گفتگو با نازنین فاطمه دهقان چناری، قبولی تیزهوشان ششم

قبولی در آزمون ورودی مدرسه تیزهوشان، پیشروی با برنامه آزمون‌ها و تحلیل به موقع

گفتگو با نازنین فاطمه دهقان چناری، قبولی تیزهوشان ششم

نام و نام خانوادگی: نازنین فاطمه دهقان چناری

نام شهر و استان : یزد-یزد

پایه : ششم

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار-فوق لیسانس مخابرات

شغل و تحصیلات پدر:مهندس عمران-لیسانس عمران

مصاحبه‌گر: آناهیتا زارع

 

1.دخترم لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید کجا قبول شدید؟عرض سلام و ادب.من نازنین فاطمه دهقان هستم.13 سالمه. دبیرستان تیزهوشان فرزانگان 2 قبول شدم.

 

 

2.دختر عزیزم پیگیر آموزشی شما چه کسی بود؟(پدر ، مادر، خواهر برادر و ..) ایشان چگونه به شما کمک می کردند؟پدر و مادرم.البته بیشتر مادرم که همیشه در کنارم بودن و پیگیر آموزش و برنامه درسی من بودند.ایشان در شناخت نقاط ضعف و قوت من به من کمک میکردن .باهم کارنامه آزمونهایم را بررسی می کردیم و برای آزمون بعد هدف گذاری میکردیم.

 

3. آیا توانستید در جلسه ازمون تیزهوشان سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟بله.تشخیص سوالات ساده بسیار راحت بود  بنابراین ابتدا به سوالات ساده و سوالاتی که تقریبا مطمعن بودم میتوانم به جواب درست در کمترین زمان ممکن برسم پاسخ دادم.

 

4. آیا در جلسه ازمون تیزهوشان از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ آیا وقت کم آوردید؟بله از تکنیک مدیریت زمان استفاده کردم بدین صورت که ابتدا به سوالات ساده پاسخ دادم سپس سوالاتی که به نظرم حل آن زمان بر بود ولی مبحث مربوط به آن را کار کرده بودم  را پاسخ دادم و زمان باقیمانده رو نیز به سوالاتی اختصاص دادم که سخت و از مبحث ناآشنا و جدیدی بود .

خیر.زمان کم نیاوردم.

5. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟در راه رسیدن به هدفم حتی با وجود فراز و نشیب هایش   ناامید نشدم و همچنان به تلاشم ادامه دادم و در کنار انگیزه و تلاشم وجود استاد عزیزم، خانواده، پشتیبان کانون که بسیار پیگیر وضعیت من بودن هم در پیشرفت من بسیار موثر بودند. 

 

 6.آیا در ازمون ها غیبت می کردید؟ اگر بله چند تا ؟خیر.من تمام آزمون های کانون را شرکت کردم. 

 

7.پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟برای تمام آزمونهای کانون با توجه به برنامه راهبردی برنامه ریزی میکردم و برای اینکه از برنامه مطالعاتی عقب نمانم تمام سعیم را می کردم که در تمام آزمونها شرکت کنم. 

 

8.فایده شرکت کردن در ازمون های کانون برای شما چه بود؟از خوبی های آزمونهای کانون این هست که هم شامل دروس مدرسه هست هم شامل آزمون هوش .من با توجه به برنامه راهبردی کانون دروس مورد نظر مدرسه را دقیق مطالعه میکردم وتست میزدم و در کنار آن به طور مستمر تست هوش هم میزدم به همین دلیل هم در دروس مدرسه آمادگی کامل را در طول سال داشتم و هم بدون استرس به برنامه تست هوش ادامه میدادم.

از طرفی شرکت مستمر در آزمونهای کانون باعث شد در زمینه مدیریت زمان و کنترل استرس هم به مرور بهتر شوم به گونه ای که روزآزمون تیزهوشان به هیچ وجه استرس نداشتم و با اطمینان سر جلسه رفتم و با کمبود وقت هم مواجه نشدم با آرامش به سوالاتی که بلد بودم پاسخ دادم.

 

9.آیا مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید.

