گفت و گو با ماهان شایق؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی‌ها از کرج

مادرم خیلی من را تشویق کردند و شرایط خیلی خوبی برای من ایجاد کردند و من را در کلاس‌ها آزمون‌ها ثبت نام کردند که بزرگترین کمک به من بود.

گفت و گو با ماهان شایق؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی‌ها از کرج

نام و نام خانوادگی:ماهان شایق

پایه: هشتم

نام شهر و استان: کرج-البرز 

میانگین تراز:  7100

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 2 سال(ششم و هفتم)-35 آزمون

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:  آزاد-دیپلم

مصاحبه‌گر : غزل سام خانیانی 

 

  1. 1-هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آزمون های کانون شباهت خیلی زیادی به آزمون های تیزهوشان و کنکور دارد و به همین علت در آزمون ها شرکت کردم و با قبولی در آزمون تیزهوشان توانستم زمان را کنترل کنم و مدیریت آزمون را یاد گرفتم و امیدوار هستم این روند را تا کنکور ادامه بدهم.

 

  1. 2-دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

اکثرا در آزمون ها شرکت می کردم و به دلیل اینکه آزمون های هدیه پشت سر هم بودند یا اینکه هدیه بود ولی خیلی به من کمک می کرد و آزمون های هدفگذاری قبل از آزمون های اصلی باعث آشنایی بیشتر با سوالات می شد و در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردم چون اگر تراز خوبی در آن آزمون کسب می کردم چون برای پارسال بود قطعا کمک می کرد تا نوع و سبک سوالات آزمون اصلی را شناسایی کنم. 


  1. 3-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

با مرور زمان و شرکت مکرر در آزمون ها باعث می شد با آزمون ها آشنا بشوم و وقت و هیجان خود را کنترل کنم و عادت کنم که هر جمعه باید آزمون بدهم.


  1. 4-مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله-اگر در مدرسه مبحث آزمون تدریس نشده بود که خودم به صورت خودخوان می خواندم و برای دروس زیست، فیزیک و شیمی زمان را تقسیم می کردم و در مواردی که مشکل داشتم ویدیو های آموزشی درس مربوطه را مشاهده می کردم و تست کار می کردم به خصوص تست های کتاب های کمک آموزشی قلم چی و اگر برنامه آزمون و مدرسه هماهنگ بود آن را با هم می خواندم.


  1. 5-نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی-برای درس ریاضی فقط خواندن کتاب کمک نمی کند و باید با سوالات درگیر شد من ابتدا سوالاتی که معلمم داده بود را یکبار حل می کردم و از روی جواب ایراداتم را پیدا می کردم سپس تست می زدم و نمونه سوال حل می کردم.

فیزیک-روش مطالعه این درس تقریبا مثل درس ریاضی بود با این تفاوت که چندین دور کتاب را می خواندم و روی جزوه استاد بیشتر تمرکز می کردم.

شیمی-ابتدا کتاب درسی و جزوه استادم را می خواندم سپس تست می زدم و از درسنامه کتاب های کمک آموزشی کمک می گرفتم.

زیست شناسی-برای قسمت زیست شناسی یک جزوه داشتم و فقط همان را می خواندم و برای بخش های دیگر نکات استاد را چندبار مطالعه می کردم و از چندین کتاب کمک آموزشی تست می زدم و درسنامه را می خواندم.


  1. 6-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله-ابتدا برنامه مدرسه را نگاه می کردم و تکالیفم را در ساعت مشخصی انجام می دادم و این دفتر به من کمک کرد تا بدانم از اول صبح تا شب باید چه کاری انجام بدهم و کارهایم را مشخص می کردم.


  1. 7-تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بله-سوالات غلط و نزده را یکبار حل می کردم و برای یکسری سوالات چندین بار تلاش می کردم و پاسخنامه را می خواندم و سوالات درستی که شک داشتم را هم بررسی می کردم.


  1. 8-نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

مادرم خیلی من را تشویق کردند و شرایط خیلی خوبی برای من ایجاد کردند و من را در کلاس ها آزمون ها ثبت نام کردند که بزرگترین کمک به من بود.

گفت و گو با ماهان شایق؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی‌ها از کرج

  1. 9-آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله-از بخش آزمون ها و پاسخنامه خیلی استفاده می کردم و اخبار روز را دنبال می کردم.

 

  1. 10-مهم‌ترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي‌دانيد؟

مهم ترین دستاورد من از شرکت در آزمون ها قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بود و توانستم از سوالات آگاهی کاملی بدست آوردم و یکی از مزایای شرکت در آزمون ها این بود که برای من کد های تخفیف فعال می شد و بسیاری از کتاب ها مورد نیاز خود را با استفاده از آن ها گرفتم.

 

  1. 11-آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

نه خیلی چون همیشه مادرم با من صحبت می کردو به من می گفت کسانی که تلاش کنند قطعا موفق خواهند شد.

 

  1. 12-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اشتباهات-می توانستم متوجه بشوم سوالات غلط را به چه علت اشتباه پاسخ داده ام آیا به این دلیل بوده است که مبحث را کامل نخوانده بودم یا در آن لحضه نکته سوال را متوجه نشده بودم و آن ها را تحلیل کنم و ایرادات سرجلسه آزمون را پیدا کنم.


  1. 13-به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟

حدود 4 ساعت روزانه مطالعه داشتم و خیلی وقتم را برای خواندن درسنامه نمی گذاشتم و بیشتر سوال حل می کردم و تقریبا 2 ساعت را درسنامه و کتاب را می خواندم و 2 ساعت را تست می زدم.


  1. 14-اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

در اولین آزمون هدیه ترازم 5700 بودو در آخرین آزمون به 7200 رسید.من بعد از چندبار آزمون دادن فهمیدم که باید چه سوالاتی را پاسخ بدهم و مدیریت آزمون را یاد گرفتم.


  1. 15-کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

سه سطحی(علوم،ریاضی،فارسی)-این کتاب را معلم مدرسه پیشنهاد داد تا تهیه کنم و معمولا سطح خیلی دشوار خیلی به من کمک می کرد.

آبی(عربی،انگلیسی،فارسی)-این کتاب سوالات خیلی خوبی داشت و نکات ریزی در هر سوالی بود و باید دقت بالایی در حل هر سوال می کردم.


  1. 16-نقش پشتیبان در پیشرفت و مسیر خودتون رو میتونید بگید؟

پشتیبانم خیلی به من در این مسیر کمک کرد و اگر سوالی داشتم می توانستم از ایشان بپرسم یا اگر نیاز به برنامه بود از ایشان کمک می گرفتم.


  1. 17-چگونه بین برنامه راهبردی و مدرسه تعادل ایجاد می کردید؟

در زمان هایی که برنامه راهبردی و مدرسه همانگ بود با مدرسه پیش می رفتم و برای آزمون ها هم آماده می شدم و لی در مواقعی که این دو برنامه هماهنگ نبودند خودم درس ها را به صورت خودخوان می خواندم تا توازن برقرار شود.

Menu