گفت و گو با فاطمه هودانلو ؛ قبولی تیزهوشان پایه ششم از قوچان

گفت و گو با فاطمه هودانلو ؛ قبولی تیزهوشان پایه ششم از قوچان دانش آموز برتر ششم و عضو باشگاه 500تایی ها

گفت و گو با فاطمه هودانلو ؛ قبولی تیزهوشان پایه ششم از قوچان

 نام و نام خانوادگی : فاطمه هودانلو

پایه : ششم

نام شهر و استان : شهرستان قوچان _ استان خراسان رضوی

میانگین تراز : 5482

از چه سالی عضو کانون بوده : یک سال

 چند آزمون شرکت کرده است : 17 آزمون

شغل و تحصیلات مادر :  خانه دار _ لیسانس

 شغل و تحصیلات پدر : کارمند بانک _فوق  لیسانس

 

مصاحبه‌گر : مریم وردیان

 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آزمون‌های کانون در قبول شدن من در مدرسه سمپاد تاثیر خیلی مثبتی داشت ، چون هر دو هفته یک بار تکرار می‌شد و محیط آزمون ، شبیه ساز آزمون تیزهوشان بود ؛ از لحاظ ، مراقب ، صندلی ، دفترچه سوالات و محیط آزمون . و فکر می‌کنم چیز دیگری که من را به آزمون‌ها جذب کرد ، کارنامه های مختلف صفحه شخصی بود . کارنامه اشتباهات ، کارنامه اصلی که شامل درصد ، تراز ، دهک و رتبه بود و کارنامه ای مثل کارنامه مبحثی که خیلی خوب بود و من خودم را محک می‌زدم ؛ مثلا با استفاده از این کارنامه متوجه می شدم در کدام قسمت ضعیف هستم و باید بیشتر تست بزنم و در کدام قسمت هوش قوی‌ هستم ، و تقویتش کنم تا به ۱۰۰ درصد برسم .

 

دلیل پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود ؟

من در آزمون های کانون غیبتی نداشتم و دوست داشتم که در همه آزمون‌ها شرکت کنم ، چون فکر می کردم ، شاید همان یک آزمون هم ، تاثیری در قبولی من داشته باشد ؛ در آن آزمون ممکن است سوالی آمده باشد که ، مشابه سوال آزمون تیزهوشان باشد . حتی یک سوال هم در آزمون تیزهوشان می تواند باعث قبولی و یا قبول نشدن دانش آموز شود .  و دلیل دیگر من این بود که ببینم آیا ترازم از آزمون قبل ، بالاتر می رود و بهتر از قبل توانسته ام به سوالات پاسخ بدهم یا نه . به همین دلایل ، دوست داشتم در آزمون‌های کانون پیوسته باشم .

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

من از کارنامه اشتباهات استفاده می‌کردم و این‌ کارنامه خیلی به من کمک می‌کرد ؛ چون اشتباهات من را مشخص می کرد و من سعی می‌کردم که از اشتباهاتم نترسم و تمام سعی خودم را ، می‌کردم تا آن ها را در آزمون بعدی رفع کنم و به همه دانش آموزان توصیه می‌کنم که از این کارنامه استفاده کنند .


کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ 

من در هوش کلامی همیشه درصد خوبی داشتم و معمولا ۷۰ درصد به بالا ، جواب می دادم . از کتاب‌های کانون استفاده کردم ؛ کتاب استعداد تحلیلی هوش کلامی که خیلی به من کمک کرد ، به نظر من کتاب‌های کانون سوالات متفاوت و خیلی خوبی دارند .

 

 آیا در آزمون مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟

بله ، در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم ، چون در نتیجه آزمون اصلی تاثیر گذار بود . معمولا چند سوال مشابه از این آزمون ، در آزمون اصلی می آمد و من بهتر می توانستم جواب بدهم . در کل هر چه بیشتر تست می زدم و از خودم آزمون می گرفتم ، بیشتر پیشرفت می کردم و بر مباحث مسلط تر می شدم .

