«شریف و امیرکبیر» به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی راه یافتند

چهاردهمین مسابقه برنامه‌سازی ACM منطقه غرب آسیا با شرکت 83 تیم از 48 دانشگاه سراسرکشور دیروز به کار خود پایان داد.

«شریف و امیرکبیر» به مسابقات جهانی برنامه‌نویسی راه یافتند

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، چهاردهمین مسابقه برنامه سازی ACM منطقه غرب آسیا با شرکت 83 تیم از 48 دانشگاه سراسرکشور، برای سیزدهمین بار در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و دیروز به کار خود پایان داد.

 

این مسابقات دانشجویی 36 سال پیش توسط انجمن معتبر ACM با هدف ارتقای برنامه نویسی گروهی در بین دانشجویان بنا نهاده شده است؛ این مسابقه هر ساله به صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله نهایی را می‌یابند.

 

مسابقه برنامه سازی ACM در منطقه غرب آسیا از سال 1387 در تهران و به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده که هدف از برگزاری این مسابقات ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های خلاقانه و تشویق آنان جهت دستیابی به مهارت‌های پیشرفته در زمینه‌ برنامه‌نویسی رایانه است.

 

مسابقات تهران یکی از ده‌ها مسابقات منطقه‌ای رقابت‌های جهانی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM است که طی آن تیم‌های برتر هر منطقه انتخاب و جواز شرکت در مسابقات نهایی را که 30 تیر 93 در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود، کسب می‌کنند.

 

در این مسابقات 16سایت برای برگزاری رقابت‌های منطقه‌ای برنامه‌نویسی دانشجویی در آسیا انتخاب شده‌اند، در پایان این رقابت علمی، به دلیل نبود تیم‌های خارجی، دو تیم دانشگاه شریف و دانشگاه امیر‌کبیر جواز شرکت در مسابقات نهایی را کسب کردند.

 

نتایج چهاردهمین مسابقه برنامه سازی ACM منطقه غرب آسیا در مراسم اختتامیه در سالن جابر بن حیان اعلام شد.

 

در این مسابقه دانشجویان و تیم‌های شرکت کننده از دانشگاه صنعتی شریف جزو پنج تیم برتر جدول قرار گرفته و رتبه‌های اول تا پنجم و چهاردهم را از آن خود کردند. خاطرنشان می‌شود با توجه به اینکه از هر دانشگاه تنها یک تیم می‌تواند به مسابقات نهایی راه یابد، یک تیم از دانشگاه صنعتی شریف و یک تیم از دانشگاه تهران به مسابقات جهانی ACM راه یافتند.

 

همچنین تیم دانشگاه امیرکبیر رتبه پنجم، تیم دانشگاه شریف رتبه ششم و تیم دانشگاه شهید بهشتی در رتبه هفتم قرار گرفتند. همچنین دانشگاه تهران رتبه هشتم این مسابقات را از آن خود کرد و دانشگاه یزد دهم شد.

 

مسابقه منطقه ای برنامه نویسی ACM در غرب آسیا با حضور 90 تیم سه نفره در روزهای ‎28‎ و ‎29‎ آذر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
منبع :

مطالب مرتبط

Menu