تاریخچه Email

تاریخچه ایمیل (پست الکترونیک) از زمان سنتی به زمان الکترونیکی

تاریخچه Email
 

تا زماني که در دنيا، افکار، کلمات و اطلاعات وجود داشته باشد شما هميشه نياز داريد تا آن‌ها را به اشتراک بگذاريد و با مردم در ارتباط باشيد.
گسترش اين اطلاعات از فردي به فرد ديگر ممکن است دشوار باشد و يا حتي نادرست تحويل افراد داده شود پس وجود يک سيستم ارتباطي مثل سيستم پست الکترونيکي ضروري و کارآمد است.
سيستم پست الکترونيکي در اصل براي حمل و نقل و ارسال کلمات به هر مکاني در سراسر جهان استفاده مي‌شود.
اين سيستم به طور مداوم از زمان آغاز به کار خود در حال تکامل بوده است و در حال حاضر در اختيار شما يک سيستم پست الکترونيکي قرار گرفته است.
پست الکترونيکي همراه با ظهور اينترنت به عرصه آمده است و ايميل نام گرفته است که اين روش يکي از محبوب‌ترين روش‌ها براي ارسال پيغام‌هاي فوري است که شما با کمک از کيبورد و کليک بر روي ماوس مي‌توانيد کارهاي خود را انجام دهيد.
در طول زمان قرن ۱۷، پيغام‌ها با استفاده از اسب يا پاي پياده تحويل داده مي‌شد. در آن زمان پيغام‌ها بيشتر در بين افراد بريتانيايي و مستعمرات بود.
بوستون يک پايگاه رسمي براي تحويل پيغام‌هايي بود که به بريتانيا ارسال مي‌شد و يا از بريتانيا به جاهاي ديگر فرستاده مي‌شد.
قبل از سال ۱۷۷۵ اوضاع سيستم ارسال و دريافت پيغام آشفته بود. هيچ دفاتر پستي وجود نداشت و ماه‌ها ممکن بود رسيدن يک پيغام طول بکشد.
از سال ۱۷۵۳ تا ۱۷۵۴ بنجامين فرانکلين يکي از دو مدير پستي در بريتانيا بود.

در مدت اين زمان وي باعث پيشرفت در زمان رسيدن پيغام‌ها به افراد شد و اين کار توسط راه اندازي يک سيستم تحويل پيام‌ها که بر اساس وزن و فاصله حساب مي‌شد، انجام شد.
اگر چه وي در سال ۱۷۷۴ توسط انگليسي‌ها از کار اخراج شد ولي اولين پستخانه رسمي در تاريخ ۲۶ ژوئيه سال ۱۷۷۵ تاسيس شد.
در اوايل قرن ۱۹ از کشتي‌هاي بخاري براي دسترسي به مناطقي که از طريق جاده امکان نداشت استفاده مي‌شد تا پيام‌ها ارسال شود.
در سال ۱۸۳۰ قطارها هم يکي از روش‌هاي ارسال پيام‌ها به خصوص براي افرادي که در شرق آمريکا زندگي مي‌کنند، شدند.
زماني که سيستم تحويل نامه گسترش يافت، پرداخت پستي ايجاد شد. بدين صورت که در سال ۱۸۴۷ تمبرها با دو گزينه گسترش يافتند. اين تمبرها مي‌توانستند توسط گيرنده يا فرستنده پرداخت شوند. در سال ۱۸۵۵ پيش پرداخت براي ارسال نامه‌ها اجباري شد.
تحويل نامه به غرب بسيار پيچيده تر از شرق بود. با توجه به سرقت و حملات ديگر ممکن بود زمان بيشتري صرف شود تا نامه‌ها به دست گيرنده برسد.
به عنوان نتيجه پوني اکسپرس در سال ۱۸۶۰ تاسيس شد و توسعه آن يک سال و نيم به طول انجاميد.
تقريباً ده سال بعد در پاريس، اولين تلاش براي پست هوايي که حاوي ۵۰۰ پوند پيغام بود توسط يک بالن به هوا فرستاده شد.
اولين تحويل پست هوايي موفق توسط هواپيما در سال ۱۹۱۱ انجام داده شد. در سال ۱۹۱۸ اولين سرويس پست هوايي براي دفتر وزارت ايالت متحده تاسيس شد.