بله. خوشبختانه برنامه راهبردی با برنامه آموزشی مدرسه تا حدودی هماهنگ بود بعد از هرآزمون به بودجه بندی آزمون بعد رجوع میکردم و با توجه به آنها مطالعه میکردم و تست میزدم تا به مباحث مسلط شوم.همین مطالعه مستمر و تست زنی باعث شد حتی زمان امتحانات هم بطور کامل روی مباحث درسی  مسلط باشم و برنامه تست زنی هوش را کماکان ادامه بدهم.

یکی دیگر ازخوبی های برنامه راهبردی هم این بود که با توجه به زمان امتحانات برنامه و آزمون مرور هم برگزار میشد.

 

10.روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟سوالاتی که اشتباه زده بودم یا نزده بودم رو تحلیل میکردم وداخل دفترم یادداشت میکردم و حتی برای اینکه مطمئن باشم به خوبی تحلیل کردم بعد از گذشت مدت زمانی از آزمون دوباره آزمون را مرور میکردم واز خودم امتحان میگرفتم. 

 

11.به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دادید؟

6-7 ساعت .در ابتدا حدودا دوساعت در روز را تست میزدم و به مرور تعداد تست ها و زمان تست زنی بیشتر شد به گونه ای که در روزهای پایانی به 4 الی 5 ساعت میرسید.

 

12.آیا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله.کمک میکرد بتوانم در طول روز زمان مطالعه دروسم را مدیریت کنم و از هیچ درسی عقب نمونم.همچنین برنامه هر هفته را با هفته قبل مقایسه میکردم و به مرور سعی میکردم میزان مطالعه و تعداد تست را روز به روز بیشتر کنم . 

 

13.کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ بهترین کتابی که به شما کمک کرد چه بود ویژگی آن را توضیح دهید.کتابهای سه سطحی علوم ریاضی و فارسی کانون که واقعا عالی بودند و حل آنها باعث شد که هم در آزمون های کانون و هم در آزمونهای ورودی مدارس خاص هم موفق شوم .در زمینه هوش هم کتاب تست هوش کلامی و غیر کلامی و دقت و سرعت کانون که آنها نیز کتابهای عالی بودند.در ماههای آخر هم کتاب 12دوره آزمون جامع هوش قلم چی را تست زدم .

تمامی کتابهای کانون عالی بودندو حتی من چند بار تا پایان سال تستهای کتابها را مرور کردم. 

 

14.برنامه شما برای مطالعه ازمون تیزهوشان چگونه بود؟همان زمان که تصمیم گرفتم در این ماراتن علمی شرکت کنم ابتدا کلاس هوش ثبت نام کردم و کلاسهای استاد وفاداری عزیز که استاد کانون شهرم هم هستند شرکت کردم و سپس با توجه به تعاریفی که از دوستانم شنیده بودم کانون ثبت نام کردم و با توجه به آموزشهای استادم و برنامه آزمونهای کانون تست زنی را شروع کردم .ابتدا از مباحث هوش تصویری فضایی شروع کردم سپس هوش کلامی و ریاضی.به گونه ای برنامه ریزی میکردم که در هر روز از هر چهار مبحث استعداد تحلیلی تعدادی تست رو بزنم.روزهای اول تعداد تست کمی را میزدم ولی به مرور تعداد تستهایی که میزدم رو بیشتر میکردم.

 

15.دختر عزیزم با توجه به قبولی آزمون تیزهوشان چه تصمیم‌های جدیدی برای ادامه راه خود گرفته‌ای؟

تصمیم دارم کماکان سال جدید هم در آزمونهای کانون شرکت کنم و طبق برنامه های کانون دروس را مطالعه کنم و تست بزنم و با همان امید و انگیزه ای که تا به اینجا داشتم برای آینده ام تلاش کنم.

به دوستانی که تصمیم دارن در آزمون تیزهوشان شرکت کنن توصیه می کنم هیچ وقت ناامید نشوید و با انگیزه به راه خود ادامه بدهید و به پایان کار فکر نکنیدو فقط تلاش کنید.ان شالله موفق باشید. 

Menu