نگاهی متفاوت به سوالات ریاضی کنکور

چگونگی نگاه کردن به سوالات ریاضی

نگاهی متفاوت به سوالات ریاضی کنکور

کنکوری های عزیز سلام

درس ریاضی از جمله درس هایی است که هم برای دانش آموزان رشته ریاضی و هم برای دانش آموزان رشته های تجربی و انسانی، از اهمیت بالایی برخوردار است و پاسخ دادن به سوالات آن می تواند تاثیر به سزایی در رتبه و تراز دانش آموزان داشته باشد.

برخلاف تصویری که معمولا دانش آموزان از درس ریاضی دارند،این درس بسیار شیرین و جذاب است، یکی از علت هایی که باعث می شود بعضی از دانش آموزان نگاه متفاوتی به این درس داشته باشند،ممکن است این باشد که  این افراد نمی دانند چگونه  باید درس ریاضی را مطالعه کنند.

 نکته ی مهمی که باید در هنگام مطالعه درس ریاضی باید به آن توجه کرد، این است که باید این درس را به صورت کاملا مفهومی یاد گرفت و صرف حفظ کردن چند رابطه، برای پاسخ دادن به سوالات ریاضی کافی نمی باشد، نکته ی دیگری را که باید در نظر گرفت این است که، به علت تنوع بالای سوالات ریاضی، بسنده کردن به حل چند مثال کافی نیست وباید تست های زیادی حل شود تا اینکه هم ایرادات شما مشخص شود وهم سرعت تست زنی شما بالا رود.

در این مطلب، قصد داریم به بیان نکاتی بپردازیم که  با  رعایت کردن آن ها می توانید درصد ریاضی خود را بالا ببرید.

با بررسی دقیق سوالات ریاضی مطرح شده در کنکورهای اخیر، به این جمع بندی می رسیم که سوالات کنکور نه تنها در درس ریاضی،بلکه در درس های دیگر، داری تیپ و چیدمان خاصی هستند که اگر شما با آنها آشنا شوید، به راحتی می توانید به سوالات آن مبحث خاص، پاسخ دهید ،درنتیجه اولین قدم این است که شما تیپ سوالات مطرح شده برای هر یک ازمباحث درس ریاضی را پیدا کنید و سوالاتی مشابه با آن را حل کنید.

نکته ی دیگری را که باید در هنگام پاسخ به سوالات ریاضی توجه کنید این است که، تمام سوالات ریاضی مطرح شده در کنکور از لحاظ ارزش وامتیازی یکی هستند و هیچ سوالی بر سوال دیگر، ارجحیت و برتری ندارد، ،لذا در وهله اول سعی کنید سوالات راحت را پاسخ دهید، در نتیجه این هنر شماست که بتوانید سوالات راحت در کنکور را شناسایی کرده و ابتدا به آن ها پاسخ دهید.فایده اصلی  این کار این است که شما امید خود را هنگام حل کردن سوالات از دست نمیدهید و با آرامش بیشتر و استرس کمتر به بقیه سوالات پاسخ خواهید داد.

به بیان دیگر، سعی کنید  سوالات مطرح شده از مباحثی را  که فهمیدن آن برای شما ساده تر است و شما با آن ها راحت تر هستید را از دست ندهید و سعی نکنید وقت خود را روی سوالات مربوط به مباحثی که به آن ها مسلط نیستید، بگذارید.

شما باید سعی کنید،تا جایی که می شود، ایرادات و اشتباهات خود را در آزمون کم کنید، زیرا پاسخ دادن غلط به سوال، نمره ی تراز شما را کاهش خواهد کرد. 

به طور خلاصه می توان گفت که برای رسیدن به درصد بالا در کنکور باید به دو نکته زیر توجه کنید:

1) با تیپ سوالات کنکور در هر مبحث آشنا شوید

2) بیشتر تمرکز و تلاش خود را روی مباحثی بگذارید که روی آن تسلط دارید و فکر میکنید که می توانید مسلط شوید

 انشاالله در مطالب  بعدی در مورد  تیپ  سوالات مطرح شده در کنکور سراسری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در پایان اگر سوال وابهامی داشتید، می توانید از طریق لینک نظرات مطرح کنید 

 

به امید موفقیت همه شما عزیزان

علیرضا کلانتری

دانشجوی کارشناسی ارشد برق دانشگاه صنعتی شریف

ویراستار ریاضی گروه آزمون 

 

Menu