اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک کشور در یزد به بهره‌برداری رسید

اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک 180 کیلوواتی کشور با حضور معاون فنی و اجرایی سازمان انرژی‌های نو، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات کشور، استاندار یزد و برخی از مدیران ا...

اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک کشور در یزد به بهره‌برداری رسید
محمدرضا فلاح‌زاده، استاندار یزد خاطرنشان کرد: در سال 1386 میزان تولید برق استان یزد 600 مگاوات بوده که در سال جاری این میزان به 1100 مگاوات افزایش یافته است.
استاندار یزد با اشاره به مزیت‌های بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی نسبت به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، تصریح کرد: نیروگاه خورشیدی علاوه بر اینکه نیازمند سوخت فسیلی نیست، فاقد آلاینده‌های محیطی برای تولید برق است.
سید عبدالحمید ثمره هاشمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به همت و تلاش مردم استان یزد بیشترین سرمایه‌گذاری این شرکت در سراسر ایران در استان یزد بوده است و امیدواریم این روند رو به رشد را در سال‌های آتی نیز شاهد باشیم.
وی افزود: گروه تولیدی شهید قندی یکی از موفق‌ترین کارخانجات شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن فلزات کشور است و با افتتاح این واحد افتخاری دیگر از خدمات ارزنده این شرکت در پرونده زرین استان یزد ثبت شد.
منبع :

Menu