های قابل نصب روس سقف تا 20 درصد مصرف سوخت ماشین تان را افزایش خواهد داد و این به معنای هزینه و آلایندگی بیشتر است .

وسایل سفر

برخلاف معمول به شما توصیه نمی کنم که وسایل سفرتان را یک بار مصرف تهیه کنید . استفاده از این ظروف یه معنای تولید زباله بیشتر و تهدید سلامت خود شماست.همین طور برای بسته بندی وسایل به جای کیسه پلاستیکی دور ریز بهتر است از کیسه های پارچه ای یا کاغذی استفاده کنید .به ایت ترتیب در طول سفر ردی از زباله به جای نخواهید گذاشت در حالت معمول و به عادت سفر های معمولی هر کدام از ما در طول یک 24ساعت سفر حدود 3کیلو گرم زباله تولید می کنیم با رعایت این اصول ساده زباله تولید شده ما در طول سفر یک هفته ای به 3کیلو گرم خواهد رسید .

در طول سفر

سفر از همان لحظه ای که خانه ترک می کنید آغاز می شود از ابتدا برای زباله هایی که در طول مسیر تولید می کنید تمهیدی بیندیشید بیرون انداختن زباله ها از ماشین را فراموش کنید .کیسه ای برای آشغال های درون ماشین در نظر بگیرید و بعد از پر شدن ان تا رسیدن به سطل زباله صبور باشدید .اینکه زباله های تان را جمع کنید و سپس آنها را در کنار جاده یا خیابان رها کنید کمکی به حفاظت از طبیعت نخواهد کرد . از پرتاب فیلتر سیگار روشن به بیرون خودداری کنید چون ممکن است در نواحی جنگلی و علفزار خشک باعث آتش سوزی شود .

ردی به جا نگذارید

در طول مسیر به تابلو های عبور حیوانات وحشی خوب دقت کنید و در این مناطق با سرعت کمتری رانندگی کنید قطعا نمی خواهید جانوری زیبا و وحشی در تصادف با ماشین شما جانش را از دست بدهد . از شکستن درختان برای افروختن آتش تا حد ممکن خودداری کنید و اگر اتش درست کردید قبل از ترک محل آن را خاموش کنید . از شستن ماشین تان در کنار آب ها ی جاری خودداری کنید زیرا مواد شوینده و آلاینده وارد سیستم آب شر آن منطقه خواهد شد هم چنین سعی کنید وقتی وارد منطقه ای می شوید بدون کوچکترین تغییری آنجا را ترک کنید.

یک ساحل جنگل کویر یا اثر باستانی تا وقتی زیباست وشوق سفر را در ما بر می انگیزد که کثیف و پر از زباله نباشد .

منبع :

Menu