تا زمان فرا رسيدن دوران مدرن، گروه پست ايالت متحده يکي از نمايندگي‌هاي متعلق به دولت فدرال بود که در سال ۱۹۷۰ با تنظيم مجدد قانون پستي تغيير کرده است.
اين تغيير باعث شد که وزارت پست ايالت متحده به تبديل به يک نمايندگي مستقل شود.
(usps).
در usps ارائه خدمات پستي از طريق ناوگان وسايل نقليه متعلق به خدمات پستي انجام مي‌شود.
اين خدمات در سراسر دنيا حداکثر تا ۶ روز زمان دارند تا نامه‌ها را به مقصد برسانند. که البته يکشنبه جز روزهاي کاري به حساب نمي‌آيد.
نامه‌ها و پيغام‌ها ديگر توسط هواپيماها نيز ارسال مي‌شود که به اين خدمات پست هوايي مي‌گويند.
حمل و نقل اطلاعات توسط ايميل نيز به نام ايميل شناخته شده است.
ايميل تأثير عميقي بر روي سيستم پست الکترونيکي گذاشته است، که در آن به شما اجازه مي‌دهد در لحظه بدون استفاده از کاغذ باعث ارتباط بين مردم در سراسر جهان در کسري از ثانيه شود.
ايميل يا پست الکترونيکي، به طور کلي پيغام‌هايي هستند که به صورت الکترونيکي ارسال مي‌شوند. به هر حال اين تعريف منحصر به فرد ايميل نيست.
در اصل قبلاً از روش‌هايي مثل تلگراف الکترونيکي و کد هاي مورس استفاده مي‌شد. تلگراف ابزاي بود که براي ارسال سيگنال‌هاي الکترونيکي با استفاده از سيم مورد کاربرد قرار مي‌گرفت.
اگرچه تاريخ استفاده از تلگراف به قرن ۱۸ ميلادي تا اواسط قرن ۱۹ باز مي‌گردد که توسط ساموئل مورس اولين تلگراف الکترونيکي ايجاد شد.
علاوه بر اين، مورس يک سيستم صدا که داراي حروف الفبا بود و مقاصد ارتباطي با استفاده از تلگراف بود را ايجاد کرد که به اين کدها، کدهاي مورس مي‌گويند.
هنگامي که يک ايميل از طريق کانال‌هاي آنلاين فرستاده مي‌شود، به يک سرور به نام سرور ايميل فرستاده مي‌شود که يک سرور آنلاين است که در حال دريافت و ذخيره پيام‌هاي دريافتي است.
انواع مختلفي از نرم افزار هاي سرويس گيرنده براي ايميل وجود دارد که کارهايي مثل خواندن ايميل و ارسال ايميل و ساير خدمات را به کاربران ارائه مي‌دهند.
يک ويژگي انطباق ديگر از ايميل، پيام فوري است. پيام فوري در معناي غير رسمي، به معني ارسال در زمان واقعي و ارتباط بين دو نفر است و به عنوان يک ابزار همزمان است.
در سال ۱۹۶۱، موسسه تکنولوژي ماساچوست، زمان به اشتراک گذاري سيستم را توسعه داد ( CTSS) که يکي از اولين نوع‌هاي تحويل پيام آنلاين است. اين شامل توانايي در مورد ضميمه کردن فايل‌ها و امنيت پايه دارد براي مثال جلوگيري از خواندن پست الکترونيکي يک کاربر توسط کاربر ديگر.
شبکه هاي محلي (LAN)، مبتني بر سيستم‌هاي ايميل در سال ۱۹۸۰ به وجود آمدند و براي ارائه پيام‌ها بين کامپيوترها در يک شبکه محلي که معمولاً توسط يک کامپيوتر تک پردازنده مرکزي کنترل مي‌شد طراحي شدند.
در شبکه هاي محلي ايميل از طريق يک کامپيوتر توسط پردازنده مرکزي به کامپيوتر ديگر منتقل مي‌شد، اما فراتر از حد شبکه نبود.

ايميل و تحويل آن همچنان به سرعت در حال تغيير است. در طول تاريخ روش تحويل آن از اسب تا روش پست الکترونيک پيشرفت کرده است. حتي امروزه روش‌هاي تحويل نامه هم در حال تغيير است.
با استفاده از فن آوري‌هاي در حال ظهور، روش‌هاي جديدتر و راحت‌تري براي برقراري ارتباطات و پست الکترونيکي به احتمال زياد ظاهر خواهد شد. حتي به احتمال زياد شاهد تغيير و تحولاتي در زمينه شکل و چگونگي ارسال و دريافت ايميل خواهيم بود.

منبع :

Menu