 

 تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ 

تحلیل آزمون و تحلیل تست خیلی مهم است ؛ از نظر من ، اگر فقط تست بزنی و آزمون بدهی اما تحلیل نکنی ، هیچ فایده ای ندارد ؛ به همین دلیل ، من همیشه روز بعد آزمون تک تک سوالات را بررسی و تحلیل می کردم و ملاک من این نبود که فقط سوالات اشتباه را تحلیل کنم بلکه تمام سوالات را دوباره حل می کردم و تحلیل می کردم . حتی سوالاتی که درست جواب داده بودم را از پاسخنامه ، چک می کردم که ببینم آیا روش حل آن ، با روشی که من حل کردم یکی بوده یا نه .

 

آیا مطابق برنامه راهبردی درس می خواندید ؟

بله ، برنامه راهبردی خیلی کمک می‌کرد که با برنامه درس بخوانم و از آنجایی که سوالات درسی هم در آزمون می آمد ، مطابق برنامه‌ راهبردی می خواندم و باعث شده بود در مدرسه هم موفق تر باشم و نمرات خوبی کسب کنم .

 

در سال ششم چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟

به نظر من قبولی در مدارس سمپاد یک مثلث دارد ؛ راس اصلی آن خود دانش آموز است که باید واقعاً بخواهد که در آزمون قبول شود و تمام تلاشش را بکند ، راس بعدی والدین هستند که حمایت می کنند از لحاظ روحی و انگیزشی و تمام امکانات لازم را برای دانش آموز فراهم می کنند و راس بعدی شرکت در آزمون‌های استاندارد و کلاس و کتاب و ... 

من تمام تلاشم را کردم ، حتی در دیوار های اتاقم جملات مثبت نوشته بودم که من در آزمون تیزهوشان قبول می شوم و ...

با تمام تلاش و حمایت پدر و مادرم و شرکت در آزمون های کانون توانستم به هدفم برسم .

 

 یک تجربه که در مسیر قبولی در آزمون تیزهوشان به شما کمک زیادی کرده، برای دوستان خود بگویید. 

به نظر من تلاش کردن مهم ترین دلیل موفقیت است و من با تلاش بالا توانستم به هدف خودم برسم .

 

در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟

روزانه 4 تا 5 ساعت درس می خواندم .

در تابستان با روزانه 50 تست شروع کردم و با شروع مدارس ، روزانه 80 تست می زدم و بعد از ماه آذر ، بین 100 تا 120 تست کار می کردم و در اواخر علاوه بر 120 تست ، یک آزمون شبیه ساز هم می زدم .

 

از کدام منابع کانونی استفاده کردید ؟

از کتاب های آبی ریاضی و علوم استفاده کردم و از آنجایی که سطح سوالات خیلی خوبی داشتند ، وضعیتم در مدرسه هم خوب بود و توانستم جزو نفرات برتر کلاس باشم . و همچنین از کتاب های هوش کلامی ، غیرکلامی و سرعت و دقت کانون استفاده کردم .

 

آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟ چگونه؟

بله ، پدر و مادرم خیلی به من کردند و تمام امکاناتی که لازم داشتم را برایم ، فراهم کردند ؛ همچنین ، از لحاظ روحی به من انگیزه می دادند و محیط خانه را برای بهتر درس خواندن من ، مدیریت می کردند . 


دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید ؟

بله ، مقام اول استان در قصه گویی ، مقام اول شهرستان در والیبال ، خط و شطرنج . در تئاتر هم دو مقام اول دارم و بازیگر دوم شهر بودم .

 

آیا مجله آزمون را می خواندید ؟

بله ، قسمت مصاحبه از دانش آموزان خیلی برایم جالب بود ؛ زمان هایی که وقت نمی کردم ، مادرم حتما می خواندند و در زمان استراحتم ، به من خلاصه مجله را توضیح می دادند . به طور کلی به روش درس خواندن و تست زدن آن ها توجه می کردم و سعی داشتم از دانش آموزان موفق الگو برداری کنم .

 

 

 

Menu