تاریخچه تصویری ساعتهای هوشمند

در این بخش نگاهی تصویری – تاریخی به ساعت های هوشمند می اندازیم...

تاریخچه تصویری ساعتهای هوشمند

هر چند فصل جدیدی از ورود ساعت های هوشمند در دنیای آی تی شروع شده،اما باید بدانیم که ساعت های هوشمند ایده ای جدید نیست.مایکروسافت، گوگل، سامسونگ و اپل هر کدام دنبال ساعت جدیدی هستند با ویژگی های خاص خود.
ساعت های جدید، ابزارهای کامپیوتری متصل به اینترنت هستند که طراحان با اتصال آن به موبایل و گوشی هوشمند ارتباطات نوینی را خلق می کنند به همین خاطر نگاهی تصویری – تاریخی به ساعت های هوشمند می اندازیم:

IBM WatchPad
 سال ۲۰۰۱ آی بی ام و سیتیزن ژاپن ساعت تحت لینوکس ساخته و نام آنرا WatchPad گذاشتند. بعدا روی ان سیستم عامل ناول گذاشتند تا یونیورسال شده و با انواع سرور و دسکتاپ و لپ تاپ آن زمان سازگاری داشته باشد.
 واچ پد نمایشگر QVGA داشت و ۳۲۰ در ۲۴۰ پیکسل بود.در خود بلوتوث داشت و Acceleromater و سیستم عامل لینوکس ۲٫۴ روی آن نصب شده بود. مشکل آن باطری ضعیفی بود که فقط چند ساعت دوام داشت.
 ساعت دیگری که هم زمان گل کرد Matsucom onHand PC بود که روی خود تقویم، دفترچه تلفن، دفترچه یادداشت و ۴ گیم و جوی استیک برای کار با ساعت در خود جای داده بود.

۲۰۰۲ Fossil Wrist PDA
 ساعت موسوم به فسیل، عرضه شده در سال ۲۰۰۲ در واقع همان پی.دی.ای یا دستیار دیجیتالی بود که روی ساعت قرار داده شده بود. ۱۹۰ کیلوبایت مموری داشت و ۱۱۰۰ آدرس، ۵ هزار آیتم برای انجام کار، ۸۰۰ قرار و ملاقات کاری و ۳۵۰ مورد اضافی برای ذخیره دیتا روی ان جا داشت. سعی شده بود تمام توانایی های PDA ها را در سال ۲۰۰۲ یک جا روی ساعت عرضه کند.

۲۰۰۶ Microsoft Spot
 مایکروسافت تحت فناوری آبجکت های هوشمند شخصی یا Spot ساعت هوشمند خود را در سال ۲۰۰۶ عرضه کرد. به طور خودکار در هر جا که می رفتید ساعت تنظیم محلی می شد، ساعت را به شما می گفت و اعلام می کرد، پیام های هشدار و نیز پیام های فوری و حساس را به شما می داد، موسیقی تحت فرمت wma را پخش می کرد. اطلاعات از طریق موج رادیویی اف ام منتقل می شد. از طریق ام اس ان مسنجر و نیز آتلوک می شد به پیام ها و ساعات ملاقات نیز نگاهی انداخت. بدلیل کوچک بودن نمایشگر و اطلاعات کم نمایش داده شده و عدم استقبال، در سال ۲۰۰۸ پروژه جمع شد.

۲۰۰۷ Sony Ericsson MBW-150
 سازگار کردن اطلاعات موبایل با ساعت فکر بکری بود که روی این ساعت سونی اریکسون بکار گرفته شد.از طریق بلوتوث با موبایل های سونی اریکسون سازگاری داده شده و بهم متصل می شدند. وقتی تلفن زنگ می خورد ساعت ویبره شده و می لرزید. اسم تماس گیرنده و شماره آن نشان داده می شد. پیام های دریافتی را نیز نشان می داد.

۲۰۰۹ Samsung S9110
 این محصول سامسونگ، هم تلفن است و هم ساعت! در سال ۲۰۰۹ وقتی به بازار آمد، کوچکترین ساعت-تلفن جهان شناخته شد. صفحه لمسی ۱٫۷۶ اینچ همراه با بلوتوث و پخش ام پی تری و نیز دریافت کننده ایمیل. ۴۰ مگابایت حافظه داخلی داشته و اسپیکر داشته و صدای کاربر را شناخته و دستور را اجرا می کرد.

۲۰۱۰ iPod Nano
 اگر دنبال ساعت با سیستم عامل iOS می خواهید تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بند به آی پاد نانو ببندید و از تمام امکانات آن استفاده کنید.

۲۰۱۱ Wimm Watch
 یکی از اولین ساعت های مجهز به سیستم عامل آندروید است که بعدا در تابستان ۲۰۱۲ در شراکت با کمپانی های علاقمند، کیت خود را به انها داد.

۲۰۱۲ Pebble
 پبل، بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار است. با آندروید و اپل سازگاری دارد اما با بلک بری و ویندوز فعلا کار نمی کند. دادن هشدار نسبت به پیام های و تلفن های جدید، اس ام اس، آی مسیج، تقویم و پیام های فیس بوکی و توئیتری و … را در خود جای داده است.

 ۲۰۱۳ Martian Passport
 دارای سرویس صوتی مشابه سیری siri اپل است که با صدای شما به موبایل وصل شده و تمام کارهای ممکن را انجام می دهد.


منبع :

Menu