گفت وگو با امیرعلی شهابی نژاد؛ عضو باشگاه پانصدتایی پایه هشتم

مهم‌ترین دستاوردم قبولی در آزمون تیزهوشان بود که دفتر برنامه ریزی کانون و مدیریت زمان که از طریق آزمون‌ها مهارت آن را کسب کردم ، نقش مهم داشت ؛ همچنین عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هم هستم .

گفت وگو با امیرعلی شهابی نژاد؛ عضو باشگاه پانصدتایی پایه هشتم

نام و نام خانوادگی : امیر علی شهابی نژاد 

پایه : هشتم

نام شهر و استان : بافت - کرمان

میانگین تراز : 6400

معدل : 19/70

سال‌های حضور در کانون :2سال

مصاحبه گر:  زهره جمعه پور

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق مادر و همچنین خویشاوندان که رتبه های برتر در شهر بودند با کانون آشنا شدم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

مهم‌ترین دستاوردم قبولی در آزمون تیزهوشان بود که دفتر برنامه ریزی کانون و مدیریت زمان که از طریق آزمون‌ها مهارت آن را کسب کردم ، نقش مهم داشت ؛ همچنین عضو باشگاه پانصدتایی ها هم هستم .


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث ارزیابی همیشگی و مداوم مباحث درسی شد و این موضوع تلاشم را برای یادگیری مواردی که ضعف داشتم افزایش داد.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

آزمون های هدفگذاری تاثیر بسیار زیادی در تسلط به مباحث درسی دارد و منبع مفیدی برای درک بهتر درس‌ها می‌باشد .


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

از کارنامه اصلی برای بررسی وضعیت تحصیلی و سنجش یادگیری مباحث درسی و از کارنامه اشتباهات برای بررسی نقاط ضعف و رفع آنان استفاده می کردم .


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

در اکثراوقات مطابق با برنامه راهبردی کانون حرکت میکنم اگر زمانی هم به برنامه راهبردی نمیرسم سعی میکنم در اولین فرصت جبران کنم در این رابطه تلاشم این هست برنامه مطالعات کلاسی و مطالعات برنامه راهبردی هماهنگ باشد .


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

بعد از هر آزمون با دریافت کارنامه آزمون را تحلیل میکنم به ویژه سوالات علوم و ریاضی و سوالاتی که فکر میکردم بلد بودم و اشتباه پاسخ دادم را بررسی می کنم ، که این موضوع تاثیر خوبی در پیشرفت تحصیلی من داشته است مهم‌ترین تاثیر آزمون‌ها آشنایی با نقاط قوت و ضعف هست همچنین کمک بهتر به برنامه ریزی برای مطالعه و درک بهتر مباحث درسی هست البته با ستون دهک ها سطح علمی خودم را با سایرین می سنجم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

معمولا به دروس علوم و ریاضی وقت بیشتری برای مطالعه اختصاص می دهم از همین جهت در اکثر آزمون‌ها  نتایج خوبی را از این دروس کسب کردم در این رابطه روزانه حداقل یک تا دو ساعت ریاضی مطالعه میکنم ، ابتدا سعی می کنم به متن کتاب درسی مسلط شوم و در گام بعدی تست‌های آموزشی را از کتابهای کانون تمرین می کنم .


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت مطالعه می‌کردید؟ چه تعداد تست کار می‌کردید؟

با توجه به برنامه کلاسی مدرسه معمولا حداقل روزانه 4 ساعت مطالعه دارم البته برای دروسی که ضعف دارم و نیاز به تقویت دارند وقت بیشتری اختصاص می دهم.


نقش اعضای خانواده و به ویژه پدر و مادر چگونه بود؟

همه اعضای خانواده به ویژه مادر همواره حامی و پیگیر مسایل تحصیلی ام هستند و در پیشرفت تحصیلی و قبولی در آزمون تیزهوشان نقش مهم و موثر داشتند .


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله دارم بهترین راهنما دفتر برنامه ریزی است و باعث تنظیم ساعات مطالعه مباحث درسی است وقتی افزایش ساعات مطالعه را در هفته میبینم اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری دارم.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کتابهای آبی و سوالات پر تکرار استفاده می کنم ، سوالات این کتاب ها در موفقیت امتحانات مدرسه موثر هست و کتاب های سه سطحی  که در درس هایی که توانایی بیشتری دارم استفاده می کنم زیرا معیار خوبی برای سنجش خودم هستم.


بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

در آزمونهای تابستان شرکت دارم این آزمون‌ها در یادآوری و تسلط دروس سال قبل و برای آمادگی بهتر و درک بهتر دروس سال آینده مهم است.


آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟

یک برنامه خوب و کاربردی باید زمان برای استراحت و تفریح داشته باشد از این جهت روزانه استراحت کافی و زمان برای شرکت در کلاس های هنری و ورزشی دارم.


روش مطالعه‌ موفق شما برای دروس عمومی چه بود؟

راهنمایی همیشگی پشتیبان همراه ‌پیگیری وضعیت درسی نقش مهمی در موفقت بهتر و‌ پیشرفت  تحصیلی ام داشته است لازم است از زحمات پشتیبان دلسوز خانم جمعه پور تشکر کنم.

Menu